Neee, gammal skåpmat. Tänkte bara nämna något iom att de inte får synas här så ofta.Som du fått med dig hem nu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Neee, gammal skåpmat. Tänkte bara nämna något iom att de inte får synas här så ofta.Som du fått med dig hem nu?
Tissot Antimagnetique med gilt-tavla från 1940
Omega Seamaster med subsekund från 1958. Manuellt mekaniskt kaliber 267-verk.
Ref. 2937-2, Mäter 36 mm utan krona.
Tavlan har spår av fukt och har gulnat på sina ställen.
Kul att du gillar mögel, här kommer några bilder på en annan dinka jag har från 1965 som också har fått lite kärlek av tidens tand:Superbra! Tack så mycket Kommer också att diskutera hur åldern sätter sin prägel på uren.
Tackar! Uppsatsen tänkte jag lägga upp här på forumet när den är godkändKul att du gillar mögel, här kommer några bilder på en annan dinka jag har från 1965 som också har fått lite kärlek av tidens tand:
Klockan är som sagt från 1965, men jag är rätt säker på att designen är från 50-talet.
Du är mer än välkommen att använda bilderna, men får man önska en elektronisk kopia av uppsatsen när du är klar och godkänd? (Jag tror fler av oss här på forumet är intresserade.)
Stort "lycka till" och andra hejarop!
Tusen tack! Detta kommer absolut att hamna i uppsatsenKul ämne!
Från 1953, 34 mm. Tillhörande annons:
Inser att jag gör mig svårare än alla andra men är lite lat... Här är några snabba smutsiga på de äldre uren. Börjar på 100år och blir yngre... Hojjta till om du vill ha rätt bild på något ur.
@tdn-dk har väl mängder av Omega-annonser? Annars finns det väl en del i "The many faces of vintage Omega/Enicar/Lagonda/Atlantic också?Uppsatsen skulle behöva lite fler reklamannonser. Allt från 1930- 1940- och 1950-talet är välkommet!
Japp, har redan fått några av honom men tack för tipset@tdn-dk har väl mängder av Omega-annonser? Annars finns det väl en del i "The many faces of vintage Omega/Enicar/Lagonda/Atlantic också?