• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behöver tips på klocka till min hustru i 40-års present.

Taxman

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
Funderat själv på denna Oris till min fru .Finns även med lite diamanter Om hon gillar det dvs.

Vill man ha lite sportigare är ju den Orisen alt en Omega SMP (automat eller quartz) mycket bra alternativ.

Om det istället ska vara lite mer dressat hade jag kollat på DJ.
 
  • Like
Reactions: Man

egbert

Panerai
Om du är beredd på att köpa begagnat hade jag kollat på:
  • Omega AquaTerra
  • Omega Semester (midsize)
  • Longines Conquest, som faller inom dina ramar även nytt.
Omega Semester måste ju vara den ultimata sommardinkan!
Slår annars ett slag för Omega Constellation, en sådan gav jag min fru på hennes 40-årsdag.
Fast det kanske är lite för små klockor för din spec.
Annars tycker jag Cartier Santos Galbee är sjukt coola på kvinnor- och män.
 
Omega Semester måste ju vara den ultimata sommardinkan!
Slår annars ett slag för Omega Constellation, en sådan gav jag min fru på hennes 40-årsdag.
Fast det kanske är lite för små klockor för din spec.
Annars tycker jag Cartier Santos Galbee är sjukt coola på kvinnor- och män.

Cartier Santos är ju fina men fyrkantiga, vilket går bort enligt kriterierna.

Det finns så många märken och modeller så jag vete fan ur det här skall gå. Jag jobbar vidare.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag skulle titta lite extra på Certina, Tissot, Longines och andra instegs-schweizare. Finns snygga kvartsare som är klart inom din budget nya i butik med box, garanti och allt det där.
 

pjmb

Cartier
Cartier Santos är ju fina men fyrkantiga, vilket går bort enligt kriterierna.

Det finns så många märken och modeller så jag vete fan ur det här skall gå. Jag jobbar vidare.
Ja och det blev ännu mer att välja på när du höjde budgeten =), köper du nytt kan hon ju alltid byta men det hade ju varit roligt att träffa rätt direkt.. Nu känner ju du din fru bättre än oss så jag tror nog du gör ett bra val, sneglar hon något på dina klockor? Ngn som hon tycker bättre om?
 

pjmb

Cartier
Vet inte så mycket om klockan men Tudor glamour verkar finnas i massa olika utföranden och storlekar, där får du en ny inom budget, annars kanske beggad DJ?

Lycka till!
 

isbjörn

Panerai
Svårt att gå helt fel med en Omega AT eller en DJ. Båda är både tåliga och dressiga och finns ju i rätt storlekar i ett otal varianter. Fin begagnad eller kanske nästan ny? (Omegan)
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Jag slår ett slag för Longines conquest. Tjejen har en sån quartz på vad jag har för mig är 31 mm. Fin kvalitetskänsla och lagom nätt, har för mig att nya ligger på dryga 6,000 sek. Bifogar risig bild från i somras!

image.jpeg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hehe du har helt rätt! Har bara sätt klockan på bild. Dock kan bilden luras men jag var tvungen att googla lite och den ser ju stor ut, men ifrån denna kamera vinkel nedan inte lika grotesk iaf. Klockan är 36 mm.
image.jpeg
image.jpeg
Som en klocka till en kvinna s var den jäkligt snygg!
Fanns ju med isad tavla också och några tusen dyrare.
oris-733-7652-4156-MB_MED.jpg

oris-733-7652-4191-MB_MED.jpg
 
  • Like
Reactions: Man

LJS

Omega
Nomos Orion Rosé? 35mm, finns även hos AD i Sthlm (Franks Ur) för att prova. Ca~ 17k. Finns i även i vitt/silver utförande eller standard orion med blåa visare och timmarkörer i gult.
TXFmRvw.png
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Kan bara bidra med vad min hustru köpte till sig själv i julklapp. För liten och ingen länk; se det som inspiration. Helguld med guldindex. Väldigt snygga index f.ö.
Ca 9k.
image.jpeg
 
Topp