• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag Bilder för konversationer

vikpet

Omega
2-Faktor
Hej! Jag inser att funktionen att dela bilder i konversationer inte fungerar. Har gjort min research och inser att det finns anledningar till detta.

Det känns samtidigt dumt att kapa en tråd med 5+ bilder bara för att länka in till en annan konversation om ev försäljning.

Föreslår därför att vi kan samla sådana bilder i en sådan tråd, exempelvis den här? Med andra ord en tråd tillägnad bilder för att kunna länka in i diverse konversationer.

Det går självklart att använda andra funktioner men jag tycker det är schysst att hålla materialet inhouse på forumet. Admin får ta bort om ni är av annan åsikt.
 

vikpet

Omega
2-Faktor
PXL_20230909_144008206.jpg


PXL_20230923_162339333.jpg


PXL_20230923_162347007.jpg


PXL_20230923_162429329.jpg


PXL_20230923_162440871.jpg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Jag inser att funktionen att dela bilder i konversationer inte fungerar. Har gjort min research och inser att det finns anledningar till detta.

Det känns samtidigt dumt att kapa en tråd med 5+ bilder bara för att länka in till en annan konversation om ev försäljning.

Föreslår därför att vi kan samla sådana bilder i en sådan tråd, exempelvis den här? Med andra ord en tråd tillägnad bilder för att kunna länka in i diverse konversationer.

Det går självklart att använda andra funktioner men jag tycker det är schysst att hålla materialet inhouse på forumet. Admin får ta bort om ni är av annan åsikt.
Ang. första delen av texten: Vill minnas att det är för att ägarna annars åker på om det sprids bilder av explicit karaktär varav den funktionen är helt avstängd. Jag brukar köra med imgur men det är ju ett extra steg och lite merjobb än bara bifoga :)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Hej! Jag inser att funktionen att dela bilder i konversationer inte fungerar. Har gjort min research och inser att det finns anledningar till detta.

Det känns samtidigt dumt att kapa en tråd med 5+ bilder bara för att länka in till en annan konversation om ev försäljning.

Föreslår därför att vi kan samla sådana bilder i en sådan tråd, exempelvis den här? Med andra ord en tråd tillägnad bilder för att kunna länka in i diverse konversationer.

Det går självklart att använda andra funktioner men jag tycker det är schysst att hålla materialet inhouse på forumet. Admin får ta bort om ni är av annan åsikt.
Ett annat förslag är att lägga in en säljes-annons, och ha bilderna i den? Din omega är coolt insliten och en schysst lyxbeater, men man undrar ju litegrann var den säljs och vilket pris och villkor som gäller när man bara ser en bildkavalkad så här?

Funktionen köp&sälj är ju ett fint privilegium här på forumet, som även bidrar till transparens i klockaffärer och en öppen, schysst marknad med ett visst mått av trygghet.

Vill man inte använda forumets uppstyrda säljkanal tycker jag att man kan skicka bilder till presumtiv köpare på något annat sätt. Mail, meddelande etc.
 
Topp