• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Billig klocka i roséguld till min tjej.

Kessler

Guld
2-Faktor
Hej min flickvän fyller år snart. Har egentligen redan gått över budgeten med presenter. Men vill verkligen ge henne en bra klocka.

Hon tycker inte om mitt klockintresse men har fler klockor än mig. Skillnaden är att hennes är från skitmärken och de flesta har slut på batteri, har bytt på en. Den jag egentligen skulle byta på var så kass att index och visare lossnade när jag öppnade den.

Hon vill ha roséguld men inte vanlig guldfärg och är svårt för mig att hitta det för jag är i stort sett färgblind.

Det ska vara en analog på länk och typ 40-42mm. Så får alltså köpa en herrklocka antagligen, hon gillar inte små klockor... (många av mina egna är mindre än hennes) men om jag köper en 37-38mm kanske hon vänjer sig iofs.

Bifogar bild (ska leta fram den efter jag skrivit klart) på hennes favoritklocka som var den det mesta lossnade på när jag öppnade upp den. Så gärna nåt liknande den fast från ett "bättre" märke. Försökt leta efter casios och hittat några i guld men ser ju inte om det är roséfärg eller inte pga. mitt färgseende. Budgeten är liten då jag redan gått över den redan egentligen. Så typ max 800kr.

Ska såklart inte vara äkta roséguld. Det går över budgeten.

Här är bild på hennes favorit som tydligen är roségulds-färg men jag ser ingen skillnad mot "vanlig" guldfärg

1523728313753498356429.jpg

Senast ändrad:
Denna är rosé väl? Nån sa det i en youtube-video. Vill helst ha billigare. Kanske låter snålt men har verkligen gått sjukt mycket över budgeten redan och fyllde själv år nyss och vi brukar köpa presenter för ungefär samma pris till varandra men har redan köpt för mer än vad hon gav mig (som var superfina presenter som jag är jättenöjd med)

Screenshot_20180427-093421.png

De andra bilderna är inte rosé väl? Kan köpa med läderband men byta till länk om det skulle vara så.

Bilagor

• Screenshot_20180427-095909.png
    Screenshot_20180427-095909.png
    104.1 KB · Visningar: 1
  • Screenshot_20180427-095843.png
    Screenshot_20180427-095843.png
    101.4 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Hej!
Ingen av de du länkar till ser ut som rosé. Har inte så bra koll på segmentet, men Orient brukar ha mycket prisvärda klockor av bra kvalitet.

En sådan här då? Har klämt på JLM på någon mässa och tyckte de kändes fullt rimliga för priset (i och för sig var jag förmodligen lite lullig).
IMG_8853.PNG

Den här är tydligen rosé enligt mina tjejpolare och rätt lik den hon gillade. Men enda problemet är 36mm. Hon tyckte min Orient Mako på 41.5mm var liten... Tyvärr ingen extra rea på Festina hos ur och penn (är green friday idag, nåt påhitt)

20180427_142451.png

Själv har jag två 34mm klockor :)

Lutar åt Festinan nu. Om hon tycker den är för liten (that's what she said) på 36mm kan väl jag ta den i värsta fall :D

Vad tycker ni. Köra på Festinan? Det enda som talar emot är storleken, även fast jag själv tycker 36mm är typ max för en kvinna, men det tycker ju inte hon.

Vet inte om hon skulle uppskatta en klocka heller då det nog kommer mer vara jag som pratar om den haha.

Varför? Nåt dåligt med klockan eller? Har egentligen handlat klart presenter och vi ska resa iväg utomlands snart. Klockan blir bara ett plus isf.
Just därför att det enbart är en extra sak. Spara idén med klockan till ett annat tillfälle och köp längre fram något som hon kan ha i många år framöver och som du är helt säker på att just hon gillar. Just nu känns idén med en klocka som något som du gillar och vill att hon skall ha, men jag kanske har fel? I vilket fall, lycka till och hoppas att det blir en trevlig födelsedag och kommande resa.

Förstår inte riktigt grejen, du har redan gått över budget på presenter och ska nu köpa en klocka trots att hon redan har för många?
Kan det vara så att det är du som vill köpa en klocka egentligen?

Om du ska ha en klocka för mindre än 800 kr bör du få till ur & Penn. Risken är dock stor att du inte får nått billigare än så där heller.
Spara pengarna istället och satsa på nästa års födelsedag ist. Så kan du köpa en fin klocka då istället för något skit.
:)

Förstår inte riktigt grejen, du har redan gått över budget på presenter och ska nu köpa en klocka trots att hon redan har för många?
Kan det vara så att det är du som vill köpa en klocka egentligen?
Hon har massa klockor som inte fungerar. Jag kan byta batteri säkert i typ hälften av dom. Men de flesta är äldre klockor som hon inte tycker om längre. Så ville köpa en "riktig" klocka som hon kan njuta ordentligt av. Självklart spelar mitt klockintresse in också, jag pratar mycket om det och kanske kan få henne intresserad.
Men precis som @Triumf skriver så sparar jag nog klockköp till senare tillfälle och köper en dyrare.

Tillbaka
Topp