• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på 7548 quartz

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Ja helt klart rätt kurs! Jag tycker dom är lite undervärderade faktiskt. Har man klämt på dom så vet man att det är fin kvalitet. Min svarta gav jag nog över tre för iallafall
Håller med. För ett par år sedan gick ju ett helt Ok ex för runt 4000kr. En fin för strax söder om 5000kr. Idag är min känsla att det är få som går över 3000kr.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Ja helt klart rätt kurs! Jag tycker dom är lite undervärderade faktiskt. Har man klämt på dom så vet man att det är fin kvalitet. Min svarta gav jag nog över tre för iallafall

Håller med. För ett par år sedan gick ju ett helt Ok ex för runt 4000kr. En fin för strax söder om 5000kr. Idag är min känsla att det är få som går över 3000kr.
Jag gav gladeligen 4k för min senaste, ett fint ex från rätt år på Uncle Seikolänk.
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Dagens 7548-7000 med kanji 👍
20240401_074351.jpg
20240401_074942.jpg
 
Kan ni som har en Uncle Z199 uttala er om vilken variant man bör satsa på? Det finns ju en ”super” också som betingar 30 usd mer än standardversionen.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Kan ni som har en Uncle Z199 uttala er om vilken variant man bör satsa på? Det finns ju en ”super” också som betingar 30 usd mer än standardversionen.
Har den vanliga, och den är ju riktigt bra. Bytt ut claspen mot en gammal seiko-clasp för bättre vintage feeling dock. Har aldrig sett nån "super" här på forumet vad jag vet, och inte klämt på nån heller så kan inte uttala mig alls om den men mig gör det ingenting alls att ändlänkarna inte är solida, tycker de sitter bra och även de ger ju lite skön vintagekänsla.
 
Senast ändrad:
Har den vanliga, och den är ju riktigt bra. Bytt ut claspen mot en gammal seiko-clasp för bättre vintage feeling dock. Har aldrig sett nån "super" här på forumet vad jag vet, och inte klämt på nån heller så kan inte uttala mig alls om den men mig för det ingenting alls att ändlänkarna inte är solida, tycker de sitter bra och även de ger ju lite skön vintagekänsla.
Topp, tack för återkoppling!
 
Topp