Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Coolt, var det svårt?Har ändrat på en sak i CLAn - kastade ut den gamla displayen och satte in en Android-variant. Kan rekommendera alla att göra samma sak. Original-displayen ser ut som en dassig, högblank och fyrkantig budget-läsplatta från Lidls fyndavdelning, den passar inte in i den annars trevliga interiören.
Före:
![]()
Efter:
![]()
![]()
Ja XC70 är superskön, men jag som ägt flera volvokombi o Saab, kör numera MB E-klass kombi. Störst och bekvämast. Och med AMG-paket klippstabil i hög fart även fulllastad. Klart överlägsen Volvokombi på alla sätt. Skulle bytt tidigare. Hustrun fick mig att testa en "tråk"-merca. Har varit emot merca då de var trista, dyra och ej famljevänliga. Dagens generation (W213) är dock skitbra upptäkte jag.
En petitess i sammanhanget, men det var Teknikens Värld som välte med A-klass.Mercedes brukar inte bygga några direkt dåliga bilar. Första A-klassen kommer direkt upp som Trafikmagasinet välte i älgtesten varpå de fick ett antisladdsystem som standard.
En petitess i sammanhanget, men det var Teknikens Värld som välte med A-klass.
Jag köpte en något år senare. Den kändes då stabil med ganska hårt chassi. Den funkade också bra rent praktiskt med smart paketering och bra utrymmen trots det lilla formatet (3,6 meter lång, en halvmeter kortare än en Polo). Men komfortmässigt var den inte i toppklass, och jag har sedan dess kört mestadels större och komfortablare bilar.![]()
Älgtestet som ställde allt på ända
Så gick det till när Robert Collin visade på bristerna på Mercedes A-klass, tvingade Mercedes att bygga om bilen och myntade ordet "Elchtest".www.aftonbladet.se
Nej. Men pilligt…Coolt, var det svårt?
Ditt och datt.Vad strular?
sannolikt går inte samma sak sönder igen om man ska vara positiv. Reparationer på begagnade bilar har en förmåga att komma stötvis. Mkt problem ett år, inga problem alls i tre år, sen en massa skit igen osv. Gäller att äga bilen rätt årDitt och datt.
Egr, backvarnare, display. Har fixats prickfritt av firman, men irritationen kvarstår i huvudet.
Har svårt för sådant.
Tack, ska komma ihåg detta. Har du alla menyer som fanns i gamla displayen?Nej. Men pilligt…
Är trångt där inne, meckigt att få plats med allt och sedan sätta tillbaka. Skruvade av handskfacket vilket hjälpte en hel del att få igenom kablar.
Jadå, de är kvar (man väljer sin bil på en redan färdig ikon) och allt fungerar som innan. När man är färdig touchar man på displayen och är tillbaka igen.Tack, ska komma ihåg detta. Har du alla menyer som fanns i gamla displayen?
Hur skulle ni göra om en bilmodell ni letat efter dök upp hos en handlare medans ni var på semester och inte har möjligheten att åka och kolla på bilen?
Jag förstår att man i detta läget kan man använda handpenning för att ”låsa” bilen mot att handlaren godkänner detta. Hur mycket är rimlig handpenning för en bil för 400-600k?
Känns surt att förlora 10% av priset om bilen inte klarar PPI eller är i sämre skick än man föreställt sig om återbetalning inte är accepterad.
Betala inte handpenning. Lovar att den finns kvar när du är tillbaka. Bilhandlare älskar att stressa och försöka påstå att många är intresserade samtidigt. Verkligheten brukar vara att det sällan är så.Hur skulle ni göra om en bilmodell ni letat efter dök upp hos en handlare medans ni var på semester och inte har möjligheten att åka och kolla på bilen?
Jag förstår att man i detta läget kan man använda handpenning för att ”låsa” bilen mot att handlaren godkänner detta. Hur mycket är rimlig handpenning för en bil för 400-600k?
Känns surt att förlora 10% av priset om bilen inte klarar PPI eller är i sämre skick än man föreställt sig om återbetalning inte är accepterad.
Wow! Fetaste bilen i tråden!Villhövde en liten bil härom dan
Vipps så vart man med en Isuzu AmigoEn fyrkrafsare
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Skulle du kunna vara snäll och länka till den?Wow, coolt. Reagerade häromdagen på att så få Isuzu är i trafik, men kom sedan på att de flesta nog inte räknas som personbil…
![]()
Vilken statistik ville du få? Jag kan ta ut direkt ur registretWow! Fetaste bilen i tråden!
Skulle du kunna vara snäll och länka till den?
Jag har försökt hitta tabellen på dras hemsida men lyckas inte.
Är detta en tjänst som Transportstyrelsen tillhandahåller, eller måste man köpa den av någon tredjepart?Vilken statistik ville du få? Jag kan ta ut direkt ur registret
Detta är antal registrerde Isuzu per fordonstyp. (inklusive avställda)
![]()
man köper från tredjepartÄr detta en tjänst som Transportstyrelsen tillhandahåller, eller måste man köpa den av någon tredjepart?
Wow! Fetaste bilen i tråden!
Skulle du kunna vara snäll och länka till den?
Jag har försökt hitta tabellen på dras hemsida men lyckas inte.
Ah tack!![]()
Hittade infon under kategori fordonsbestånd på deras hemsida
Var inne på lite Carsandcoffee-träff i Kalmar igår morse. Härlig blandning av bilar. Totalt 96 stycken
Här är några av dom:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Men snyggt är viktigt oxå juRenault Alpine A610 är lika delar min guilty pleasure som absoluta drömbil.
Grymt cool. Säkert inte grymt bra.
M2 comp verkar i princip stå stilla i värde, verkar vara en "billig" bil i och med detJag är väl så opartisk det går att bli här men jag är så jäkla nöjd med min så jag kan inte annat än rekommendera den. M2 competiton tickar ju alla boxar, har stått sig riktigt bra i värde också.
![]()