• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bläddrar igenom...

plattfot

Rolex
... Nr2 av tidningen Plaza Watch och läser ett reportage om idéer som revolutionerat klockhistorien. Redaktionen hävdar att silikon är en av dem. jag är tveksam :)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357632806.686628.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357632806.686628.jpg
    135.3 KB · Visningar: 419

naggge

Panerai
Vadå.. Kisel och silikon är väl typ samma sak? :D

Bedrövligt ärligt talat. Kan man inte tänka efter lite innan man skriver något sånt här?
 

plattfot

Rolex
NiklasArvid skrev:
o stort grattis förresten till det tunga nyförvärvet... låånga timmar idag? ;)
/quote]

Klockan kommer i e.m till jobbet. Blir till att låsa in sig i ett konferensrum och kika.
Riktigt så tung är den dock inte och för dig hade den ju drunknat bland alla som passerat revy.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
....bra spottat Henrik, vilka pajasar... o stort grattis förresten till det tunga nyförvärvet... låånga timmar idag? ;)



Spencer66 skrev:
Jag är skeptisk till att kalla Patek nytänkande..

...PP Advanced Research har gått dig helt förbi? :)
http://www.patekphilippe.com/contents/d ... tions.html

men i termer av design kan jag ju enbart hålla med, gudskelov...
:geek:


Missförstå mig inte, jag gillar att Patek inte tar ut svängarna.
 

F-L-P

Panerai
En sån extremt vanlig och ruskigt irriterande direktöversättning. hittade den senast i Bill Bryson bok "en kortfattad historia över nästan allting"

För de inte insatta:
Silicon är engelska för kisel (silicon vally)
Silicone engelska för silikon som används till smörjning, tätning och förstoring av kroppsdelar.

/F-L-P
 
Topp