• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på äckel-vintage!

Strindberg

Patek
2-Faktor
Ni vet ju alla hur äckliga och lortiga folks klockor kan vara. Idag började jag på ett projekt som nog är det värsta jag sett, en snygg Seiko.

Det vore kul att se fler bilder på hur skitiga klockor ni andra plockat upp?

IMG_6179.JPG
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ni vet ju alla hur äckliga och lortiga folks klockor kan vara. Idag började jag på ett projekt som nog är det värsta jag sett, en snygg Seiko.

Det vore kul att se fler bilder på hur skitiga klockor ni andra plockat upp?

IMG_6179.JPG
Fy fan, börjar krypa av sig självt, döda den först sen ta skiten med tång och kasta in i ultraljudsbad.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Kusinens -84 16014, tyvärr rengjorde jag mellan bandhornen innan bild togs. Minst 2mm svart klegg med damm och hudavlagringar! Helt omöjligt att ens ana ett serienummer.

IMG_5243.JPG
 

Husse

Patek
Kommer detta helvete från en sjöbotten, eller är det någon som har använt detta? Hur så då människan ut? Huvva!:confused::hungover::clown:
 
  • Like
Reactions: JLW

Strindberg

Patek
2-Faktor
Drygt en timme i 90-gradig ultra tog det värsta, men länken är fortfarande stel av allt mög unne i länken. Nu ligger den i rödsprit, blir nog där till i morgon.

Ingen mer som har någon bra bild, ett äckelperlon eller så?
 

Husse

Patek
Fast den är i riktigt bra skick, faktiskt.
Vad tror panelen om att låta rödspriten dra in ordentligt, och sedan helt enkelt sätta eld på länken?
Risken är att det som inte lossnar/ brinner upp, fastnar för evigt!
Skölj bort rödspriten och köp en flaska Prickfritt, den löser asfalt alltså fett! Låglultande och fräter inte på metall! Svårdunstad, ligger alltså kvar.
Mijögodkänd, ingen nackdel i detta fallet! Kräver dock tid för full effekt!
Som gammal bilvårdare säger jag att detta är mycket svårslaget!
Om inte detta fungerar, rekommenderar jag nån sorts fälgtvätt, men då blir det superstarkt och luktar riktigt kvävande starkt!
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Ewww. Påminner om reklamerade stekpannor. På hälften av alla stekpannor som folk asar in och reklamerar borde första frågan egentligen vara "Ja, så nu är det här ju en stekpanna så varför har du då försökt gräva till Kina, via gödselstacken på gården, med den?
Ser nästan ut som du skulle behöva en liten mini-högtryckstvätt för att komma åt i alla kryphål och vinklar på den länken.
 

molkosaki

Breitling
Brukar läsa i Klocksnack till kvällsfikat.....får nog sluta med det...:depressed:. Bra bilder..om man säger så. Kul tråd !!
Fri association - min gamle far (in memoriam) brukade ibland berätta från sin uppväxt som ålderdomshems-föreståndarparets son på tidiga 30-talet...hur vissa åldringar som hämtades in på sluttampen av livet , var tvungna genomgå tvagning och avlusning. Det var inte ovanligt att dom inte klarade detta ingrepp i smuts/hudlagrets mångårigt upparbetade bio-system...En hel del trillade alltså av pinnen kort efter intaget.
Undrar om det kan vara samma sak med klockor....när man tar bort mångårigt upparbetat naturligt konserveringsmedel o_O ??
 

molkosaki

Breitling
Kan ju vara bra att ha i bilen...bara ruska lite på vid eventuell ishalka...
Måste medge en sak :oops: ...kan inte låta bli att bli nyfiken på hur framsidan ser ut på Din strandleksak...Därav framgår väl att jag har mycket stor förståelse för denna blandning av arkeologi och horologi ...
 
Topp