• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Beater, beaten to death

Är det inte bättre att klottra på utsatta platser som är dedikerade för detta?:) Eller måla tavlor?

Förra veckan såg jag fyra stackars kommunanställda stå och skrubba graffiti i spöregn med starka kemikalier. Känns som att de resurserna hade kunnat läggas på något vettigare??
Gör det ibland. Men det är inte på riktigt liksom.
Håller med. Det är klart resurserna hade kunnat lagts på något vettigare. Men de verkar ju prioritera att hålla gångtunnlar o liknande ytor rena.

Är det inte bättre att klottra på utsatta platser som är dedikerade för detta?:) Eller måla tavlor?

Förra veckan såg jag fyra stackars kommunanställda stå och skrubba graffiti i spöregn med starka kemikalier. Känns som att de resurserna hade kunnat läggas på något vettigare??
Inte dom bästa klottersanerarna om dom stod 4 personer och skrubbade. Har själv jobbat som ”saneringstekniker” under några år, med rätt utrustning och temperaturer så behöver man aldrig skrubba på klottret, lägg på kemikalierna, vänta 10 minuter och blås av det med en stark högtryck(ingen hemmahögtryck) med varmt varmt vatten...
Vissa färger kan få ”skuggor” som efterbehandlas men det involverar väldigt sällan skrubbande. Men du har helt rätt, det är verkligen inte kostnadseffektivt att skicka ut 4 kommunalarbetare att göra en persons jobb.

Även skillnad på ”klotter” och ”graffiti”.. tar med glädje bort fula taggar som bara skräpar ner, men är det en fin målning så fick vi oftast inte ta bort dem av uppdragsgivarna utan dom ville bara ha bort ”det fula” som taggar.

Senast ändrad:
Denna åkte precis förbi.
IMG_20171111_121157.jpg

Denna åkte precis förbi.
IMG_20171111_121157.jpg
När man talar om trollen:)
Utan muppar som klottrar skulle vi inte ens behöva fundera på sanerare i denna bemärkelsen.

Sorligt folk de där, klottrare
Massor av folk som blir utan jobb utan klottrarna. Se det som ett kretslopp. Samma med det mesta, tex inga bovar = massa arbetslösa poliser.

Nu försvarar jag inte klottrare och ser inte poängen i att klottra, däremot är jag för graffiti om det görs snyggt och på rätt ställe.

När man talar om trollen:)

Massor av folk som blir utan jobb utan klottrarna. Se det som ett kretslopp. Samma med det mesta, tex inga bovar = massa arbetslösa poliser.

Nu försvarar jag inte klottrare och ser inte poängen i att klottra, däremot är jag för graffiti om det görs snyggt och på rätt ställe.

Ja förstå hur bra det hade varit. Då kunde skattepengarna gått till viktigare saker som sjukvård och äldrevård bland annat.

Men vi låter pensionärerna gå på knäna så folk kan fortsätta klottra, de blir bra det.

Lite att ta i jag vet men jag är helt emot folk som slösar med min surt betalade skatt.

Ja förstå hur bra det hade varit. Då kunde skattepengarna gått till viktigare saker som sjukvård och äldrevård bland annat.

Men vi låter pensionärerna gå på knäna så folk kan fortsätta klottra, de blir bra det.

Lite att ta i jag vet men jag är helt emot folk som slösar med min surt betalade skatt.

Fast "återvunna" skattepengar går sällan till sjukvård och äldre och har väl aldrig gjort.

• Like
Reactions: Oli
Fast "återvunna" skattepengar går sällan till sjukvård och äldre och har väl aldrig gjort.
Säkert inte. Och är nog bara jag som blivit extra bitter sen jag fick barn. Irriterar mig som fan på idioten i firmapickisen som bränner förbi mig på motorvägen när jag håller 110. Vore väl inte så konstigt egentligen men han har bara en fungerande lykta fram och släp som ålar bakom.

Jag vill inte ha hans släp flygandes genom min framruta!

Nåja, back on tropic! Sry @CoachStenman

Senast ändrad:
Säkert inte. Och är nog bara jag som blivit extra bitter sen jag fick barn. Irriterar mig som fan på idioten i firmapickisen som bränner förbi mig på motorvägen när jag håller 110. Vore väl inte så konstigt egentligen men han har bara en fungerande lykta fram och släp som ålar bakom.

Jag vill inte ha hand släp flygandes genom min framruta!

Nåja, back on tropic! Sry @CoachStenman
Välkommen till klubben. Jag har blivit en grumpy old fart sedan jag passerade 30.

Tillbaka
Topp