• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blåst?

Choppe

Rolex
2-Faktor
Björkmans är billig, ibland slarvar han lite.

Jag har aldrig haft några problem med något ur som han gått igenom åt mig, men jag ser mig själv som vipkund då jag är där flera ggr i veckan.
Om jag inte får något svar från säljaren så skall jag testa ringa Björkmans och höra vad som är gjort med klockan. Det är ju trots allt bara en månad sedan så de borde minnas arbetets art och omfattning. Tack Onelund!
 

Onelund

Rolex
Om jag inte får något svar från säljaren så skall jag testa ringa Björkmans och höra vad som är gjort med klockan. Det är ju trots allt bara en månad sedan så de borde minnas arbetets art och omfattning. Tack Onelund!

Det ska du inte räkna med då genomströmmningen av ur är stor, samt urmakaren är 70+ så minnet är inte 100%igt men om du ger mig namnet på säljaren via PM så kan jag kanske ta reda på vad det är för en djuping
 
Håller med resten, var nöjd,mkt nöjd. Om priset var för högt eller inte har inte med saken att göra, klockan är en fungerande och nyservad som jag förstår det. Fin klocka. Sen att oris inte är lika dyra eller exklusiva som måttstocken rolex gör inte märket till ett bmärke.

Oris är och förblir en av min favoritnärken. Grattis
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Håller med resten, var nöjd,mkt nöjd. Om priset var för högt eller inte har inte med saken att göra, klockan är en fungerande och nyservad som jag förstår det. Fin klocka. Sen att oris inte är lika dyra eller exklusiva som måttstocken rolex gör inte märket till ett bmärke.

Oris är och förblir en av min favoritnärken. Grattis

Tack Malmöklockarn!
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Oris är helt klart ett a-märke i min bok. Jag har haft många orisar och hoppas på många till. Mycket klocka för pengen är mitt intryck.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
B-märke och b-märke lite billigare klockor men med bra kvalitet!

Urverksmässigt så har de haft samma kalibrar som Oris. Nu har Oris Selitta vilket är en klon av ETA. Så ur en viss synvinkel är nu Oris mer B än Tissot och Certina. Själv anser jag att det är bra och prisvärda klockor i budgetsegmentet. Visst har Oris roligare modeller men kvalitetsmässigt så vet jag inte om de är bättre.
 
Urverksmässigt så har de haft samma kalibrar som Oris. Nu har Oris Selitta vilket är en klon av ETA. Så ur en viss synvinkel är nu Oris mer B än Tissot och Certina. Själv anser jag att det är bra och prisvärda klockor i budgetsegmentet. Visst har Oris roligare modeller men kvalitetsmässigt så vet jag inte om de är bättre.


Bra svar där, jag lägger frågan död där!
 

Onelund

Rolex
Urverksmässigt så har de haft samma kalibrar som Oris. Nu har Oris Selitta vilket är en klon av ETA. Så ur en viss synvinkel är nu Oris mer B än Tissot och Certina. Själv anser jag att det är bra och prisvärda klockor i budgetsegmentet. Visst har Oris roligare modeller men kvalitetsmässigt så vet jag inte om de är bättre.



Bara en undran hur du ser på saken, Jag har en Titoni Cosmo King med ett ETA 2824-2 verk är detta ur mer eller mindre b-märke än en Oris med Selittaverk?

Bild nedan...




Till TS har jag nu kollat runt lite bland mina vänner och inte kommit fram till något vettigt ang säljaren, kan inte säga vare sig Bu eller Bä, finns en tjomme som brukar kränga lite brattar som är ifrån Gislavedstrakten men jag tror inte han har någon koppling till denna säljaren, han är snarare en torsk till August P :)




20141226.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Bara en undran hur du ser på saken, Jag har en Titoni Cosmo King med ett ETA 2824-2 verk är detta ur mer eller mindre b-märke än en Oris med Selittaverk?

Bild nedan...




Till TS har jag nu kollat runt lite bland mina vänner och inte kommit fram till något vettigt ang säljaren, kan inte säga vare sig Bu eller Bä, finns en tjomme som brukar kränga lite brattar som är ifrån Gislavedstrakten men jag tror inte han har någon koppling till denna säljaren, han är snarare en torsk till August P :)




20141226.jpg

Tja, det beror på om urverket är det enda man bedömer :) vad jag ville säga var att Certina och Tissot gör nog så fina klockor och i jämförelse med många andra klockor så får man mycket för sina kronor.
 
Topp