• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Billig urmakare i Stockholm som lagar "skitklockor"

Makkanxd

Rolex
Tjena!

Har en klocka som är ett par år gammal som har slutat fungera, har testat bytt batteri men hjälper inte så tänkte få den undersökt av en urmakare och se om de kan fixa den. Klockan har i stort sett 0 värde så tänker inte gå med den till Nymans eller liknande men ett ganska stort värde hos mig.
Någon kanske vet någon billig urmakare som iallafall kan konstatera vad felet är ? God jul!
/Makkan
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Bästa är nog att köpa ett nytt urverk som passar, brukar inte gå på många hundralappar. Finns en billig precis vid Hötorget och en på Götgatan, kommer inte ihåg vad butikerna heter dock men inte så svårt att hitta.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Just kvarts verk brukar dom tyvärr inte laga. Dom byter det rakt av. Ett automatiskt verk kan dom skruva isär och så men det funkar tyvär oftast inte med batteridrivna klockor.
 

Makkanxd

Rolex
Aight.. det handlar om ett quartz, tänker inte börja pilla själv för det klarar jag inte av iallafall. Låter ju som det borde kosta ett par lappar att byta hela verket. Tråkigt på en klocka för 300 spänn, och nej kan inte köpa ny klocka. Köpte denna när jag var i Usa.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Aight.. det handlar om ett quartz, tänker inte börja pilla själv för det klarar jag inte av iallafall. Låter ju som det borde kosta ett par lappar att byta hela verket. Tråkigt på en klocka för 300 spänn, och nej kan inte köpa ny klocka. Köpte denna när jag var i Usa.
Hoppas det löser sig för dig ock klockan :)
 
Topp