• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Black bay vs sub

Hej. Efter många funderingar, kommit fram till att nästa inköp skulle bli en Rolex. Ville ha en i två ton, så därför lutar det åt en sub eller gmt2. Men frågan e nu, kan någon säg hur storleksskillnaden är på en Tudor black bay och en Rolex submariner? Har Tudorn och känner att jag måste va på rätt humör för att använda den, för jag tycker den är i minsta laget. Är Rolex en kanske lite högre eller skulle kanske kännas större trots bägge är på 40mm? Chansar på att fråga här då jag har både långt o svårt att ta mig iväg för att prova.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
SubC bärs något mindre, men bakboetten är slät på Black Bay & sitter enligt mig bättre på handleden. Länken & Black Bayns knivskarpa fasningar sabbar dock helhetsupplevelsen.

Min SubC sitter på jämt & är aldrig i vägen eller bärs obekvämt. Både på gym & jobb. När jag tränade med Black Bay fick jag blåmärken.:eek:
 
Topp