• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bilder på din SKX !

Jonas.76

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Väntar in några delar till sedan blir det mek! :wideyed:

image.jpg
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Man verkar kunna göra en massa saker med Skx'n. Hoppas jag får min 009 i morgon. Tror att det kan bli en trogen följeslagare :p
 

isbjörn

Panerai
Gummit åkte av direkt. Ser ok ut men är så oskönt som nytt. Testat på mesh från Singular men tycker det blev för vekt. Den behöver ett shark, vilket står på listan. Nato för hela slanten. Skinn (lite tjockt), enfärgade och Bond. Bäst på Zulu tycker jag nog.

qe3u7uqe.jpg

ybepe8y7.jpg

asatutyh.jpg


skickat via mobilen och Tapatalk
 
Jag har en skx031 som jag köpt i andra hand och tycker väldigt mycket om men den håller tiden nå så fruktansvärt dåligt! Kan diffa ungefär 1h per dygn! Har den sett sina bästa dagar eller går den att rädda på något sätt?

(Första inlägget men kollat runt här länge så hej allesammans)
 

mega

Rolex
Eftersom dom inte går att dra upp manuellt är dom väldigt beroende av att man skakar dom tillräckligt mycket. Har du provat att ge den 20-40 extra skak på morgonen ? Du kanske har väldigt stillasittande jobb ?
 

POO

Panerai
Seikos 7s26verk är (ö)kända för att kunna gå riktig illa. Balansen som fastnar eller nått sånt, ofta går det att avhjälpa med en smäll! Googla, finns massaor skrivet!
 

mega

Rolex
Visst är det väl så att om en vanlig klocka inte är riktigt uppdragen så fortar den sig pga av att balanshjulet svänger med mindre amplitud (klockan tickar fortare) ?
 
Topp