• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Billig klocka i roséguld till min tjej.

Kolla in Michael Kors. Dom har många sliskiga roseguldsmodeller

Då kan jag lila gärna köpa en 50kr klocka på fyndiq med liknande kvalitét.

Det lustiga är att det här tipset är spot on.
Både hon och jag hatar DW. Isf. kan man ju gå in på alibaba och beställa en med hennes namn på istället typ. Eller som med Michael Kors-tipset: Köpa en 50kr klocka.

Blir en Tissot eller Certina eller nånting i present senare antagligen.

Hörru @Kessler dags att du skärper till dig, köpa en klocka i roséguld för 800pix till flickvännen som hon mest troligt inte kommer att uppskatta?

Det är faktiskt det du har startat en tråd om på ett klockforum:D
Då har du helt missförstått.

Trådskaparen verkar inte vara så motaglig för tipsen som ges, men jag tycker likt andra att du borde spara pengarna istället för att ge henne ännu en present.

Dyrberg/Kern, MVMT och Fossil. Välj och vraka.

Mitt riktiga tips skulle vara att åtminstone spara upp till 2000kr och återkomma till ämnet. Men man jobbar olika. :)

Både hon och jag hatar DW. Isf. kan man ju gå in på alibaba och beställa en med hennes namn på istället typ. Eller som med Michael Kors-tipset: Köpa en 50kr klocka.

Du får inte bättre kvalitet än så för 800kr när du ska ha ”roséguld”. Släpp den idén och spara vidare.

Varför hatar ni DW?

Man kan hitta många riktiga klockor för 800kr :)

Givetvis. Men du hittar inte en "riktig" klocka i rosé för 800 spänn.

Lite där problemet ligger för @Kessler - går ej få allt man vill ha, läs: kvalité, ej kinaprod (typ DW), automat och rosé osv för 800kr.

Man får helt enkelt tumma på något, troligtvis priset isf, för att bli hyfsat nöjd.

5E2328BE-D2A5-4FF4-8D46-ED8397ED273B.png

http://www.creationwatches.com/prod...no-automatic-fac00002w0-mens-watch-10621.html

Bara för att klargöra, klockan skall alltså vara roséguldfärgad? För du har säkert förstått att allt med äkta guld (ej doublee) blir mycket dyrare än du tänkt dig?

Hej min flickvän fyller år snart. Har egentligen redan gått över budgeten med presenter. Men vill verkligen ge henne en bra klocka.

Hon tycker inte om mitt klockintresse men har fler klockor än mig. Skillnaden är att hennes är från skitmärken och de flesta har slut på batteri, har bytt på en. Den jag egentligen skulle byta på var så kass att index och visare lossnade när jag öppnade den.

Hon vill ha roséguld men inte vanlig guldfärg och är svårt för mig att hitta det för jag är i stort sett färgblind.

Det ska vara en analog på länk och typ 40-42mm. Så får alltså köpa en herrklocka antagligen, hon gillar inte små klockor... (många av mina egna är mindre än hennes) men om jag köper en 37-38mm kanske hon vänjer sig iofs.

Bifogar bild (ska leta fram den efter jag skrivit klart) på hennes favoritklocka som var den det mesta lossnade på när jag öppnade upp den. Så gärna nåt liknande den fast från ett "bättre" märke. Försökt leta efter casios och hittat några i guld men ser ju inte om det är roséfärg eller inte pga. mitt färgseende. Budgeten är liten då jag redan gått över den redan egentligen. Så typ max 800kr.

Givetvis. Men du hittar inte en "riktig" klocka i rosé för 800 spänn.

Lite där problemet ligger för @Kessler - går ej få allt man vill ha, läs: kvalité, ej kinaprod (typ DW), automat och rosé osv för 800kr.

Man får helt enkelt tumma på något, troligtvis priset isf, för att bli hyfsat nöjd.

Trådskaparen verkar inte vara så motaglig för tipsen som ges, men jag tycker likt andra att du borde spara pengarna istället för att ge henne ännu en present.
Skrev ju i trådstarten att jag ville köpa ett "bättre" märke. Får då MK och DW som förslag... Skriver också att min flickvän inte tycker om DW. Har fått tips om att spara pengarna och köpa en dyrare i framtiden och det tipset har jag varit mottaglig för, skrev sen också att det är så jag kommer göra.

Det här är antagligen det närmsta du kan komma. Orient är ett respekterat märke i den lägre prisklassen, men då måste du hosta upp dubbla priset https://www.seriouswatches.com/collections/orient/products/orient-fdm01004w
Wow! Den tror jag hon skulle gilla, enda som tar emot är att jag vill helst ha 38mm minst och quarts. Jag själv gillar mekaniska, men tror hon kommer tycka det är irriterande att ställa om. Men den var väldigt fin. Kanon. Jag vet jag har själv en Orient :)

Edit: hittade den i quarts för lägre pris. Men bara på amerikanska sidor som inte skickar hit. Någon som vet om den modellen finns i quartz som kan skickas till Sverige? Ser nu att den var slut på amerikanska sidorna ändå.

Pratade med henne igår och frågade om hon skulle bli "sur" om hon fick en klocka för runt 4000kr varpå hon sa "nej men skulle vara rädd för att bära den" Men köper inget nu, kanske kan köpa i förlovningspresent senare och den du länkade tror jag passar (lär dock få slänga på en länk) och dessutom bra pris.

Den största anledningen till att jag startade tråden var för tips på klockor med roséguld som färg. Pga. att jag själv knappt ser skillnad mellan gulguld och roséguld då jag är färgblind.Onödigt med alla otrevliga kommentarer då. Hade jag inte varit färgblind hade jag inte ens behövt starta tråden.

Men tacksam för ditt och andras bra tips @Buckshot

Senast ändrad:
Visade Orienten för tjejen. Hon tyckte den var fin :) Gillade rosorna och att man kunde ändra färg. Hon fick prova min 34mm Swatch och tyckte den satt okej på henne, var mer att hon tycker män ska ha typ 42mm. Så 36mm borde passa.

Frågan är dock hur länge man vågar vänta med att beatälla. Kommer inte ge den i födelsedagspresent men jobbigt om den säljer slut snart.

Enda negativa är automatisk. Hon vill ha quarts och de är dessutom billigare ju. Men hittar bara den modellen som automatisk som finns i lager på seriouswatches och ebay där den är dyrare.

Visade Orienten för tjejen. Hon tyckte den var fin :) Gillade rosorna och att man kunde ändra färg. Hon fick prova min 34mm Swatch och tyckte den satt okej på henne, var mer att hon tycker män ska ha typ 42mm. Så 36mm borde passa.

Frågan är dock hur länge man vågar vänta med att beatälla. Kommer inte ge den i födelsedagspresent men jobbigt om den säljer slut snart.

Enda negativa är automatisk. Hon vill ha quarts och de är dessutom billigare ju. Men hittar bara den modellen som automatisk som finns i lager på seriouswatches och ebay där den är dyrare.
Jag tycker du ska ha is i magen och spara till nästa år. Börjar du spara redan nu kommer du ha råd med en finare klocka samt att du har ett helt år på dig att hitta den perfekta klockan till henne. Dumt att impulsköpta något bara för att. Kanske t.o.m märken hinner släppa något nytt du/ni får upp ögonen för.

Väldigt märklig trådstart. Är väl bara att gå in på creationwatches eller uret.se (eller annan sida där det finns ett stort urval) och säga åt tjejen att välja en klocka som hon tycker om och att den får kosta runt 800 kr.

Sedan gör man antingen en beställning där, eller (ännu bättre kanske) så går man till sin lokala urmakare, testar den och köper den där.

På detta sätt får hon exakt den klockan hon vill ha. Alla nöjda !

Jag tycker du ska ha is i magen och spara till nästa år. Börjar du spara redan nu kommer du ha råd med en finare klocka samt att du har ett helt år på dig att hitta den perfekta klockan till henne. Dumt att impulsköpta något bara för att. Kanske t.o.m märken hinner släppa något nytt du/ni får upp ögonen för.
Jo men den där var nästan perfekt tycker jag så vill köpa innan den tar slut Har råd så kan köpa och ge vid annat tillfälle. Kan köpa en klocka för 10.000kr också men det skulle hon tycka var onödigt och lägger hellre 2000kr då på en klocka och resten på nåt annat.

@Wheelie Jo men meningen var ju att det skulle vara en total överraskning utan att hon skulle kolla runt själv. Sen var det problemet med mitt färgseende som var största anledningen till att jag startade tråden. Men har som jag skrivit höjt min budget till annat tilfälle istället. Blir orienten med största sannolikhet :)

Finns många "riktiga" klockor för 800kr som någon påstod att det inte finns. Min Seiko5 kostade drygt 700kr, men det är inget för tjejen.

Jo men den där var nästan perfekt tycker jag så vill köpa innan den tar slut Har råd så kan köpa och ge vid annat tillfälle. Kan köpa en klocka för 10.000kr också men det skulle hon tycka var onödigt och lägger hellre 2000kr då på en klocka och resten på nåt annat.

@Wheelie Jo men meningen var ju att det skulle vara en total överraskning utan att hon skulle kolla runt själv. Sen var det problemet med mitt färgseende som var största anledningen till att jag startade tråden. Men har som jag skrivit höjt min budget till annat tilfälle istället. Blir orienten med största sannolikhet :)

Finns många "riktiga" klockor för 800kr som någon påstod att det inte finns. Min Seiko5 kostade drygt 700kr, men det är inget för tjejen.
I regel står det väl alltid i beskrivning på sidan om klockan, vilket sorts guld/färg det är på klockan?

I regel står det väl alltid i beskrivning på sidan om klockan, vilket sorts guld/färg det är på klockan?
Inte alltid, mer sällan än att det står när jag kollat. Vissa som är gulguld eller roséguld kan stå som enbart "guld" också.

Men när det finns är det jobbigt att söka när det finns miljoner klockor och man måste gå in på alla och bläddra ner och se om det står i infon.

Men mina ögon har lärt sig lite grann så blivit lite lättare.

Inte alltid, mer sällan än att det står när jag kollat. Vissa som är gulguld eller roséguld kan stå som enbart "guld" också.

Men när det finns är det jobbigt att söka när det finns miljoner klockor och man måste gå in på alla och bläddra ner och se om det står i infon.

Men mina ögon har lärt sig lite grann så blivit lite lättare.
Glöm det här med guldfärg, i dessa prisnåvåer blir det bara skitklockor, i stål kan du hgitta något OK.

Tillbaka
Topp