• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

BCF: köps/säljs det inget längre?

galácticon

Diamant
2-Faktor
Var precis inne i BCF-tråden och konstaterade att "10:- per klocka" verkar ha avstannat. Kan tycka att detta initiativ är en stor del av KS själ och riktar här en påminnelse/vädjan till alla KS-bröder (män som kvinnor för tydlighetens skull) att fortsätta skänka (minst) 10:- per genomförd affär.
Ha en skön påsk!
//G

Om folk inte ens vill (eller glömmer) betala 10kr. Då är det ingen ide att höja till 20/100. Enda som hjälper är att påmina då och då.
Nu får du hjälpa mig att förstås. Om vi antar att alla som vill betala 10 kr även är beredda att betala 20 kr. Så blir det väl ändå dubbelt så mycket pengar in?

Nu får du hjälpa mig att förstås. Om vi antar att alla som vill betala 10 kr även är beredda att betala 20 kr. Så blir det väl ändå dubbelt så mycket pengar in?
4982A2E1-FAB3-4FBC-A067-797771E63E77.png

Det handlade inte om belopp. Gärna 20kr/månad om jag får bestämma. Men vad hjälper det om alla "glömmer". Jag menade att det som brukar ha effekt är att påminna varandra och då öppnar folk plånboken.

Dels går väl köp & sälj väldigt trögt och dels har detta fallit lite i skymundan. Jag, och detta är inget försvarstal, ämnar dunka in en slant när min speedy är såld. Sålde en PO nyss, men tänkte vänta in nästa sälj.
Jag skall puffa för detta nästa gång jag lägger upp säljannons, det är ett bra initiativ.

Fast måste man ha en speciel andledning för att skänka pengar till BCF?! Jag har sålt 2 och köpt 2 klockor här på forumet, det skulle innebära 40 spänn till BCF!

Jag har säkert lagt in 100gr den summan till BCF kanske mer! För jag har även varit med och bidragit på auktionerna här på KS som folk arrangerar, där pengarna går oavkortad till BCF. Vet att farbror @jabla gör lika dant och säkert flera med oss!

Har man råd att köpa dyra klockor, har man fan råd att skänka någon krona också! Cancer är SKIT, helst då den drabbar barnen som är våran framtid! Den måste utplånas, och det kan den kanske göra så småningom om dom får in deg till forskningen!

Jag löste det genom att bli månadsgivare via autogiro. Nackdelen är att det då inte syns här men då vet jag att BCF får sitt

Fast måste man ha en speciel andledning för att skänka pengar till BCF?! Jag har sålt 2 och köpt 2 klockor här på forumet, det skulle innebära 40 spänn till BCF!

Jag har säkert lagt in 100gr den summan till BCF kanske mer! För jag har även varit med och bidragit på auktionerna här på KS som folk arrangerar, där pengarna går oavkortad till BCF. Vet att farbror @jabla gör lika dant och säkert flera med oss!

Har man råd att köpa dyra klockor, har man fan råd att skänka någon krona också! Cancer är SKIT, helst då den drabbar barnen som är våran framtid! Den måste utplånas, och det kan den kanske göra så småningom om dom får in deg till forskningen!
Amen!
Jag löste det genom att bli månadsgivare via autogiro. Nackdelen är att det då inte syns här men då vet jag att BCF får sitt
+1 på den. Skapade en tråd med en uppmaning att fler skulle göra samma sak. Kanske dags med en påminnelse :)
https://klocksnack.se/threads/bcf-barnsupporter.82427/

Var precis inne i BCF-tråden och konstaterade att "10:- per klocka" verkar ha avstannat. Kan tycka att detta initiativ är en stor del av KS själ och riktar här en påminnelse/vädjan till alla KS-bröder (män som kvinnor för tydlighetens skull) att fortsätta skänka (minst) 10:- per genomförd affär.
Ha en skön påsk!
//G
Bra och välbehövlig bump! Tyvärr sjukt tråkig utveckling om man kollar på den procentuella ökningen i förhållande till antalet medlemmar. Endast ca 2100 givare av nästan 20 000 medlemmar. Tror vi typ dubblat antalet medlemmar senaste året, men ändå bara fått in knappt 200k sedan starten av 2017. Visst kan man sätta in 10 spänn vid varje försäljning och köp, men kom igen... Vi är väl bättre än så? Ett sätt att påminna alla är att bumpa tråden https://klocksnack.se/threads/klocksnacks-10-per-klocka-insamling-barncancerfonden.3211/ vid varje insättning, så borde den förhoppningsvis ligga på första sidan hela tiden :) Nu kör vi!

Tror precis som @Hugii med flera att det snarare handlar om att påminna än att ändra belopp. Och +1 att klistra tråden. BCF + KS syns dåligt i övre menyraden.
Klistrade trådar känns tråkigt, lite som användarvillkor när man ska installera ett program. Bara tråkigheter står där. :)
Vi måste bli bättre på att marknadsföra KS:heart:BCF.
Ta bara exempelvis BaselWorld-tråden. Massor med vinster men undrar om någon har tackat genom BCF. Ändå har folk släpat det med sig från Basel, tagit sig tid att adressera, posta och betalat porto ur "egen ficka". :)

Klistrade trådar känns tråkigt, lite som användarvillkor när man ska installera ett program. Bara tråkigheter står där. :)
Vi måste bli bättre på att marknadsföra KS:heart:BCF.
Ta bara exempelvis BaselWorld-tråden. Massor med vinster men undrar om någon har tackat genom BCF. Ändå har folk släpat det med sig från Basel, tagit sig tid att adressera, posta och betalat porto ur "egen ficka". :)

Ja, det är ju ett utmärkt tillfälle att sätta in en slant när det kommer gratisprylar rakt in i brevlådan.

Tillbaka
Topp