• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver fotografier till uppsats.

Rixard

Cartier
Tissot Antimagnetique med gilt-tavla från 1940
IMG_3238.JPG
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Wow! Tusen tusen tack @tdn-dk Detta kommer vara till mycket stor hjälp :)

Tack @Aurum allt före 1960 är egentligen välkommet men huvudsakligen 30-, 40- och 50-talet. Har du något före 1930 (trench eller liknande) skulle det passa perfekt.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Eterna cal. 852, ca 36mm, -46/47




Tissot Jubileum cal 27-1?, ca 34,5mm, -53



Tusen tack! :)

Tissot Antimagnetique med gilt-tavla från 1940
IMG_3238.JPG

Tack tack!

Omega Seamaster med subsekund från 1958. Manuellt mekaniskt kaliber 267-verk.
Ref. 2937-2, Mäter 36 mm utan krona.

Tavlan har spår av fukt och har gulnat på sina ställen.

IMG_7815.jpg
IMG_7816.jpg
IMG_7819.jpg

Superbra! Tack så mycket :) Kommer också att diskutera hur åldern sätter sin prägel på uren.
 

Pistol_Pete

Panerai
Superbra! Tack så mycket :) Kommer också att diskutera hur åldern sätter sin prägel på uren.
Kul att du gillar mögel, här kommer några bilder på en annan dinka jag har från 1965 som också har fått lite kärlek av tidens tand:

IMG_0560.JPG
IMG_0567.JPG
IMG_0698.JPG
IMG_0701.JPG


Klockan är som sagt från 1965, men jag är rätt säker på att designen är från 50-talet.
Du är mer än välkommen att använda bilderna, men får man önska en elektronisk kopia av uppsatsen när du är klar och godkänd? (Jag tror fler av oss här på forumet är intresserade.)
Stort "lycka till" och andra hejarop!
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Kul att du gillar mögel, här kommer några bilder på en annan dinka jag har från 1965 som också har fått lite kärlek av tidens tand:

IMG_0560.JPG
IMG_0567.JPG
IMG_0698.JPG
IMG_0701.JPG


Klockan är som sagt från 1965, men jag är rätt säker på att designen är från 50-talet.
Du är mer än välkommen att använda bilderna, men får man önska en elektronisk kopia av uppsatsen när du är klar och godkänd? (Jag tror fler av oss här på forumet är intresserade.)
Stort "lycka till" och andra hejarop!
Tackar! Uppsatsen tänkte jag lägga upp här på forumet när den är godkänd :)

Kul ämne!
image.jpeg

Från 1953, 34 mm. Tillhörande annons:
image.jpeg
Tusen tack! Detta kommer absolut att hamna i uppsatsen :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Wow! Tusen tusen tack @tdn-dk Detta kommer vara till mycket stor hjälp :)

Tack @Aurum allt före 1960 är egentligen välkommet men huvudsakligen 30-, 40- och 50-talet. Har du något före 1930 (trench eller liknande) skulle det passa perfekt.
Inser att jag gör mig svårare än alla andra men är lite lat... Här är några snabba smutsiga på de äldre uren. Börjar på 100år och blir yngre... Hojjta till om du vill ha rätt bild på något ur.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

UncleBear

Panerai
Lycka till med uppgiften cjperry.
Du har fått många fina exemplar till din uppgift. Tänkte bidra med den fula kusinen till ovan mycket välbehållna ur.
Bra bakterieodling på tavlan efter vattenläckage på min Omega Seamaster nedan. Verket, caliber 501, är däremot väldigt bra.
Det är just skavankerna som tilltalar mig. Betalat nära två gånger så mycket för service och nytt band än vad jag köpte klockan för. Det är det värt! Å andra sidan var klockan billig...
Lite kärlek nedan:
image.jpg

Klockan är från 1956 och mäter 34 mm ex krona. Lädernato från Bulang & Son.
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Uppsatsen skulle behöva lite fler reklamannonser. Allt från 1930- 1940- och 1950-talet är välkommet!
 
Topp