• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Batteri byte Breitling Colt

DB15

Silver
Vad kostar ett batteri byte på en Breitling idag? Klocka i frågan är en nyare Colt :) köptes ny hos Frank för ungefär 4 år sedan.
Undrar då jag funderar på att köpa just denna av en vän och antar att ett batteribyte ligger inom en väldigt snar framtid.
1000002326.png

Tack på förhand

Hälsningar
D

Vad kostar ett batteri byte på en Breitling idag? Klocka i frågan är en nyare Colt :) köptes ny hos Frank för ungefär 4 år sedan.
Undrar då jag funderar på att köpa just denna av en vän och antar att ett batteribyte ligger inom en väldigt snar framtid.
1000002326.png

Tack på förhand

Hälsningar
D
Om du vill åt ett exakt svar, ring och fråga.
Om du vill ha en uppskattning skulle jag säga att det beror på vilka krav du har. Ett byte kan väl kosta ett par-, trehundra kanske. Men vill du kanske även lägga på en täthetsservice på det ihop med ett trycktest skulle jag förbereda mig mentalt på något kring tusenlappen.

Har inte den där "superquartz", dvs ett termokompenserat ETA-verk? I så fall är batteritiden 8+ år. Min Colt Skyracer har tickat på i 10 år nu i januari - jag räknar med att det behövs ett byte under 2026...

För att svara på grundfrågan så beror det på vart du går med den. Skulle jag gå till min lokale urmakare i Lerum så gissar jag på 4-500:- om man vill ha trycktest. Lämnar man den till Breitling så gör dom en "underhållsservice" som kostar 1820:- enl hemsidan

Tycker det är en väldigt trevlig klocka som jag absolut skulle tänka mig att ha. Hade funderat mer på om jag gillar den, om skicket är bra och priset är rätt än när nytt batteri kan tänkas behövas. Som skrivet ovan, den kan ju ticka på en 3-4 år till...

För att svara på grundfrågan så beror det på vart du går med den. Skulle jag gå till min lokale urmakare i Lerum så gissar jag på 4-500:- om man vill ha trycktest. Lämnar man den till Breitling så gör dom en "underhållsservice" som kostar 1820:- enl hemsidan

Tycker det är en väldigt trevlig klocka som jag absolut skulle tänka mig att ha. Hade funderat mer på om jag gillar den, om skicket är bra och priset är rätt än när nytt batteri kan tänkas behövas. Som skrivet ovan, den kan ju ticka på en 3-4 år till...
Jo den e verkligen supertrevlig och jag gillar den väldigt mkt. Har haft en Colt tidigare men automat i 41mm som jag saknar.

Det är en kompis till mig som säljer och den är i princip nyskick plus att jag får den till ett helt ok pris.

Tanken var mest för att veta på ett ungefär då han köpte den ny från AD ca 4 år sedan och jag ville räkna med det i hela budgeten.

Som exempel skulle den dö efter låt oss säga 6 månader så skulle det bli som om jag köpte en klocka för 20k (klockan för 18k plus batteri 2k, bara ett exempel inte riktiga priset).

Vad för kul kan jag få istället för 20k då etc etc. Mao jag över tänker lite....

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp