• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blancpain Fifty Fathoms "Bund"

Marsupilami

Breitling
Blev förälskad i ovan nämnda klocka direkt när jag såg den första gången, men efter att jag läst det lilla jag hittade om dess historia insåg jag snabbt att de lär inte direkt vara superenkla att få tag på.
Gjorde någon snabb sökning efter begagnade till salu, men kammade noll.
Har lagt drömmen om att hitta/köpa en sådan åt sidan för stunden då jag har alldeles för många andra hål att stoppa pengar i.
Trots detta är jag nyfiken på om någon har koll på hur utbudet ser ut, var man eventuellt kan hitta dessa klockor till salu samt hur prisbilden ser ut.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Well, jag har sett modellen med extremt ojämna mellanrum på Chrono24, men jag tror att du får ha mycket stort tålamod för att få tag i en. Jag vet inte hur prisbilden ser ut, men Blancpain är inte billigt i vanliga fall, och allt som varit issued höjer alltid priset, ibland till häpnadsväckande nivåer. Jag kan bara spekulera, men jag vore inte förvånad om priset kan ligga uppåt sexsiffrigt.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
Pratar vi senaste varianten med H tavla som du är ute efter? Tror de kom mitten/sent 70s ....möjligen början av 80s...?

Ellet snackar vi FF Bund från sent 60 till tidigt 70 som min gamla No Rad högst upp? Då pratar vi plus 20000 usd.
 

Marsupilami

Breitling
Det är 70/80-tals varianten med 3H-tavlan jag verkligen fastnat för. Den talar till mig på ett sätt som ingen annan klocka gjort, så jag har byggt min egen "Seiko Bund" för att stilla värsta begäret.
Gillar verkligen No Rad varianten också. No Rad ikonen är så cool på ett fulsnyggt sätt.. Malplacerad, men ändå något som lyfter klockan. Eller nått... :)
Två klockor med karaktär helt enkelt.
 

Marsupilami

Breitling
Fick se denna i ett nyhetsbrev igår.
Kan inte säga nåt om klockan eller gå i god för handlaren dock.
http://www.brandizzi.it/index.php?id=12359&sub=acquista
/j

Jag tackar för länken! Ger ju en viss fingervisning åtminstone.
Betydligt mer pengar än vad jag är villig att lägga i dagsläget, men mindre än jag befarat att de kunde gå lös på med tanke på att de aldrig såldes till privatpersoner och hur få det alltså bör finnas där ute.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag tackar för länken! Ger ju en viss fingervisning åtminstone.
Betydligt mer pengar än vad jag är villig att lägga i dagsläget, men mindre än jag befarat att de kunde gå lös på med tanke på att de aldrig såldes till privatpersoner och hur få det alltså bör finnas där ute.
Jag följde en på tyska ebay för ca 6 månader eller kanske ett år sedan sedan ,den stannade kring 5000€ om jag kommer ihåg rätt
 
Senast ändrad:
Topp