• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Behövs det fler bilder på SLA017?

john b

Rolex
Såklart inte.
Men det skiter jag i eftersom min kom idag.
Rätt nöjd med den. Det positiva är glaset och tavlan. Bättre än förväntat. Bra tryck i nya lumen är fint.

Det neutrala är boetten, tycker inte kanterna är så skarpa som de skulle kunna vara. Bra kurvering och bekväm. Lyckad kronhals.

Det negativa är länken och spännet. Trökigt.

Sammantaget en bra klocka som är lite dyr för vad man får (iaf om man är bortskämd med "gamla" seiko priser i närminne).
Å andra sidan kan man inte tycka längre att 16 för en ny mm300 är ett rimligt referenspris.
Jag är nöjd men inte lyrisk. 10k mindre och det hade varit ett fynd. Handen på hjärtat, vad tycker övriga?

Bilder som utlovat

20170724_165238.jpg
20170724_165504.jpg
20170724_165327.jpg

20170724_170309.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_7569.JPG
IMG_7604.JPG

Jag är helt ärligt extremt nöjd med min, jag tycker den känns bättre nu än när jag hämtade den och det är ovanligt för mig, vanligtvis bleknar en klocka efter nån vecka eller två, inte tvärt om.

På med ett wjeangummi så ska du se att den kommer till sin rätt, jag har ett i däckstuk du kan få låna om du vill.
 

john b

Rolex
IMG_7569.JPG
IMG_7604.JPG

Jag är helt ärligt extremt nöjd med min, jag tycker den känns bättre nu än när jag hämtade den och det är ovanligt för mig, vanligtvis bleknar en klocka efter nån vecka eller två, inte tvärt om.

På med ett wjeangummi så ska du se att den kommer till sin rätt, jag har ett i däckstuk du kan få låna om du vill.

Första ser bra ut. Äre ett gumminato? Den dagen jag tar på ett däckmönstrat gummi på en dykarklocka vill jag att du skjuter mig. I tinningen, med grovkalibrigt.
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Handen på hjärtat: bästa Seikodykaren so far. Gillar verkligen storleken, inga onödiga steroider här inte. Och så uppskattar jag att Seiko inte fallit för frestelsen att ge lyspastan fuskpatina. Länken är den bästa Seikolänk jag haft - men gummit som följer med känns inte hundra. Vilket wjeangummi är det man ska beställa @yonsson / @Molle ?
IMG_20170721_102010_305.jpg

20170721_100145.jpg
 

john b

Rolex
Mycket bra och nöjd.
Priset va lite högt, länken och gummit som medföljer va det största minuset men på Tropic är den 10 poäng.
IMG_2510.JPG
IMG_2511.JPG
Mycket bra med raka synpunkter.
Det jävla gummit. Visste inte om jag skulle jämföra det med tuttar eller kådisar, kändes sladdrigt som något väl begagnat iaf.
Tror det blir Iso-gummi på min.
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Gillade den mycket. Plus för glaset, kronan, tavlan (inkl index och lumen), visarna och storleken. Minus för spännet på länken och "gummit".
Bra köp John!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mycket bra med raka synpunkter.
Det jävla gummit. Visste inte om jag skulle jämföra det med tuttar eller kådisar, kändes sladdrigt som något väl begagnat iaf.
Tror det blir Iso-gummi på min.
Som sagt, SEIKO är enda tillverkaren i branschen som framhåller silikon som ett bra material till "gummin".
 

john b

Rolex
Som sagt, SEIKO är enda tillverkaren i branschen som framhåller silikon som ett bra material till "gummin".
De har säkert rätt. Är ju ett bra material.

Silicone is more resistant to heat, chemical attacks, fungus attacks, UV and Ozone attacks than normal rubber.

Från http://www.differencebetween.com/difference-between-rubber-and-vs-silicone/

Ffa svampen gillar jag att silikon klarar bättre. Fanns nackdelar med.
Men den största nackdelen är den subjektivt sladdriga känslan tror jag.
 
Topp