• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Besviken på Kvistvik

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Glad att jag surfade in på denna tråden ikväll, har letat efter något snyggt att ha mina klockor i och fastnade för kvistviks klockrullar. Blir definitivt en beställning.
Stort tack till ts.

edit: en klockrulle beställd.
 
Senast ändrad:
Jag minns när jag beställde en Klockrulle 2015. Reagerade på att det dröjde runt 48 timmar mellan varje mailsvar, och att mailen oftast besvarades runt 01.00-02.00.

Köpprocessen blev alltså lång, men rullen hittade hem till mig till slut, och jag använder fortfarande den så fort jag är på resande fot.
 
Anledningen till att jag gick in och skrev i den här tråden öht är att jag är så otroligt trött på dålig service!
Känner inte någon av de andra inblandade!
Jag och @sjökvist brukar citera våra katter och himelsbilderna vi postar, det är allt!
Visste faktiskt inte om @Åsa A innan trådstarten!
När man säljer något i butik ska man utgå från KKL!
Den ger kunden väldigt stor makt.
Detta har tillkommit till stor del för att inte kunder ska bli lurade, det är väl bra?!
Men att ge god service har lite med KKL att göra och mycket med medmänsklighet att göra!
Sedan bryr jag mig inte om det rör sig om klockor, mediciner, mjölk eller flygresor. Kunskap och vettigt bemötande ska jag få!
 
Jag har sagt det innan och jag säger det igen. Efter man läst en persons GG-tråd så läs vad personen skrivit på forumet. Gärna i tråden om frågor på köp och sälj. Är man en gnällspik eller bara allmänt oskön på forumet så hoppar iaf jag en eventuell affär. :)
 
Jag har läst tråden tre gånger nu.
Fattar dock inte exakt vilka personangrepp ni pratar om från Kvistens sida? Visst känns det tokigt med en "kund-rant" på ett forum, men i stort kan jag förstå honom.

Men, de här personangreppen, vilka är det? Jag bor ju inte nere i snowflake valley (och här ful-argumenterar jag i och för sig lite ad hominem) men att en företagare upplever - och säger - att en kund är otrevlig känns väl inte som ett personangrepp. Att någon kund är den jobbigaste man haft, well, någon måste ju ha den titeln?

För övrigt jobbar jag med att sälja saker till privatpersoner. Jag är den trevligaste säljaren ni träffat, och har gått back hur många gånger som helst för att göra kunden helnöjd. Har jagat leverantörer med piska, och tagit emot all upptänklig skit från vansinniga kunder.
Vilket så klart är ok, så ser jobbet ut.

En sak jag lärt mig med åren är dock att vissa kunder verkar genetiskt oförmögna att vara nöjda. Ger man bort saker är de i fel färg, lovar man leverans på tisdag av en grej som i normalfallet kommer på onsdagar blir de galna för att grejerna inte kom på måndag.
Allt man göra då är att le och vara övertrevlig, och affärsmässigt och mentalt backa ut ur rummet. Den kunden kommer aldrig att ha något gott att säga om en ändå. Det är då bara att slappna av, och veta att ens 99,9% nöjda kunder sprider ens goda rykte.
Sedan finns det två kundbeteenden som jag, om inte annat för min egen skull, alltid hanterar lika.
Om en kund hotar med, eller genomför, att hänga ut en på internet eller om en kund så mycket som nämner konsumentköplagen (som är bra att den finns, absolut).
Internethotarna bemöter man sakligt, och förklarar EN gång att man upplever att de gör en orättvis bedömning. Sedan lutar man sig tillbaka, och förlitar sig återigen på de 99,9%.
De som ens säger ordet konsumentköplagen avbryter man all telefonkontakt med, och övergår till mail. Om de är kunder i butik försöker man om möjligt att aldrig prata i enrum med.
 
Jag har läst tråden tre gånger nu.
Fattar dock inte exakt vilka personangrepp ni pratar om från Kvistens sida? Visst känns det tokigt med en "kund-rant" på ett forum, men i stort kan jag förstå honom.

Men, de här personangreppen, vilka är det? Jag bor ju inte nere i snowflake valley (och här ful-argumenterar jag i och för sig lite ad hominem) men att en företagare upplever - och säger - att en kund är otrevlig känns väl inte som ett personangrepp. Att någon kund är den jobbigaste man haft, well, någon måste ju ha den titeln?

För övrigt jobbar jag med att sälja saker till privatpersoner. Jag är den trevligaste säljaren ni träffat, och har gått back hur många gånger som helst för att göra kunden helnöjd. Har jagat leverantörer med piska, och tagit emot all upptänklig skit från vansinniga kunder.
Vilket så klart är ok, så ser jobbet ut.

En sak jag lärt mig med åren är dock att vissa kunder verkar genetiskt oförmögna att vara nöjda. Ger man bort saker är de i fel färg, lovar man leverans på tisdag av en grej som i normalfallet kommer på onsdagar blir de galna för att grejerna inte kom på måndag.
Allt man göra då är att le och vara övertrevlig, och affärsmässigt och mentalt backa ut ur rummet. Den kunden kommer aldrig att ha något gott att säga om en ändå. Det är då bara att slappna av, och veta att ens 99,9% nöjda kunder sprider ens goda rykte.
Sedan finns det två kundbeteenden som jag, om inte annat för min egen skull, alltid hanterar lika.
Om en kund hotar med, eller genomför, att hänga ut en på internet eller om en kund så mycket som nämner konsumentköplagen (som är bra att den finns, absolut).
Internethotarna bemöter man sakligt, och förklarar EN gång att man upplever att de gör en orättvis bedömning. Sedan lutar man sig tillbaka, och förlitar sig återigen på de 99,9%.
De som ens säger ordet konsumentköplagen avbryter man all telefonkontakt med, och övergår till mail. Om de är kunder i butik försöker man om möjligt att aldrig prata i enrum med.
Jag reagerade också på att nivån för uppfattad argumentation ad hominem är exceptionellt låg. Fånigt minst sagt!
 
Har handlat från Kvistvik utan problem, kommer inte ihåg om varan kom efter 48 eller 72 timmar, då jag prioriterar en bra vara framför enorm snabbhet.
Dessutom ligger ändå oftast paketet hos utlämningsstället ngn dag innan jag hinner dit.
Hade jag varit Kvistvik hade jag för enkelhetens skull återbetalat pengarna när problemen uppstod och därmed hade jag sluppit den här kundens (och dennes pojkväns) orerande i publika forum, fast nej det hade nog inte hjälpt det heller.
Ledsen Kvistvik, vissa kunder blir aldrig nöjda, så är det
Ska gå in och se nu om ni har ngt kvar att beställa innan ni stänger butiken, för ni har fina varor
Med vänlig hälsning
Ola G
 
Jag är uppriktigt trött på kunder som ska skriva ner säljare på nätet så fort det blivit lite strul. Man har ingen acceptans för när det inte blir som man tänkt utan reagerar med kraft utan pardon. Lite som mina egna barn faktiskt, de är 12 och 14. Tonåringar är ganska ego. Av vuxna tycker jag man kan begära mer...
 
Är det bara jag som typ inte har sådär stora jävla förväntningar på småföretag?
Gäller detta små företag med enbart online-butik eller företag med någon enstaka butik?
Om det är det förstnämnda så förväntar jag mig en "personlig" service samt att det är lätt och trevligt att kommunicera om problem sker (vilket jag kan acceptera) men svarstider får dröja om dom är tydliga med att sådant kan ske. Dock blir jag irretrrad om de är otrevliga samt inte vill ta initiativ till att lösa problemen. Så jag har stor förväntning på kund-service och tydlighet jämfört med hastighet när det gäller små företag.
 
https://klocksnack.se/threads/vad-har-era-flickvänner-för-klockor.88509/page-5#post-2338885

https://klocksnack.se/threads/tips-önskas.89959/

Samma arm...:watching: Åsa + Scuba

Önskar att ni får er beställda vara snart.
Önskar även lycka till @Kvisten

IMG_5616.JPG
IMG_5617.JPG

Tänk att min upplevelse av att handla hos ett företag helt plötsligt kom att handla om mitt privatliv - trevligt att det intresserar någon annan :) . Fick mig ett gott skratt när jag läste.detta. Fast i ärlighetens namn så har jag ju mig veterligen rätt till min egen upplevelse, mins egna funderingar och jag ansvarar för mina egna inlägg oavsett min privata status och utan att behöva diskutera allt jag gör.
 
Senast ändrad:
Tänk att min upplevelse av att handla hos ett företag helt plötsligt kom att handla om mitt privatliv - trevligt att det intresserar någon annan :) . Fick mig ett gott skratt när jag läste.detta. Fast i ärlighetens namn så har jag ju mig veterligen rätt till min egen upplevelse, mins egna funderingar och jag ansvarar för mina egna inlägg oavsett min privata status och utan att behöva diskutera allt jag gör.

Ja, jättekonstigt att det är relevant va? Normalt att skriva i maskopi för att försöka bränna bolag så hårt det går, såklart.

Både du och @ScubaKing verkar riktigt obehagliga.


Synd att inte offerkoftan fungerade den här gången :arghh:
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp