• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blå urtavla anyone?

Spindel

KS vulkanolog på Island
Varför inte en Orient Star WZ0031DV?

image_zpsbdd1c46a.jpg
 

exxpert

Omega
2-Faktor
Jag råkar faktiskt ha den här som jag kan tänka mig att släppa, den är din för 1200 kr. :)

130320-Seiko-5_zps33b23fcb.jpg~original


Jag hade tänkt ha den som semesterbeater men den hann inte fram i tid, och jag har sedan dess köpt en Glycine som funkar bättre för mig, så den är helt oanvänd.

SNYGG!

//Daniel
 

JayJay

Rolex
Jag är öppen för förslag under min budget! Har ju ändå bara en billig seiko japan & en davosa ternos diver i min samling än så länge så är inte petig med priser. Länka gärna några i PM om du vill så skulle jag uppskatta det. :D

Seiko SARB045 SBDC003
Orient WZ0031DV, WZ0221EL
Glycine Combat sub two tone
Certina DS Action diver
Longines L3.676.4.99.6 L3.695.4.03.6
Tissot T049.407.11.047.00 T066.407.11.047.00
Oris Aquis Date 733 7533 8555-07 8 24 01PEB

Är väl det jag kommer på spontant utan att leta runt för mkt.
 

Ilux

Omega
Jag råkar faktiskt ha den här som jag kan tänka mig att släppa, den är din för 1200 kr. :)

130320-Seiko-5_zps33b23fcb.jpg~original


Jag hade tänkt ha den som semesterbeater men den hann inte fram i tid, och jag har sedan dess köpt en Glycine som funkar bättre för mig, så den är helt oanvänd.


Jag tackar o bugar för erbjudande men tyvärr så har jag en likadan fast svart bezel. :(
 

Ilux

Omega
Valet står mellan dessa:

Longines L3.676.4.99.6
Glycine Combat sub two tone
Tag Heuer Wan2111.BA0822

Kom gärna med åsikter, svårt att välja.. :rolleyes:
 

Vesper

Rolex
Jag råkar faktiskt ha den här som jag kan tänka mig att släppa, den är din för 1200 kr. :)

130320-Seiko-5_zps33b23fcb.jpg~original


Jag hade tänkt ha den som semesterbeater men den hann inte fram i tid, och jag har sedan dess
köpt en Glycine som funkar bättre för mig, så den är helt oanvänd.

Jag tar den om du vill sälja! Var finns du?
 

JayJay

Rolex
Valet står mellan dessa:

Longines L3.676.4.99.6
Glycine Combat sub two tone
Tag Heuer Wan2111.BA0822

Kom gärna med åsikter, svårt att välja.. :rolleyes:
Vad vill du ha ut av klockan? Ska du ha den för stunden, ett par år eller för alltid. Jag hade hur som helst valt bort Glycinen bland dessa tre.
 

Sond

Patek
Kanske en Longines?
L3.687.4.99.6.jpg

Modellen finns utan GMT också, och kan köpas för ungefär halva din budget.

Någon av dessa tre skulle jag titta på:
- Den ovan
- Omega SMP
- Rolex Datejust

Tycker särskilt med de två senare att du får en enastående klocka med blå tavla som kan behållas för evigt eller flippas.
 

Bruset

Panerai

inte dum, inte alls! hade den ett tag och den är klart prisvärd! har en aquaracer sen ett par år tillbaka (så jag har haft möjlighet att jämföra), och sett till vad man betalar för tag:en (ca 10 ggr mer), tycker jag att man får 10 ggr mer klocka. värt att tänka på när du väljer.
men som någon/flera redan sagt, fundera på om du vill ha något för lång tid framöver eller bara vill testa dig fram...
för övrigt; kul att så många engagerar sig i frågan. antar att du känner dig välkommen och lycka till i dit framtida köp!
 

Camo00

Patek
Självklart ska Du kolla på en beggad SMP! Då får Du ju pengar över till en semesterresa också, mer klocka för pengarna finns inte! :)

SMProm2_zpsc67ec451.jpg
 
Topp