Vi filmade bara men det går ju att snappa lite därifrån så bjuckar på en till!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vi filmade bara men det går ju att snappa lite därifrån så bjuckar på en till!
Nu gällde det ju billån om du läser lite högre upp så diskuterades det kring om det var värt att rulla i en bil för 700k.Fast det där med lån till konsumtion är väl den mest piskade döda hästen på hela klocksnack?
Har man lånat till sin Rolex om man har huslån? Osv.
Byter ut CLAn och hoppar på en Hyundai Tucson Advanced Plugin (med lite extra lull-lull).
Två veckors väntan...
Har tidigare kört -22 Tucson fram och tillbaka till Österrike, så provkörningen är avklarad.
![]()
Ja. Dock trevligt att mer övervaka bilkörning vid långkörningar - framför allt då jag kör en hel del i Europa (och genom transportsträckan Tyskland).Grattis! Fick låna en Tucson N-line Hybrid (ej Plug-in) för ett par veckor sedan när min frus bil var på service. Klart trevlig bil att köra när man hittade knappen på ratten som stänger av vingel- och hastighetsvarningen ...
![]()
Denna bilen säljs av Hedin bil och säljaren menar att de fixar till det vid köp. Dock är jag inte sugen att köpa en bil med rost som kommer tillbaka vart annat årOm bilen är servad enligt serviceboken på auktoriserad verkstad så skulle jag rekommendera att du kontaktar en sådan verkstad och hör vad de kan göra åt saken. Den trettioåriga rostskyddsgarantin gäller inte denna typ av skador, men för fullservade bilar så brukar MB vara rätt generösa med goodwill. Verkstaden dokumenterar då skadorna och skickar in till MB för bedömning om du ska få det lagat. Jag har fått flera sådana åtgärder helt gratis.
Jag skulle personligen pruta bort minst 10.000kr och sedan lämna in själv på seriös plåt/lackverkstad.Denna bilen säljs av Hedin bil och säljaren menar att de fixar till det vid köp. Dock är jag inte sugen att köpa en bil med rost som kommer tillbaka vart annat år![]()
Nope, Bara KÖR på detta, livet är kort!Nu är cirkusen igång. Jag råkade se att man kan göra om min 996 med 3.6 liter till 3.8. Jag läste:
"För hög effekt med rimligt ingrepp och kostnad är Nickies 3.8-kit (eller motsvarande från LN Engineering) mest förnuftigt. Det innebär:
Blocket omarbetas med nya liners + kolvar,
Ingen utbytt elektronik, drivlina eller geometri,
Kostnad runt 70 000–100 000 SEK,
Markant ökad prestanda och kvar originaldriften"
Vi pratar 50 extra kusar. Snälla prata mig ur detta.
Skitcool annons, me like !https://www.blocket.se/annons/stock..._som_tycker_tystnad_ar_overskattat/1402037249
En annons med självförtroende![]()
Jamenar, de är kriminellt läckra! Tjejkompisens kille hade en sådan då de var nya, minns att han stod på tomgången efter varje tur för att oljan skulle passera turbon. De rasade lätt över tid annars. Smörjning behövs då turbon snurrade vidare en stund...Drömmer fortfarande om en 900 Aero eller Turbo. Farsan ägde ett 20-tal sådana här i perioder på 90-talet och fan vilken snygg bil det är.
![]()
![]()
![]()
Åkt i en sådan, klart "spännande". Inte helt stabila men coolaHamnade bakom en nederländskreggad sådan i hällregn för någon dag sedan.
Det är nog en semester man minns.
Men ja, svincool och kompromisslös.
Det gäller att ha översende, de förstår inte bättreFrun: Vad ska du?
Jag: Jag ska bara… Nickar mot Saaben
Frun: Jaja, jag går in i butiken. Himlar med ögonen
Jag hade inte köpt den i det skicket, dels finns risken att det kommer tillbaka och dels finns risken för nyansskillnader i lacken. Det går absolut att få till, men det lär du inte få veta förrän det är för sent….Någon här som är expert när det kommer till rostlagning? Detta är på en Mercedes C43 AMG från 2017. Går det att få till så det inte kommer tillbaka år efter år?
Det blir att leta vidareJag hade inte köpt den i det skicket, dels finns risken att det kommer tillbaka och dels finns risken för nyansskillnader i lacken. Det går absolut att få till, men det lär du inte få veta förrän det är för sent….
Hade det varit en unik modell jag absolut ville lägga vantarna på…ja då är det bara att köra men C43 är väl inte riktigt där, jag hade försökt hitta en annan bil faktiskt.
Var nära att köpa en sådan men ville ha längre räckvidd. Läderklädseln är otroligt fin på dessa !!Var bara inne för ett däckskifte i ”vintras”, gick iväg med en beställning på ny bil.
Ja, jag är svag men fick i alla fall färgen jag borde valt från början.
Lexus UX 300h
Nu har du ju redan kommit fram till att du ska leta vidare, men jag kan kommentera lite ändå.Denna bilen säljs av Hedin bil och säljaren menar att de fixar till det vid köp. Dock är jag inte sugen att köpa en bil med rost som kommer tillbaka vart annat år![]()
Nope, Bara KÖR på detta, livet är kort!
Var säljer man enklast sin bil som privatperson? VW Polo 2015. Är det fortfarande Blocket som gäller?
Tack. Ger Riddermark ett försök, får se vad de bjuder.Blocket är ju en mardröm, men med lite sortering av svaren kan man göra en trevlig affär. Testa annars Riddermark, givet att de inte tycker att 2015 är för gammalt. Fick ett otroligt bra prisförslag på min BMW X1 diesel från 2016 trots nära förestående service och byte av bromsbelägg runtom
Valfri bilhandlare som hanterar stora lager, Riddermark,KVD.Var säljer man enklast sin bil som privatperson? VW Polo 2015. Är det fortfarande Blocket som gäller?
Blocket är ju en mardröm, men med lite sortering av svaren kan man göra en trevlig affär. Testa annars Riddermark, givet att de inte tycker att 2015 är för gammalt. Fick ett otroligt bra prisförslag på min BMW X1 diesel från 2016 trots nära förestående service och byte av bromsbelägg runtom
Fick ett bra bud av Riddermark, de hämtar den på måndag morgonValfri bilhandlare som hanterar stora lager, Riddermark,KVD.
Kul! Verkar supersmidigt.Fick ett bra bud av Riddermark, de hämtar den på måndag morgon![]()
Får jag vara lite nyfiken och fråga lite mer om Polon (skick,mil) samt vad Riddermark bjöd?Fick ett bra bud av Riddermark, de hämtar den på måndag morgon![]()
Behåll, det är ju en framtida klassiker............................................................................................NOT!Får jag vara lite nyfiken och fråga lite mer om Polon (skick,mil) samt vad Riddermark bjöd?
Står i höst med en 2012Fabia på 15000mil som ska väck,och skiljer det inga nävar med tusenlappar så slipper jag också gärna okända släktingar&vänner