• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bilder på din SKX !

God morgon!

Jag funderar på att köpa Uncle Seiko Z199 länk till min SKX009, någon som har köpt av Uncle Seiko? Z199 lär knappast vara sämre än Seiko jubilee men ni som äger en, hur känns den? Hur långt tid tog frakten?

IMG_20190619_185345.jpg

248DEF2E-4A99-4CBC-BAFF-F26531C03CEB.jpeg
Så, nu sitter jag här med en SKX009J (på gummi) och en SKX009K2 (på länk). Klickade hem båda för att jag var osäker på om de skulle hinna komma innan midsommar, men det gjorde båda. :p

Nu till dilemmat: vilken behåller man? Med beställningen följde en extra originallänk så kommer isåfall ha J’n på länk också. Tycker K2’an har en mer clean tavla, även om ”Made in Japan” såklart känns nice. Kruxet är att J’n inte kom med ifyllt garantikort (CDON, gråmarknad...), spelar detta någon roll om man måste lämna in på service sen? Generellt känns det som man hellre sponsrar en AD (köpte K2’an från klockmaster). I övrigt är de identiska.

Måste ta ett beslut inom ett par timmar. Vilken ska jag välja?? :nailbiting:

Så, nu sitter jag här med en SKX009J (på gummi) och en SKX009K2 (på länk). Klickade hem båda för att jag var osäker på om de skulle hinna komma innan midsommar, men det gjorde båda. :p

Nu till dilemmat: vilken behåller man? Med beställningen följde en extra originallänk så kommer isåfall ha J’n på länk också. Tycker K2’an har en mer clean tavla, även om ”Made in Japan” såklart känns nice. Kruxet är att J’n inte kom med ifyllt garantikort (CDON, gråmarknad...), spelar detta någon roll om man måste lämna in på service sen? Generellt känns det som man hellre sponsrar en AD (köpte K2’an från klockmaster). I övrigt är de identiska.

Spelar ingen roll egentligen. Vill du ha mer text på din tavla, ta J-modellen. Annars är det nog skitsamma ;) beater som beater.

Va har dem för Serienummer? Börjar nån av dem på 80 köper jag den gärna

Tjenare! Väntar på leverans av ny 007a. Ska byta till ett super oyster first thing. Fråga, samtliga hänvisar till Strapcode (vilket är grymt), men blir det inte billligare att köpa från Klockmagasinet med tanke på frakt och tull från Strapcode? Eller är jag helt ute och cyklar, armbanden är desamma, Miltat?

Tjenare! Väntar på leverans av ny 007a. Ska byta till ett super oyster first thing. Fråga, samtliga hänvisar till Strapcode (vilket är grymt), men blir det inte billligare att köpa från Klockmagasinet med tanke på frakt och tull från Strapcode? Eller är jag helt ute och cyklar, armbanden är desamma, Miltat?
Jo, jag har också dragit mig från att beställa direkt från Asien pga de dyra avgifterna. Det springer lätt upp i alldeles för stora pengar. Man kan liksom inte betala närmare 2000 bagare för en länk. SÅ fina är de inte! Sist beställde jag från Amazon i UK istället.

Tillbaka
Topp