• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Beslutsångest inför ett köp...

Vilken är mest prisvärd/bäst?

  • Raymond Weil Maestro Skeleton

    Röster: 2 1.5%
  • Tag Heuer Aquaracer Calibre 5

    Röster: 134 98.5%

  • Totala väljare
    136
  • Enkät stängd .

Husse

Patek
RW har en del modeller som är riktig fina, detta ur är ju en skeleton, även utan glasfronten är det ingen höjdare...
Ta Taggen i stället, då finns chansen att bär den och vill ha den kvar! :)
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Utan att blinka hade jag valt TH.
Risken (chansen) är ju att du kommer in på ett intresse och andrahandsmarknaden är hård mot TH men den är direkt skoningslös mot RW.
Sedan är TH som många redan påpekat mer gångbar i olika typer av sammanhang.
 

DavidE

Breitling
Utan att blinka hade jag valt TH.
Risken (chansen) är ju att du kommer in på ett intresse och andrahandsmarknaden är hård mot TH men den är direkt skoningslös mot RW.
Sedan är TH som många redan påpekat mer gångbar i olika typer av sammanhang.
Klockan kommer ej att säljas så andrahandsvärdet på klockan är inte något jag kommer att kolla på, tack för tipset!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Utan att blinka hade jag valt TH.
Risken (chansen) är ju att du kommer in på ett intresse och andrahandsmarknaden är hård mot TH men den är direkt skoningslös mot RW.
Sedan är TH som många redan påpekat mer gångbar i olika typer av sammanhang.
Aquaracers upplever jag väldigt lättsålda
 

DavidE

Breitling
Utan att blinka hade jag valt TH.
Risken (chansen) är ju att du kommer in på ett intresse och andrahandsmarknaden är hård mot TH men den är direkt skoningslös mot RW.
Sedan är TH som många redan påpekat mer gångbar i olika typer av sammanhang.
+ så kommer jag ju få klockan för ca 17-19k då han får rabatt
 

Lund

Cartier
Kan bara instämma i kören. Aquaracern är ett självklart val och den klocka jag själv skulle köpt av de alternativen.

Edit: såg nu att du lutar åt det hållet själv!
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Hej! Mitt namn är David och jag är 17 år, fyller 18 nu i mars och mina föräldrar ville köpa en bättre klocka till mig i 18-årspresent. Jag har en bekant som jobbar i en klockbutik och kan fixa 30% på de flesta klockorna. Jag är nu kluven i mitt val mellan två klockor, har ej många kompisar som är intresserade av klockor så vänder mig hit för hjälp. Valet är ligger mellan en Raymond Weil och en Tag Heuer (Ska köpa 41mm inte 43mm, länkade fel). Tag Heuern finns i butik så den kan jaga testa och känna på men Raymond Weilen måste beställas in och då måste jag köpa den, har ej kunnat hitta någon video eller liknande om den på youtube så vet ej hur den ser "on-hand".
All hjälp uppskattas!

Mvh David
Aquaracern är ruggigt bra. Bland det trevligaste jag haft. Prisvärd också får man väl säga.
Kör på den :).
Bjuder på en inspirationsbild.
PSX_20190103_234200.jpg
 

DavidE

Breitling
Aquaracern är ruggigt bra. Bland det trevligaste jag haft. Prisvärd också får man väl säga.
Kör på den :).
Bjuder på en inspirationsbild.
PSX_20190103_234200.jpg
Kör nog på den! Riktigt snygg, bilderna gjorde mig ännu mer sugen att köpa haha. Måste bara fråga, är det värt att köpa en Modalo Winder för klockan?
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Kör nog på den! Riktigt snygg, bilderna gjorde mig ännu mer sugen att köpa haha. Måste bara fråga, är det värt att köpa en Modalo Winder för klockan?
Ska du använda den som enda klocka så finns ingen större anledning. Blir den ofta liggande om du roterar flera så är det ju en winder eller ställa om tiden som gäller. Har själv ingen winder då jag gillar att smeka igång dom :D.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kör nog på den! Riktigt snygg, bilderna gjorde mig ännu mer sugen att köpa haha. Måste bara fråga, är det värt att köpa en Modalo Winder för klockan?
Använd klockan istället. Winder är ganska onödigt om man bara har ett fåtal mekaniska klockor. Har man däremot klockor med GMT som tar 5-10min att ställa in varje gång de stannat, då kan det finnas en vits med winder.
 
D

Deleted member 11690

Guest
Kör TH ! Hade en aquaracer som första ”riktiga” klocka och har bara bra att säga om den :) ångrar att jag sålde den !
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tag Heuer levererar hög kvalitet/peng och just den där aquaracern är en jag själv tittat på både en och två gånger. Checkar av många punkter man behöver gå upp till en SMP för att få annars, bara att köra!
 

Golem

Omega
Kör nog på den! Riktigt snygg, bilderna gjorde mig ännu mer sugen att köpa haha. Måste bara fråga, är det värt att köpa en Modalo Winder för klockan?
Är det den enda mekaniska klocka du äger är winder knappast nödvändigt, bär klockan istället!
Edit: sen på bollen
 
Senast ändrad:
Topp