• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Billig speedmaster!

marlun

Rolex
Stötte på denna annons. Är den inte lite väl billig för att vara en professional?

image.png
 

LS

Panerai
2-Faktor
Tyckte också priset såg bra ut. Värt att tänka på är väl att den kan behöva en service för ca 5000 och att en sprillans ny speedy med nya boxen kostar runt 30' från Chrono24.
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Från 2006 så utgår från att den är i direkt behov av service så den kostnaden kan man ju lägga på.
Med Robs julerbjudande har du en ny för dryga 30k så nja. Överdrivet billig är den ju inte om man räknar med service.
 

marlun

Rolex
Tyckte också priset såg bra ut. Värt att tänka på är väl att den kan behöva en service för ca 5000 och att en sprillans ny speedy med nya boxen kostar runt 30' från Chrono24.

Från 2006 så utgår från att den är i direkt behov av service så den kostnaden kan man ju lägga på.
Med Robs julerbjudande har du en ny för dryga 30k så nja. Överdrivet billig är den ju inte om man räknar med service.

Sant, tänkte inte på att den har några år på nacken
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Priserna på service är väl höjda till 7000kr, om jag inte minns fel.
Rob mailade ut jul erbjudande till KS medlemar för ett tag sedan. Minns inte säkert men tror det var typ 20% på omega ur
 

joca

Patek
2-Faktor
Priserna på service är väl höjda till 7000kr, om jag inte minns fel.
Rob mailade ut jul erbjudande till KS medlemar för ett tag sedan. Minns inte säkert men tror det var typ 20% på omega ur
"Under december månad drar vi av 250kr för varje 1000kr vid köp av armbandsur från Omega eller Longines"

Inget meddelande från Rob i min inkorg :( Kanske bara skickades ut till medlemmar med viss post-count eller något
Mycket möjligt :)
 
Mailade killen, är aldrig servad. Han påstår att den är buren mindre än 100 timmar så det behövdes ingen service. Kunde inte låta bli att förklara vad som antagligen hänt med oljan i en nio år gammal klocka. Lol
 

poormans

Rolex
Mailade killen, är aldrig servad. Han påstår att den är buren mindre än 100 timmar så det behövdes ingen service. Kunde inte låta bli att förklara vad som antagligen hänt med oljan i en nio år gammal klocka. Lol

förklara gärna för mig med vad som antagligen händer??? jag kollade nyligen på en 9 år gammal 16710 som endast ruckats några gånger, den hade klara oljor och en amplitud över 290 och alltså inget servicebehov
 
Topp