Charles_
Guld
+1 :lol:naggge skrev:Haha, klockrent!
Hur länge hade du gått runt och funderat på att prova det där?![]()
Håller med om att det faktiskt blev riktigt bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+1 :lol:naggge skrev:Haha, klockrent!
Hur länge hade du gått runt och funderat på att prova det där?![]()
Jokkmokkswe skrev:Varför? Detta var väl en riktigt dass idée. Att hålla på bleka och tjafsa med inserten, är det för att man är missnöjd med referensen man har, eller är det för att församlingen ger sitt tysta medgivande? Näh, tummen ner för detta.
Jaganata skrev:Det där var sjukt kul Chuck. Resultatet blev helt klart lyckat även om det inte var avsiktligt. Du har startat en ny trend hos moddarna. Nu ska det inte bara vara ugnsbakat utan även maskindiskat.
NiklasArvid skrev:matt o snyggt!
...men som tidigare sagts... jag hade nog ploppat loss insertet o kört bara det... gör det o ta ett par vändor till för den rätta "20 år med Jaques ombord på Calypso"-looken... :lol:
Zed skrev:Haha, 99% av folket som bär en Rolex vågar inte ens blöta ner den. Chuck maskindiskar sin och ger den vad den tål i övrigt också. Grymt!.
easy rider skrev:När den samlade expertisen redan är tillgänglig i denna tråd: OM jag vill pröva detta på min 14060 från -91, är det bara köra på? Det jag undrar är om det är samma insert som till Chucks och vad ett nytt kostar ifall det blir pannkaka?
Sen kanske det finns risk för att den fint patinerade pärlan faller av?
NiklasArvid skrev:easy rider skrev:När den samlade expertisen redan är tillgänglig i denna tråd: OM jag vill pröva detta på min 14060 från -91, är det bara köra på? Det jag undrar är om det är samma insert som till Chucks och vad ett nytt kostar ifall det blir pannkaka?
Sen kanske det finns risk för att den fint patinerade pärlan faller av?
Klorin är best practice... Nytt inlägg 600pix el så...tror jag...
NiklasArvid skrev:Klorin är best practice... Nytt inlägg 600pix el så...tror jag...
NiklasArvid skrev:Klorin är best practice... Nytt inlägg 600pix el så...tror jag...
Pleximannen skrev:NiklasArvid skrev:Klorin är best practice... Nytt inlägg 600pix el så...tror jag...
Om man antar att man kan leva med just ett nytt inlägg med luminovaplupp så är det ju igga problem men om man däremot måste ha en patinerad tritiumplupp så blir det väl lite svårare... går ju att hitta men man får väl räkna med att leta lite och det kanske kostar lite mer (?)
NiklasArvid skrev:Pleximannen skrev:NiklasArvid skrev:Klorin är best practice... Nytt inlägg 600pix el så...tror jag...
Om man antar att man kan leva med just ett nytt inlägg med luminovaplupp så är det ju igga problem men om man däremot måste ha en patinerad tritiumplupp så blir det väl lite svårare... går ju att hitta men man får väl räkna med att leta lite och det kanske kostar lite mer (?)
...att bleka ett vintageinlägg med korrekt o patinerad plupp känns ju lite mer tveksamt, i nån mening blir ju inlägget "förstört" o på ett nytt serviceinlägg är det ju skitsamma ...men inte på ett ovanligare och betydligt dyrare originalinlägg?
...o justja... man kan ha i lite diskmedel i klorinvattnet också för att sabba ytspänningen, annars kan det bli lustiga effekter vid kanterna...![]()
@Chuck, du är kung! Friskt vågat! Jag är inte lika vågad, så jag testar att bara köra insertet. Återkommer kanske med resultatetChuck skrev:hej på er! Kul respons och tack för både ris&ros!
Postar lite iphonebilder i dagsljus har fösökt få med den matta grå nyansen som uppstår. Måste säga att det blev bra resultat nu när solen tittar fram, nyansen ger klockan lite extra karaktär.
Till er som vill prova så föreslår jag precis som vissa forumister att bara ta av vridringen och köra i maskinen. Jag använde finish powerball och körde 65 grader. Göra processen 2-3 gånger kan nog ge ett ännu bättre resultat, man får prova sig fram helt enkelt. För att plocka av vridringen behövs bara en platt kniv och bända under ringen klockan 7, finns instruktioner på nätet och youtube.
I övrigt fungerar klockan som den ska![]()
Ha en härlig fredag och trevlig helg!
Cheers Chuck