• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Blandade klockor ↘️↘️

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Pris
Olika
Returpolicy
Endast om något skulle vara galet eller inte motsvarar beskrivning.
Bilder Skickat
  1. Ja
Blandade klockor till salu. Alla klockor är i mycket bra skick, så gott som nyskick och alla tillbehör ingår. Kan absolut tänka mig att ge ett fördelaktigt paketpris om intresse för flera av klockorna nedan finns, dock inte intresserad av några byten. Frakt inkl. i pris.


MINT Divemaster: 3500:- 3250:- 3000:- (-14%)

En kameleont minst sagt, går att modda i ett antal olika utföranden. All ändringar görs enkelt på egen hand och toleranserna på delarna är helt grymma, de sitter som om klockan kom direkt från fabrik. Ingår hur mycket godis som helst till denna, 5st vridringar/glasringar (blå och svart keramiska 😎), 5st olika band och 1st stållänk, "Revenge endlinks" för lite snyggare utseende och lite verktyg för att underlätta moddning. Boetten påminner starkt om Tudor Black Bay och är 40mm. Helt ärligt en av de roligaste klockorna jag haft i min ägo.

305CA5FE-248B-4A29-B914-9FDA451D1A98.jpeg

311C124C-4AC2-492F-B7B7-DDB87F21C1AC.jpeg

35D0224F-BE7C-4565-AA84-4BD2AA6D8301.jpeg

D1635F8A-588A-4989-8B5B-013CDDC3AF3D.jpeg


Butler OOOI:

Blir inte mer pilotklocka än denna :). OOOI är en flygterm och står för Out-Off-On-In. Så klart stjärnan i denna klockan är urverket ETA 988.333, i princip samma urverk som i Breitling Aerospace, Breitlingen har en lite större nedre display annars samma. Klockan är alltså fullpackad med användbara funktioner så som GMT, kronograf (split och add), alarm mm. En av få klockor som jag fått positiva kommentarer från "icke-insatta". Klockan mäter 40mm och sitter helt grymt på armen, mycket tack vare den låga profilen som ett quartz tillåter. Limiterad, denna är 29/99 🧐

42EF09BC-A984-482B-A696-634972CC9C1D.jpeg

ED768BEF-D6CD-44B4-93C4-9C954B84111B.jpeg

0767E874-7B96-46A4-A283-10CED791EF5C.jpeg

295FDD07-0A56-4780-AC22-5A96B888C032.jpeg


Seiko SBCD051: 6500:- (såld)

En potent dykare från Seikos Prospex-linje, en modern tolkning av den klassiska 62MAS. Boett i "Skindiver" stuk med mycket bra ytfinish och Zaratzu-polerade fasningar på ovansida. Första klockan som släpptes i Seikos satsning på mellansegmentet för dykare, alltså har denna klocka safirglas och en i mitt tycke mycket gedigen länk med dykarförlängning, urverket 6R15 som jag skulle säga är helt jämförbar med ETA 2824 samt Diashield behandling. Klockan bär mycket bra, med låg tyngdpunkt och profil vilket gör att den sitter väldigt bra på handleden. Tavlan har en matt yta, lite "Tactical", och väl tilltagna index med rikligt med Lumibrite, så den lyser som en julgran. Safirbelagd vridring med härlig känsla i vridet. Vad jag förstått så är/kommer denna gå ur sortimentet, så en framtida raritet alltså
:cigar:
, nypris runt 12-13k. Ingår också ett OEM gummiband tillhörande denna modell. I övrigt är denna klocka ett riktigt "Strapmonster", en skönhet som bär i alla kläder.


BDBA9C58-20C1-469A-9D6F-70E54F4E1192.jpeg


Traska Freediver: 3250:- (såld)

Andra generationens Freediver, uppdaterades med nya visare, lite smalare vridring, WR200m och blankpolerade fasningar på spännet. Annars som gen 1, dvs urverk NH38 (inget "Ghostdate"), repskyddsbehandlat stål som ger klockan en lite skön gråton som lirar ihop med den borstade ytfinishen på ett grymt sätt och "Perlage finish" på undersida spänne . Matt tavla med applicerade index. Diameter i behagliga 40mm och sitter mycket bra på handleden, tycker klockan balanserar utmärkt mellan att vara en modern klocka med mycket vintagekänsla. Nu finns inte gen 2 längre utan Traska har nyligen släppt gen 3 så denna finns alltså inte längre att få tag på.


DED09197-95A6-4B49-9EE7-10D8C3EA9959.jpeg


Maen Hudson 38: 2750:- (såld)

Första generationens Hudson, köpt genom Maen's första Kickstarterkampanj. Denna modell kallas för "Ghost White" med en läcker silver-vit tavla med applicerade index i PVD. Finns bara som gen 1, den går alltså inte att få tag på längre. En härlig klocka med mycket vintagekänsla tack vare den tunna vridringen och safirglas i "Top Hat" stuk. Hör och häpna så är urverket ett 2824 i Elaboré :cigar:, svårt att hitta en klocka i denna kalibern med detta urverk i denna prisklass. Annars tycker jag klockan har bra ytfinish och den modesta storleken på 38mm gör att den bär mycket bra på handleden. Solid bakboett, dvs WR200m och numrerad om man går igång på det 😉. Skickar med ett Tropic-gummiband också för den passar så grymt med detta.


1EF30ADA-806F-48CD-8E4A-9450FD9165C4.jpeg


Shanghai Army Watch #114: 1750:-(såld)

En begränsad reissue (inte jättelik orginalet, men men) av en klassisk militärklocka som tilldelats officerare i PLA sedan 70-talet. Klockan mäter 37mm, bär större än vad måttet antyder, och har en riktigt häftig överstor krona. Vridringen är av friktionstyp. Klockan ska vara stöt-, magnet- och vattentålig, vad detta innebär i praktiken vet jag tyvärr inte då inget är specificerat på klockan, skulle rekommendera en trycktest om klockan ska användas till bad. Nypris för denna är $385 + moms.


1269E895-BD75-4F3A-A468-05C3824729B3.jpeg


Helm Komodo: 2750:- (såld)

Lika vacker som ödlan :). En knubbig dykare på 40mm och runt 15,5mm höjd och väl tilltagen WR på 300m. Klockan är mycket gedigen med väldigt bra ytfinish och känns överlag som mycket klocka för pengarna. Urverket är ett NH35 och klockan svarar mot kraven för ISO 6425, alltså en "riktig" dykare detta. Som med alla Helmklockor så är denna svår att få tag på, Helm tillverkar inte många åt gången och med långt mellanrum mellan batcherna, så passa på ;). Denna modell har rikligt med blåaktig lysmassa, till och med runt datumfönstret. Ingår också en extra vridring i svart.


87B4C2BC-951A-4797-9C67-9CA66CFF3324.jpeg


Lorier Falcon I: (tillbakadragen)

Bara lyssna på detta, "Honeycomb"-tavla, visare och index i ”gilt”, kupat plexiglas, "Flatlink"-armband 🤤. En riktig vintageinspirerad sportdressare för de flesta tillfällen med en väl tilltagen WR på 200m. Klocka känns gedigen och med bra ytfinish och känsla, boetten är 39mm och bär bra på armen. Applicerade stavindex och inuti tickar ett NH35. Serie I av Falcon och om jag fattar Loriers upplägg rätt så kommer inte just detta utförande att komma tillbaks igen så skynda och fynda :). Förutom alla tillbehör ingår också ett grått NATO.


8A1DDE6F-3783-48A9-B2DE-F64021289806.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp