• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Trimmat min sleeper till 285hk och 430nm 0-100 på ca. 5sek :) synd att man så sällan får tillfälle att "trycka på", eftersom jag 80% av tiden i bilen kör i rusningstrafik/bilkö :( Drar ca.1,3l/mil blandad körning :)
IMG_0578.JPG
Ser ut som Subaru i Smista, är det där du trimmat bilen? Hur är servicen hos den bilhandlaren? Tycker det känns så oseriöst när man kommer in där, dels nya bilar från Subaru men också en massa begagnade. Första gången jag besökte den bilhandlaren stod där en Cayenne ombyggd till limousine, dock så var den halvt utan tak. Tio meter bort stod en R8. Sen dess har jag bara vart där en gång igen.

Ser ut som Subaru i Smista, är det där du trimmat bilen? Hur är servicen hos den bilhandlaren? Tycker det känns så oseriöst när man kommer in där, dels nya bilar från Subaru men också en massa begagnade. Första gången jag besökte den bilhandlaren stod där en Cayenne ombyggd till limousine, dock så var den halvt utan tak. Tio meter bort stod en R8. Sen dess har jag bara vart där en gång igen.
Köpte bilen i smista. Trimm är däremot gjort hos jrm-racing i Södertälje. Jrm kommer även att få sköta all service etc. Dom är mycket seriösa imo.

Subaru Smista är ju Fordonsmäklarna...där skulle inte jag köpa bil direkt. Inte för att jag tror det är fel på alla bilar de säljer utan för att de är notoriskt osmidiga att ha och göra med när nåt väl går sönder.

Subaru Smista är ju Fordonsmäklarna...där skulle inte jag köpa bil direkt. Inte för att jag tror det är fel på alla bilar de säljer utan för att de är notoriskt osmidiga att ha och göra med när nåt väl går sönder.
Har bara positiva upplevelser hittills av deras sätt att hantera och lösa problem som uppstått. Dessutom såldes min bil (trots att det är en årsmodell 2007 med 15000mil på mätaren) med 3års garanti (M). Har som sagt inte varit några problem med att få saker fixade, dels på "goodwill" från fordonsmäklaren, men även genom garantin som solid försäkringar står bakom.

Trimmat min sleeper till 285hk och 430nm 0-100 på ca. 5sek :) synd att man så sällan får tillfälle att "trycka på", eftersom jag 80% av tiden i bilen kör i rusningstrafik/bilkö :( Drar ca.1,3l/mil blandad körning :)
IMG_0578.JPG
Hade varit nice att se ett klipp på detta på tuben.
Om du inkluderar en provocerande titel, bra thumbnail och har igång adsense så kan du nog tjäna några hundralappar också :D

Sitter och tittar på begagnade BMW 328:eek:r runt 2013. Något man bör tänka på eller akta sig för? Känns som rätt mycket kul bil för pengarna?

Ärligt talat Radions (business) interface BMW F11......nån mer som känner samma?

utvecklarna som uppfann världens mest klöddigaste menyer måste varit extremt trötta efter oktoberfesten. Fruktansvärt!

Sitter och tittar på begagnade BMW 328:eek:r runt 2013. Något man bör tänka på eller akta sig för? Känns som rätt mycket kul bil för pengarna?
Jag sitter och bevakar blocket på F30/F31 328i då den är en tänkbar kandidat till mitt bilbyte senare i vår/sommar.
Tycker att de ligger bra i pris faktiskt, inte dyrare än motsvarande 320d.
Vill helst ha en med M-sportpaket, men dessa bilar är väldigt högt prissatta jämfört med de utan, vi snackar ungefär samma pengar som det kostade att välja till när bilen var ny.

Nej, en 5 år gammal F10 är inte i närheten lika trevlig som en ny S/V90. Nog för att jag sätter tyskarna främst men interiören och komforten har de verkligen fått till på Volvon. Motorerna är dock det stora problemet och en dealbreaker för mig. En surrig fyra som dessutom slukar i sig 1,5-1,6L/milen vid inspirerad körning är löjligt.
Jag vill minnas att V90 var snålare / snabbare än den testade BMW:n i Teknikens världs test, senaste numret.

Sen är säkert nya 5-serien en objektivt sett bättre bil, jag har svårt att tro något annat.

Jag sitter och bevakar blocket på F30/F31 328i då den är en tänkbar kandidat till mitt bilbyte senare i vår/sommar.
Tycker att de ligger bra i pris faktiskt, inte dyrare än motsvarande 320d.
Vill helst ha en med M-sportpaket, men dessa bilar är väldigt högt prissatta jämfört med de utan, vi snackar ungefär samma pengar som det kostade att välja till när bilen var ny.

Jag har kollat en hel del efter samma bil och resonerar själv som så att hittar jag inte en med M-sport så kommer jag att komplettera med detta efteråt då de inte kostar lika mycket som skillnaden mellan en bil utan och en med. Plus att jag avskyr det blåa i tygklädseln som så ofta finns i de bilar med M-sport och föredrar skin.

Kollar på Audi S3, Golf R eller BMW M140i... Det är en 3 år gammal S3a som ska bytas ut. Vad är roligast? Kollar jag åt rätt håll? Krav är 4 dörrar, lastutrymme och kring halvmiljonen.

Tillbaka
Topp