ScubaKing
Guld
Så du fick veta detta via KS och inte direkt från din flickvän/fru?
Precis så, vi bor rätt långt från varandra och det första jag såg var posten här på forumet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så du fick veta detta via KS och inte direkt från din flickvän/fru?
KS måste verkligen betyda mycket för er.Precis så, vi bor rätt långt från varandra och det första jag såg var posten här på forumet.
Jag reagerade också på att nivån för uppfattad argumentation ad hominem är exceptionellt låg. Fånigt minst sagt!Jag har läst tråden tre gånger nu.
Fattar dock inte exakt vilka personangrepp ni pratar om från Kvistens sida? Visst känns det tokigt med en "kund-rant" på ett forum, men i stort kan jag förstå honom.
Men, de här personangreppen, vilka är det? Jag bor ju inte nere i snowflake valley (och här ful-argumenterar jag i och för sig lite ad hominem) men att en företagare upplever - och säger - att en kund är otrevlig känns väl inte som ett personangrepp. Att någon kund är den jobbigaste man haft, well, någon måste ju ha den titeln?
För övrigt jobbar jag med att sälja saker till privatpersoner. Jag är den trevligaste säljaren ni träffat, och har gått back hur många gånger som helst för att göra kunden helnöjd. Har jagat leverantörer med piska, och tagit emot all upptänklig skit från vansinniga kunder.
Vilket så klart är ok, så ser jobbet ut.
En sak jag lärt mig med åren är dock att vissa kunder verkar genetiskt oförmögna att vara nöjda. Ger man bort saker är de i fel färg, lovar man leverans på tisdag av en grej som i normalfallet kommer på onsdagar blir de galna för att grejerna inte kom på måndag.
Allt man göra då är att le och vara övertrevlig, och affärsmässigt och mentalt backa ut ur rummet. Den kunden kommer aldrig att ha något gott att säga om en ändå. Det är då bara att slappna av, och veta att ens 99,9% nöjda kunder sprider ens goda rykte.
Sedan finns det två kundbeteenden som jag, om inte annat för min egen skull, alltid hanterar lika.
Om en kund hotar med, eller genomför, att hänga ut en på internet eller om en kund så mycket som nämner konsumentköplagen (som är bra att den finns, absolut).
Internethotarna bemöter man sakligt, och förklarar EN gång att man upplever att de gör en orättvis bedömning. Sedan lutar man sig tillbaka, och förlitar sig återigen på de 99,9%.
De som ens säger ordet konsumentköplagen avbryter man all telefonkontakt med, och övergår till mail. Om de är kunder i butik försöker man om möjligt att aldrig prata i enrum med.
Glad att jag surfade in på denna tråden ikväll, har letat efter något snyggt att ha mina klockor i och fastnade för kvistviks klockrullar. Blir definitivt en beställning.
Stort tack till ts.
edit: en klockrulle beställd.
de borde vara ännu mer rädda om sina kunder eftersom deras kundkrets är aningen begränsad, alltså så borde de ge lite extra eftersom de slår från underlägeÄr det bara jag som typ inte har sådär stora jävla förväntningar på småföretag?
Gäller detta små företag med enbart online-butik eller företag med någon enstaka butik?Är det bara jag som typ inte har sådär stora jävla förväntningar på småföretag?
https://klocksnack.se/threads/vad-har-era-flickvänner-för-klockor.88509/page-5#post-2338885
https://klocksnack.se/threads/tips-önskas.89959/
Samma arm...Åsa + Scuba
Önskar att ni får er beställda vara snart.
Önskar även lycka till @Kvisten
![]()
![]()
Tänk att min upplevelse av att handla hos ett företag helt plötsligt kom att handla om mitt privatliv - trevligt att det intresserar någon annan. Fick mig ett gott skratt när jag läste.detta. Fast i ärlighetens namn så har jag ju mig veterligen rätt till min egen upplevelse, mins egna funderingar och jag ansvarar för mina egna inlägg oavsett min privata status och utan att behöva diskutera allt jag gör.
Men ert svar ovan får mig att dra på smilbanden.
Tänk vad kul man kan ha då.Fick mig ett gott skratt när jag läste.detta.