• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver Köptips! Budget? Max 5-8k

DB15

Panerai
Pledge Member
Tjena!

Har köpsug och behöver därför lite tips!
Gillar micro men behöver inte vara ett måste samma gäller vid verk, men gärna nått på länk (chrono, stålis) eller en dressare, inga dykare då jag redan har några såna!

Funderar på denna från Laarvee (med risk för att bli lynchad 😂)

Men tycker den e as häftig! Listar på runt 5k

IMG_8878.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Tjena!

Har köpsug och behöver därför lite tips!
Gillar micro men behöver inte vara ett måste samma gäller vid verk, men gärna nått på länk (chrono, stålis) eller en dressare, inga dykare då jag redan har några såna!

Funderar på denna från Laarvee (med risk för att bli lynchad 😂)

Men tycker den e as häftig! Listar på runt 5k

IMG_8878.jpeg

Det var inte mycket info/önskemål från dig som vi har att gå på, mer än att du inte vill köpa en dykare. Dock funderar du på att köpa den där klockan som är inspirerad av en dykare?
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena!

Har köpsug och behöver därför lite tips!
Gillar micro men behöver inte vara ett måste samma gäller vid verk, men gärna nått på länk (chrono, stålis) eller en dressare, inga dykare då jag redan har några såna!

Funderar på denna från Laarvee (med risk för att bli lynchad 😂)

Men tycker den e as häftig! Listar på runt 5k

IMG_8878.jpeg

Larvig klocka. :D
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Det var inte mycket info/önskemål från dig som vi har att gå på, mer än att du inte vill köpa en dykare. Dock funderar du på att köpa den där klockan som är inspirerad av en dykare?
Exakt vad mer tänkte du? Skrev stålis, Chrono eller Dress och att urverk spelar Ingen större roll.

Jo ja vet, men den klarar inte exakt av dykning och ringen sitter fast 😂

annars funderar jag starkt även på denna

IMG_8880.png
 

Timely

Omega
Paneristi
2-Faktor
Jag slår en slag i saken för Christopher Ward. Hade en själv förra året under en tid. Måste sägas att deras länk med micro adjustment är toppklass. Urverket gick inom cosc och den var väldigt snygg också (subjektivt visst). En begagnad CW kan du hitta i flertalet olika utföranden inom din budget.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Exakt vad mer tänkte du? Skrev stålis, Chrono eller Dress och att urverk spelar Ingen större roll.

Jo ja vet, men den klarar inte exakt av dykning och ringen sitter fast 😂

annars funderar jag starkt även på denna

IMG_8880.png
Såg väl en svart till salu här på KS häromdagen för 1500 spänn?
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Tjena!

Har köpsug och behöver därför lite tips!
Gillar micro men behöver inte vara ett måste samma gäller vid verk, men gärna nått på länk (chrono, stålis) eller en dressare, inga dykare då jag redan har några såna!

Funderar på denna från Laarvee (med risk för att bli lynchad 😂)

Men tycker den e as häftig! Listar på runt 5k

IMG_8878.jpeg
Där har du nog kastat pengarna i sjön om du tröttnar på spektaklet...
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Tjena!

Har köpsug och behöver därför lite tips!
Gillar micro men behöver inte vara ett måste samma gäller vid verk, men gärna nått på länk (chrono, stålis) eller en dressare, inga dykare då jag redan har några såna!

Funderar på denna från Laarvee (med risk för att bli lynchad 😂)

Men tycker den e as häftig! Listar på runt 5k

IMG_8878.jpeg
To each their own osv men det där var bland det fulaste jag sett 😳
Helt meningslöst inlägg från min sida som inte bidrog med nånting. Ledsen för det
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Exakt vad mer tänkte du? Skrev stålis, Chrono eller Dress och att urverk spelar Ingen större roll.

Jo ja vet, men den klarar inte exakt av dykning och ringen sitter fast 😂

annars funderar jag starkt även på denna

IMG_8880.png

Tsuyosan är en trevlig klocka. Hade bara tänkt ha min ett tag när jag fått nyfikenheten på den stillad och gjort en liten recension (finns i recensionsrummet) men den blev kvar tills vidare. En del kul urtavleversioner finns på den. Min är blå fume med struktur.

PRX quartz var också ett bra förslag. Blivande klassiker?
 

DB15

Panerai
Pledge Member
@Bezelman @URsinne PRX Quartz är definitivt ett alternativ! Drog igång en passaround med den när klockan precis släppts gillar den skarpt. Just nu lutar det väl mot den eller Tsuyosa. Men shit va PRXn gått upp i pris!
 

AndyLard

Omega
Köp det du vill ha. Lyssna inte för mycket på andra. Gillar du Laarveen så slå till på den.

Annars gillar jag mkt från Timex i den prisklassen.
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Har en Citozen Eco drive one för 8k. Nypris 18 men jag gav 12 på black week. Världens tunnaste soldrivna analoga klocka. Säljer av allt för att skaffa min exit-watch.
07942D77-8284-4056-9604-E7B1368926A2.jpeg
 
Några exempel jag hade kört på

 
Topp