• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besök hos Mårtenssons Ur

jhm

Panerai
Något som är bättre än att förena nytta med nöje är att förena nöje med nöje, så när jag skulle ner och hämta upp motorcykeln från vintergaraget i Halmstad passade jag på att sammanstråla med @Beastie för att knalla in på Mårtenssons Ur (och guld).

image.jpeg

Vi började med att klämma på batteri-Breitling, senaste dagarna har jag haft Breitlingkli som sjutton. Jag har alltid velat testa en Aerospace men har inte kommit till skott. Med testa menar jag alltså äga. :)

image.jpeg
image.jpeg

Först ut, B55: Exospace, 46mm titan med hård kolbaserad svart yta, uppladdningsbart batteri. Stenhård!

image.jpeg
image.jpeg

Över till Aerospace Evo, 43mm titan, HAQ. Men vilken borde man välja? Svart (Night mission) är såklart coolast och bandet (tillverkat av CF?) var kanon men länk är ju också trevligt, speciellt om man ska bada. :nailbiting:

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Sjuk AR, steglöst justerbart band och matt boett. :hungry: I princip noll spel i vridringen också vilket jag uppskattar. :)

image.jpeg
image.jpeg

Bra länk, sedan Evo-uppdateringen har den längre länkbitar vilket jag tycker är snyggare. Länkinfästningen ser lite knas ut på bild men ser kanon ut IRL. Jag har gått från att tycka att Evon är för stor till att tycka att den är lagom.

Över till :omega:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Globemaster, Första Omegan med nya inre standarden "Master Chronometer" som får andra schweizare att skämmas lite. Trevlig piepan-tavla.

:seiko:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

GS, mumma såklart. Gullade lite med en SBGA001, 41mm, spring drive, 5-delad länk. En modell som funnits länge med fortfarande funkar kanon stilmässigt.

image.jpeg

Ananta, vågade inte klämma. ;)

image.jpeg
image.jpeg

Astron: GPS, solcellsladdad, titan, kronograf, Zaratzupolering. Bra skit.

image.jpeg

På nedre plan fanns de SEIKOs som inte riktigt platsade i finskåpet, men...

image.jpeg

...där gömde sig en SARB065, Cocktail time, vilken smygare! Den hade ju platsat in där uppe utan att behöva skämmas.

image.jpeg

En Sumo också!?! Hmmm. Säkert en av de sista som finns kvar där ute från innan de bytte tavla till X-tavlan, skynda dig och köp innan Beastie drar dit. ;)

image.jpeg

Dags att dra hem igen.

Tack Leif på Mårtenssons för trevligt omhändertagande!
Tack @Beastie för trevligt sällskap och tack Halmstad för att det inte regnade allt för mycket på vägen hem.

Förresten, hur många Hallänningar finns det på KS? Vore det kul med en GTG på Mårtenssons i höst?

Det snygga bandet du nämnde (brun canvas) kunde vara tillverkat av CF var riktigt snyggt, och ett sådant skulle passa skitbra till min nästa klocka som nu är på väg från Italien. Vad står CF för och var får man tag i sådana, om du vet. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det snygga bandet du nämnde (brun canvas) kunde vara tillverkat av CF var riktigt snyggt, och ett sådant skulle passa skitbra till min nästa klocka som nu är på väg från Italien. Vad står CF för och var får man tag i sådana, om du vet. :)
Jag tycker att bandet var väldigt likt mitt som jag specialbeställde från Camille Fournet, det var därför jag gissade på att de kanske tillverkat bandet. Jag vet dock inte.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Den svarta evon är grym. Synd att den inte kommer på länk, jag är en länk-kille.

Trevligt reportage.
 
Fan @yonsson nu har du fått mig att vela. Den svarta är ubercool, hur många kosta?
Är i valet och kvalet på en Panna men ägt en Aerospace förut som jag gillade skarpt. Fan fan fan:banghead:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan @yonsson nu har du fått mig att vela. Den svarta är ubercool, hur många kosta?
Är i valet och kvalet på en Panna men ägt en Aerospace förut som jag gillade skarpt. Fan fan fan:banghead:
image.jpeg

Svarta är så jävla cool, men LÄÄÄÄNK. :nailbiting:
Har bestämt mig för att jag ska ha en men kan omöjligt bestämma mig för vilken, sjukt irriterande. Har traskat runt Aerospace alldeles för länge nu, måste ha en.

Vilken ref hade du och vad tyckte du om länken? Är den oumbärlig? Är jag knäpp om jag köper ytterligare en klocka som jag inte kan ha länk till?

Svart: 48,1
Med länk: 42,3
 
Senast ändrad:
Hade en sån här gammal modell med länk. Länken är bekväm som fan men jag skulle kunna leva utan. Den svarta finns inte med länk va?
image.jpeg
 
Topp