• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

BAUHAUS

egbert

Panerai
Är också lite såld på bauhausdesignen på klockor, skulle gärna äga en Max Bill någon gång. Hur som helst så köpte jag för något år sedan en Junkers quartzare med lite Max Bill-rip off för att testa om det var något för mig. Och det var det!

image.jpg
 

Sputniq

Panerai
Nomos om budgeten tillåter :) Helt egentillverkat inhouse-verk samt att den ser riktigt fin ut är skäl nog att köpa. Men håller nästan med om att Orion är snäppet vassare.
 

BCKSTRM

Rolex
Tack för all respons! Jag håller nu koll på bl.a. ebay.de efter en Nomos eller max bill Chronoscope. Dock som någon sade ska jag försöka få möjligheten att prova dem innan ev. köp...
 

RolleFC

Omega
Bra citat =)
Att gemene man inte bryr sig vet jag, men jag syftade till folket på forumet. Tack för svaret dock, jag kan ju känna igen mig i det resonemanget... ;)

Även om jag nog är lite av en märkesnörd när det gäller såväl klockor som annat vill jag inte riktigt erkänna det... Tänker att jag denna gång ska försöka göra ett "rationellt" val. Alltså så mycket kvalitet för pengarna som möjligt typ... Ska dock sälja av några klockor först, så det blir ingen paketöppning snart, men inom en överskådlig framtid.

Edtit: Svar på ditt senast inlägg:
Ja det är väl ungefär den listan jag har i huvudet också, och där tycker jag att Nomosen drar ett längre strå, men inte ett 3ggr så längt...

Nomos: Mekanisk inhouse, gångreserv 47h, 17 "jewels", liten sekundvisare, Pris 1600EUR
Zeno-watch Basel: Mekanisk Swiss-ETA, gångreserv 42h, 17 "jewels", liten sekundvisare, Pris 600EUR

Om man bortser från att Nomosen har en finare historia känns de ganska likvärdiga enligt mig...
Det finns inget sådant som "ett rationellt val" när man pratar klockor med folk som är intresserade. Köp med hjärtat, inte hjärnan, så blir du nöjd. Jag skulle lägga mina pengar på Nomos med Stowa som andraalternativ.
 
Jag har en stowa antea , dock utan kleine sekunde. Riktigt nöjd med kvalitet och känslan. De blå visarna mot den silverbelagda tavlan är toppen. ETA verket är ju vad det är, men det är ju inte eta på den du tittar på. Rekommenderas!
Några bilder:
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1414152108061.JPG
    uploadfromtaptalk1414152108061.JPG
    94.6 KB · Visningar: 139
  • uploadfromtaptalk1414152125849.JPG
    uploadfromtaptalk1414152125849.JPG
    91.2 KB · Visningar: 131
  • uploadfromtaptalk1414152352050.JPG
    uploadfromtaptalk1414152352050.JPG
    133.1 KB · Visningar: 122
Topp