• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilar - Vad sportar ni för bil?

Får jag vara lite nyfiken och fråga lite mer om Polon (skick,mil) samt vad Riddermark bjöd?

Står i höst med en 2012Fabia på 15000mil som ska väck,och skiljer det inga nävar med tusenlappar så slipper jag också gärna okända släktingar&vänner
2016, 8500 mil. Fint skick förutom AC'n som inte blåser kallt längre. Blev bjuden 75k (70k om det visar sig att AC'n behöver repareras istället för att fyllas på, provtryckning sker på plats när de hämtar bilen)

2016, 8500 mil. Fint skick förutom AC'n som inte blåser kallt längre. Blev bjuden 75k (70k om det visar sig att AC'n behöver repareras istället för att fyllas på, provtryckning sker på plats när de hämtar bilen)
Det var som fan!
Antingen är jag helt väck vad gäller värdet på 10år gamla småbilar eller så fick du oförskämt bra betalt.
Och det är ju värt minst fem-tiotusen att slippa Blocketdårar och egen tid.

Bara att gratulera.

Det var som fan!
Antingen är jag helt väck vad gäller värdet på 10år gamla småbilar eller så fick du oförskämt bra betalt.

Bara att gratulera.

Det har ju hänt en del med begagnade bilar, minst sagt.
Men ja. Riddermark betalar ofta bra, vad det verkar.

Tippar på att man kanske hade kunnat få 85k på Blocket som privatförsäljning. Men den mellanskillnaden hade jag också svalt utan att ens fundera på det. Värt mer än så att slippa prutande idioter som inte sett bilen, folk som är svinintresserade och sen går upp i tomma intet, vånda att någonting ska haverera precis efter försäljning, o.s.v., o.s.v..

Behöver jag killgissa så tror jag dock att Fabian kanske är något år för gammal och har några mil för mycket för att de ska vara intresserade. Men det skadar ju inte att fråga.

Det var som fan!

Bara att gratulera.

Det har ju hänt en del med begagnade bilar, minst sagt.
Men ja. Riddermark betalar ofta bra, vad det verkar.

Tippar på att man kanske hade kunnat få 85k på Blocket som privatförsäljning. Men den mellanskillnaden hade jag också svalt utan att ens fundera på det. Värt mer än så att slippa prutande idioter som inte sett bilen, folk som är svinintresserade och sen går upp i tomma intet, vånda att någonting ska haverera precis efter försäljning, o.s.v., o.s.v..

Behöver jag killgissa så tror jag dock att Fabian kanske är något år för gammal och har några mil för mycket för att de ska vara intresserade. Men det skadar ju inte att fråga.
De hade ett prisförslag på 164.000 för min -typ - basutrustade BMW X1 x-drive diesel -16 som då hade cirka 14.500 mil. Fullservad och i bruksskick. I mitt tycke riktigt bra och jag tror inte att jag fått mer på Blocket. Nu behöll jag den eftersom sonen nyss tagit körkort… Men väl värt att kolla med dem innan man går till storprutarna på Blocket.

Kan tipsa om Niemi Bil med!
Sålde A6 Allroaden ifjol utan tjafs och bra pris, Pengarna på kontot inom en timme! 👍🏻
Så olika, dag för dag, modell för modell. Inköparen på Niemi gav sitt max på 260k för min T-Roc R tidigare i år, Ridder 280. Sålde den till Dahl för 295k utan krångel öht.
Sålt flera till Ridder tidigare då de varit smidigast, även 2 eller 3 till Cardrop som nu inte ens ville ge ett bud för att köpa in den.

Knepig ”dumbil” visserligen men summa summarum, kasta ut hos flera och se vad respektive säger.

Edit: Slänger in en bild på den här besten som jag tog nyss, som ni ser är det på millisekunden taget när den launchat.
IMG_3859.jpeg

Senast ändrad:
Fick ett ryck och beslöt mig för att det var dags att byta ut våran X4 35D. Har gått från att köra 20 mil i veckan till 20 mil i månaden så diesel kändes inte helt rätt längre. Efter en del sökande så landade det på en BMW 545e, väldigt nöjd, även om jag bara hunnit med en 20 mil hittills.

IMG_3274.jpeg

IMG_3278.jpeg

IMG_3272.jpeg

Fick ett ryck och beslöt mig för att det var dags att byta ut våran X4 35D. Har gått från att köra 20 mil i veckan till 20 mil i månaden så diesel kändes inte helt rätt längre. Efter en del sökande så landade det på en BMW 545e, väldigt nöjd, även om jag bara hunnit med en 20 mil hittills.

IMG_3274.jpeg

IMG_3278.jpeg

IMG_3272.jpeg
Fint med en 6a och hybrid.
Har själv en 530E, helnöjd. Hade varit gött med en 6a i sann BMW-manér.

Yes! De dök upp på utlovad tid. Provkörde och kollade genom bilen. Fick betalning via Swish och sedan åkte de. Hur smidigt som helst!
Kan bara hålla med.
Sålt en bil till Riddermarks, fick minst 10k mer än hos en lokal handlare. En kille kom med tåg/buss, gjorde en koll av bilen och fick betalt omgående. Hade samtal i telefon med en annan inköpare som gjorde betalningen och kunde se att den kommit innan nycklar och papper lämnades över.

Har flyttat till nytt boende. Som tur är finns det ett petrolhead som granne. Idag visade han sin otroligt trevliga Toyota. Renoverat eller uppgraderat i princip allt. Sen att han jagat rätt på massor av originaltillbehör är ju bara så fräckt. 176 hästar på hjulen.
IMG_9413.jpeg
IMG_9419.jpeg
IMG_9420.jpeg
IMG_9421.jpeg
IMG_9424.jpeg
IMG_9425.jpeg
IMG_9427.jpeg

Kan bara hålla med.
Sålt en bil till Riddermarks, fick minst 10k mer än hos en lokal handlare. En kille kom med tåg/buss, gjorde en koll av bilen och fick betalt omgående. Hade samtal i telefon med en annan inköpare som gjorde betalningen och kunde se att den kommit innan nycklar och papper lämnades över.
Intressanta kommentarer om Riddermark.
Min enda erfarenhet var att dom erbjöd mig 350k, Viköperdinbil erbjöd 445k. Marknadspriset på blocket för en likvärdig bil var 480-500k då.

Intressanta kommentarer om Riddermark.
Min enda erfarenhet var att dom erbjöd mig 350k, Viköperdinbil erbjöd 445k. Marknadspriset på blocket för en likvärdig bil var 480-500k då.
Det är nog olika beroende på vad det är för bil, fick vettigt betalt och är nöjd.

Vkdb ger en övervärdering på hemsidan. Inte ovanligt de bjuder typ hälften när du väl är där.

Åkte du dit? För när du väl är på plats brukar det riktiga budet sjunka >35%. Det är satt i system.

Man kan säga mkt om Riddermark men de står för sina bud i alla fall.

Det är nog olika beroende på vad det är för bil, fick vettigt betalt och är nöjd.

Vkdb ger en övervärdering på hemsidan. Inte ovanligt de bjuder typ hälften när du väl är där.
Jaha, där ser man, vilka typer.
Nej, det blev till slut ingen affär med någon av dom.

Tillbaka
Topp