• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Behöver byta plexiglas Omega 50 tals 35 mm kaliber 266

Hej,

Jag letar efter ett passande plexiglas till denna fina Omega från 50-talet. Tacksam för tips om var man kan beställa det.

Tack på förhand!

image.jpg

Nu är den utan glas ser det ut som? Ta ett skjutmått och mät storleken, sedan letar du på ebay, blocket, tradera osv.
Att beställa endast ett glas ifrån exempelvis cousinsuk är oekonomiskt, då kan du lika gärna gå till urmakaren och byta/sätta in.

Om du har boettnumret som står i boettlocket så är det lätt att se vilket Omega originalglas det ska vara.

Om ni inte hittar rätt plexiglas, kan jag tipsa om Jälmers Ur. Gjorde jag en upprustning av en gammal herrklocka som jag hittat på en loppis för några år sedan. Han servade satta in ny krona och plexi för en väldigt överkomlig peng. Finns i Borås men går att posta om man inte har vägarna förbi.

Tillbaka
Topp