• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Baume & Mercier Classima Executives XL Chronograph SISTA PRISBUMPEN

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Dags att lämna vidare min B&M till förmån för något nytt. Köpte den i början av 2015 för att testa ett modernare alternativ att ha till kostym (efter att tidigare i princip endast burit vintagedressare kostym pga storleken). Jag gillar klockan starkt, men har inte kunnat bära den så mycket som jag velat göra pga de ofta för tighta manchetter i skjortorna, så jag har mest hållit mig till små vintagedressare. Denna B&M ger mycket bang for the buck i mitt tycke och har en extremt tilltalande estetik med en detaljrik krämvit urtavla och havsblå visare.

WUS har en riktigt bra recension av klockan: http://forums.watchuseek.com/f67/re...-executives-xl-chronograph-8692-a-519412.html

Untitled-1.jpg


Klockan köptes hos en urmakare som berättade att en samlare lämnade in den som betalning för service på hans andra klockor. Urmakaren ska ha servat den (i jan 2015), men jag har inget kvitto till detta. Alla hairlines som har funnits på den har också polerats bort. Den går perfekt och jag har ingen anledning att tvivla på att service har gjorts då jag har handlat hos denna pålitliga urmakare många gånger innan. Den sitter på ett i princip oanvänt präglat genuine leather-alligatorband, med original deployment buckle. Jag har även originalbandet hemma som jag kan skicka med, men det är så söndernött att det bör slängas (att bada med alligatorband är inte så smart). Klockan är inga synliga skador/hairlines eller liknande. Vid frågor nås jag genom pm.

1.jpg


2.jpg
20151119_143233.jpg
20151119_143413.jpg
20151119_143515.jpg
20151119_143550.jpg
20151119_143638.jpg
20151119_1434428.jpg
20151119_1434562.jpg
20151119_14365322.jpg


Pris: 12 500 kr 11 500 kr 10300 kr

Betalning görs med fördel via swish, men jag är öppen för andra lösningar. Retur inom 24h.
 
Senast ändrad:
Topp