• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bestulen på mina älsklingar under resa i USA

Ministern

Founder
2-Faktor
Stölder ur bagage på flygresor är tyvärr vanligt och det är inte personalen på flygbolagen som stjäl utan bagagehanterarna. Den organiserade brottsligheten har varit inblandad på flera flygplatser. Jag skulle aldrig checka in värdesaker.

Mycket tråkigt att det hände dig.
 
Jag har under 7 år som frekvent resande aldrig checkat in värdesaker och nu blev jag tvungen till det (eller hann inte ta ut klockorna från väskan då det var lite kort om tid till planet skulle gå). Det var US Airways jag flög med. Eftersom inte väskorna kom med planet så tror jag att det är under utkörningen till hotellet som klockorna har stulits. Och nej, det var inga spår på att väskan hade öppnats, det hade jag märkt med tanke på hur jag packar min väska.
Flygbolaget skulle höra av sig under dagen här nu till hotellet så får vi se.
Speedyn kanske går att hitta en ny men inte bratten. Limiterad upplaga med nr 881 som är viktiga siffror för mig så det skulle aldrig bli samma sak ha en annan (möjligen med liknande siffror men hur lätt kommer det vara att hitta det)
 

Gunvald

Omega
2-Faktor
Gör en polisanmälan också. Verkligen, verkligen trist. Skriv ned händelseförloppet så att du kan beskriva att du pga tidsbrist och annalkande ETD inte han packa om till handbagaget.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Men helvete vad trist, se till att polisanmäla så snart du kan, hem och reseförsäkring borde väl kunna täcka den ekonomiska skadan.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Beklagar, mycket trist!
Personligen skulle jag tagit ett samtal till flygbolaget och i princip skällt ut dom, även om det är underleverantörer så är flygbolaget ansvariga för dom. Utskällningen ger dig inte tillbaka klockorna med dom måste få reda på en sådan brist i sin leverans och se över säkerheten. Eventuellt kanske du kunde fått någon slags ersättning som "tröst".
Flygbolaget har väl säkerligen friskrivit sig från ansvar i klausuler iofs, men ändå, man vill inte ha ett dåligt rykte om osäker bagagehantering.

Vad finns det för extra säkra väskor på marknaden?
 

Linkan

Rolex
Sjukt tråkigt att höra, tråkigt även att du har gjort rätt att gömma klockorna i skorna och ändå finner någon dom.. Men hoppas att försäkringsbolaget hjälper dig
 
D

Deleted member 1154

Guest
Trist, hoppas det löser sig, skriv gärna hur försäkringsbolaget hanterade det, bra att veta... Känns som det inte är självklart att man blir ersatt av dem...
 

Wemb

Cartier
Riktigt tråkigt att höra - lider med dig!!
Hoppas att det ekonomiska löser sig med försäkringsbolaget men förstår att det känns extremt tungt nu med tanke på Breitlingen.
 
Uppdatering: Har gjort en polisanmälan här i Sverige också för säkerhet skull! Väntar på flygbolagets special service avdelning skall ringa nu när det är morgon borta i USA. Försäkringsbolaget är informerat också och skall återkomma under eftermiddagen.
 
Uppdatering 2: Försäkringsbolaget vill ha boxarna skickade till sig tillsammans med kvitton.
Min fråga blir ju nu, hur fungerar detta? Breitlingen har jag ju inköpskvitto på men det står ju inte i mitt namn.
Omegan har jag inte inköpskvitto på utan har bara uppskattat ett nypris på den.
Någon som vet eller som haft samma hemska upplevelse som mig?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Uppdatering 2: Försäkringsbolaget vill ha boxarna skickade till sig tillsammans med kvitton.
Min fråga blir ju nu, hur fungerar detta? Breitlingen har jag ju inköpskvitto på men det står ju inte i mitt namn.
Omegan har jag inte inköpskvitto på utan har bara uppskattat ett nypris på den.
Någon som vet eller som haft samma hemska upplevelse som mig?
Står värderingen på Omegan i ditt namn? Isf funkar den. Men breitlingen kan bli knivig. kanske får kontakta den tidigare ägaren för ett kvitto på försäljningen då han sålde den till dig. Men osäker på om det räcker.
 

GT_karl

Omega
Uppdatering 2: Försäkringsbolaget vill ha boxarna skickade till sig tillsammans med kvitton.
Min fråga blir ju nu, hur fungerar detta? Breitlingen har jag ju inköpskvitto på men det står ju inte i mitt namn.
Omegan har jag inte inköpskvitto på utan har bara uppskattat ett nypris på den.
Någon som vet eller som haft samma hemska upplevelse som mig?

Kopia på banköverföring då du köpte den och ev. Mail konversation. Finns annonsen kanske kvar, om den ex. Köptes här på klocksnack.
 

CCB

Cartier
2-Faktor
Usch vilken historia, hoppas du inte fastnar i någon byråkratisk karusell. Jag håller tummar att det löser sig så bra det kan. Bra att du berättar detta så att man lär sig att ta klockorna i handbagaget nästa gång.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Står värderingen på Omegan i ditt namn? Isf funkar den. Men breitlingen kan bli knivig. kanske får kontakta den tidigare ägaren för ett kvitto på försäljningen då han sålde den till dig. Men osäker på om det räcker.
Om man har box+cert, behövs det fortfarande inköpskvitto?
 
Topp