• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

[Bilder] Hjälp med strl! 41.5 eller 36.5?

klimaxx

Basic
Hej vilken storlek på Oris Aquis ser bäst ut på mig?

41.5mm vs 36.5mm

Min handled är liten, 16 cm

den mindre klockans urtavla är bara för referens, kommer bli aquis upcycle-modellen med stökiga flerfärgade urtavlan om jag väljer den mindre.

Tack!

Bilagor

• D5FFEA4B-DD12-4605-AFC4-D0CF3B20A9D3.jpeg
    D5FFEA4B-DD12-4605-AFC4-D0CF3B20A9D3.jpeg
    711 KB · Visningar: 29
  • FAC24610-479A-489F-87E7-81E96BAE843B.jpeg
    FAC24610-479A-489F-87E7-81E96BAE843B.jpeg
    524.6 KB · Visningar: 29
För mina helt otränade ögon ser den lilla modellen ut att vara en snygg klocka. Den stora ser ut som att någon spänt fast något otympligt på armen.

Jag förespråkar oftast mindre men när det gäller aquis så bärs de mindre än måtten på pappret. Dessutom är proportionerna oändligt mycket bättre på 41.5 så röstar för den

• Like
Reactions: NKS
Skulle förmodligen varit mellan de två. Iom boettdesignen som saknar bandhorn bärs de rätt smått.

Är det bara jag, eller släpps det inte många klockor just nu i storlekar >41mm och en liknande modell runt 35-36mm där den stora är för stor (för de flesta) och den mindre är för liten? Har 38-39, som passar de flesta/många glömts bort?

Trots smala handleder ser den större mer proportionerlig ut. Den flerfärgade tavlan lär sticka ut lite mer med den större modellen, men å andra sidan är det kanske vad du är ute efter? Kul val av tavla oavsett!

Jonas förslag ovan är helt klart gångbart och baserat på dina referensfoton skulle jag ha valt den större.

Tillbaka
Topp