• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Betraktas klocksamlande som nördigt/avtändande?

Själv har jag varit gift sedan Eldkvarn brann och på den tiden jag var singel hade jag knappt råd med en klocka så jag har ingen egen erfarenhet. Men hur är det? Betraktas klocksamlare som kufar på samma sätt som män som bygger modelltåg, rollspelare osv?
Just curious
Samla klockor är exakt lika coolt som att samla modelltåg. Att vara "intresserad" av klockor är däremot en töntig omskrivning för en ängslig strävan att ha den för tillfället rätta statusmarkören runt handleden. Inget lär vara särskilt upphetsande eller meriterande vid parbildning. Mitt råd är att hålla tyst och prata om nåt annat!

Att äga några nice klockor är status men såfort det handlar om snack eller samlande är det nördigt och low status. Som så mycket annat roligt.

Själv har jag varit gift sedan Eldkvarn brann och på den tiden jag var singel hade jag knappt råd med en klocka så jag har ingen egen erfarenhet. Men hur är det? Betraktas klocksamlare som kufar på samma sätt som män som bygger modelltåg, rollspelare osv?
Just curious
Min uppfattning är att klocksamlare uppfattas som kanske mer "seriösa" samlare då jag fått höra att när jag samlade på pokémon kort var det barnsligt. Kanske är rätt, eller vad vet jag. Jag struntar i vilket då jag är nöjd med min hobby! :D

Tillbaka
Topp