• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Nostaligmuseum i Gränges…..färgen borde tilltala @MaziK
Orange ftw

Kör med svensk flagg undertill numer 🤣
Efter nästan 5 år så fick jag på krängningshämmaren
20250622_131357(1).jpg

Senast ändrad:
FBB9CDA7-D077-44A5-A276-EDC6C441BD00.jpeg

Frun: Vad ska du?
Jag: Jag ska bara… Nickar mot Saaben
Frun: Jaja, jag går in i butiken. Himlar med ögonen

Jävla coola, dessa.
Jag vill ju gärna ha mina 80/90-talare i solid röd. Men Saabs pärlemor är inte dum, den heller.

För övrigt; Per ”capita” så är nog ändå Saab en av de tillverkare som haft flest coola färger bland sina lacker.
En enhörning!

Ahh…
Ja, den kändes lite off för en 964, men kunde inte sätta fingret på det.

Nu frångår jag återigen mitt ”åttiotalistiske ska vara röda”, men en svart 930 Turbo med sin stora whale tail är verkligen en graal för mig.

Förstår till 100% men är personligen för feg tror jag, speciellt i trafiken här borta... Därför jag uppskattar min lite modernare så mycket. En 993 Turbo kanske? 👀

Klurar på en BMW X5 men en nyare hybrid med inte allt för många mil drar iväg lite i kostnad. Frågan är om det är värt att rulla i en bil för 700k. Nöjd med BMW och haft flera bilar men ingen X5.
Alternativet är en XC90 då verkar vi komma lite billigare undan. 🤔

Klurar på en BMW X5 men en nyare hybrid med inte allt för många mil drar iväg lite i kostnad. Frågan är om det är värt att rulla i en bil för 700k. Nöjd med BMW och haft flera bilar men ingen X5.
Rationellt sett - nej verkligen inte. Köp om du vill och kan, inte annars.

Rationellt är det väl hål i huvudet ty köra både X5 och XC90 men vill man och kan så tja…ser dock inte mervärdet i X5 har dock inte kört någon utan bara åkt/suttit

Rationellt är det väl hål i huvudet ty köra både X5 och XC90 men vill man och kan så tja…ser dock inte mervärdet i X5 har dock inte kört någon utan bara åkt/suttit
Utveckla gärna varför du anser att det är hål i huvudet?😀

Jag själv som kör en hel del i tjänsten märker stor skillnad i comfort mellan tex en Kia och BMW. Sen är det väl klart att det ekonomiska blir en aspekt, kan man och vill m.m

Jag själv som kör en hel del i tjänsten märker stor skillnad i comfort mellan tex en Kia och BMW. Sen är det väl klart att det ekonomiska blir en aspekt, kan man och vill m.m
Som du redan är inne på kan du köpa nån kinesbil och spara resten av pengarna till din fattiga pension
Eller köpa nån kul Rolex för mellanskillnaden.
Samma teori som varför det är dumt att lägga 3000spänn på jeans när de kostar 149kr på Lidl&ÖB.

Det kostar att inte se fattigast ut på Mellanmjölksgatan

Som du redan är inne på kan du köpa nån kinesbil och spara resten av pengarna till din fattiga pension
Samma teori som varför det är dumt att lägga 3000spänn på jeans när de kostar 149kr på Lidl&ÖB.

Lite så som sagt. Att lägga 700k på ett materiellt ting som ständigt tappar i värde är väl ganska dumt rationellt sett. Sedan om man tycker det är värt den extra bekvämligheten (huruvida stor) den nu är beror ju på ekonomiska möjligheter och prioriteringar. Finns ju dock mängder med folk som gör dessa köp och som tyvärr inte har möjligheten bara för att det ska se ”bra ut” vid mjölkhyllan som sagt. Jag kör 80-100 mil/v och kan inte säga att jag lider extremt i en v60 från 2012, funkade ganska bra med en Seat Leon från -05 också om än att det kunde vara lite brusigt på 120 vägarna ☺️ men som sagt det är ju ett intresse/vilja att framstå som lyckad och är det värt det är ju upp till varje enskild individ men rationellt eller logiskt är det inte 😝😜

Lite så som sagt. Att lägga 700k på ett materiellt ting som ständigt tappar i värde är väl ganska dumt rationellt sett. Sedan om man tycker det är värt den extra bekvämligheten (huruvida stor) den nu är beror ju på ekonomiska möjligheter och prioriteringar. Finns ju dock mängder med folk som gör dessa köp och som tyvärr inte har möjligheten bara för att det ska se ”bra ut” vid mjölkhyllan som sagt. Jag kör 80-100 mil/v och kan inte säga att jag lider extremt i en v60 från 2012, funkade ganska bra med en Seat Leon från -05 också om än att det kunde vara lite brusigt på 120 vägarna ☺️ men som sagt det är ju ett intresse/vilja att framstå som lyckad och är det värt det är ju upp till varje enskild individ men rationellt eller logiskt är det inte 😝😜
Du får väl lägga till

"Beroende på din individuella ekonomi"
Smaskar du fram 700 lika lätt som grannen köper en glass så spelar det väl ingen roll om du tappar bilens värde på ett halvår.
Det gör liksom ingenting för din ekonomi.

Behöver du låna eller ta på avbetalning har du inte råd enl expertisen och borde köpa något du faktiskt kan betala kontant,iallfall vad gäller ren statuspryl som en (lyx)bil.

Du får väl lägga till

"Beroende på din individuella ekonomi"
Smaskar du fram 700 lika lätt som grannen köper en glass så spelar det väl ingen roll om du tappar bilens värde på ett halvår.
Det gör liksom ingenting för din ekonomi.

Behöver du låna eller ta på avbetalning har du inte råd enl expertisen och borde köpa något du faktiskt kan betala kontant,iallfall vad gäller ren statuspryl som en (he
Nej helt enig. Håller helt med om det. Att låna till lyxkonsumtion är ganska korkat.

I slutändan är det väl prioriteringar som avgör.

Haha min fattiga pension.

Ja eller så köper du jeans för 1500 kr och är nöjd både med ekonomin och utseendet på mellanmjölksgatan. Allt behöver ju inte dras till det extrema ytterkanterna. :)

Haha min fattiga pension.

Ja eller så köper du jeans för 1500 kr och är nöjd både med ekonomin och utseendet på mellanmjölksgatan. Allt behöver ju inte dras till det extrema ytterkanterna. :)
Men det är ju inte så att "man" är nöjd med Kalleskaviar-alternativet över Lidls-randiga när det finns Beluga på NK.
Utan då känns verkligen hur fattig man är när man måste nöja sig med något.

Tillbaka
Topp