• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Finns ingen initial granskning. Läggs upp så många auktioner så det finns ingen chans att de hinner gå igenom samtliga.
Enda gången de läggs ned är eller granskas överhuvudtaget ä om de anmäls till Tradera.
Nej, det är nog så ja.. Men blocket har någon slags granskningsprocess, det borde inte vara alltför svårt att automatiskt flagga vissa ord och manuellt granska dem.. Å andra sidan så verkar det tuffa på ändå och så länge det inte blir ett PR-problem eller finns lagkrav så kommer sånt här hända.
edit: noterade att @alexndr hade samma idé :)
 

DrKlocka

Audemars
Nej, det är nog så ja.. Men blocket har någon slags granskningsprocess, det borde inte vara alltför svårt att automatiskt flagga vissa ord och manuellt granska dem.. Å andra sidan så verkar det tuffa på ändå och så länge det inte blir ett PR-problem eller finns lagkrav så kommer sånt här hända.
Ja, Blocket är betydligt bättre på granskningen. Där granskas varje annons innan den kommer ut på sidan och mycket skit sållas nog redan där. Tyvärr slinker många igenom, men de som sitter och granskar är ju knappast klockexperter så det är nog bara de mest uppenbara som sållas bort.
 

Tarkovski

Omega
Skrämmande med 21 bud...
Skärmavbild 2017-03-26 kl. 10.16.01.png

Annonsen blev tydligen inte särskild långlivad lyckligtvis...
 

Lolle

Panerai
Men vad farao, Sellpy är dessutom en kommersiell aktör. Även om klockor inte är deras specialitet så är förväntningen högre än det de presterar här.

Om jag minns rätt så är deras affärsmodell att folk skickar in saker varpå de värderar och betalar in en slant som ersättning. Om jag var ägare av företaget och mina anställda tar emot en vara utan att ens bemöda sig till 5 minuters granskning/sökning så hade jag varit mer än besviken.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Men vad farao, Sellpy är dessutom en kommersiell aktör. Även om klockor inte är deras specialitet så är förväntningen högre än det de presterar här.

Om jag minns rätt så är deras affärsmodell att folk skickar in saker varpå de värderar och betalar in en slant som ersättning. Om jag var ägare av företaget och mina anställda tar emot en vara utan att ens bemöda sig till 5 minuters granskning/sökning så hade jag varit mer än besviken.
Åtminstone när det klart och tydligt står 'Patek Phillipe' på urtavlan. Men de kanske skrev annonsen innan de fick fotot?
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Åtminstone när det klart och tydligt står 'Patek Phillipe' på urtavlan. Men de kanske skrev annonsen innan de fick fotot?
Fast de får väl inte fotot?
De får de facto varan, och fotar sedan själv.

Riktigt dåligt, och riktigt märkligt att man vågar riska sitt eget varumärke på detta sättet.
Tror dessutom att det står någonstans att de slänger uppenbara kopior, och att hen som skickat in blir debiterad.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Fast de får väl inte fotot?
De får de facto varan, och fotar sedan själv.

Riktigt dåligt, och riktigt märkligt att man vågar riska sitt eget varumärke på detta sättet.
Tror dessutom att det står någonstans att de slänger uppenbara kopior, och att hen som skickat in blir debiterad.
Nä, jag körde lite sarkasm men var otydlig. :) det är klart de är ansvariga för både bild och text.
 

Tarkovski

Omega
Jag har sett ett antal andra säljare med samma språkval ("TITTA OCH BEDÖM") från just Siljansnäs som verkar lite fishy.

Måste vara någon slags kriminell högborg mitt i Dalarna.

Nja, Borlänge har haft sådant rykte, måhända i annan sorts kriminalitet men ändå. Jag har för övrigt rötter i Siljansnäs och det är en fin ort, särskilt i sommartid. Fast internetbedrägerier tenderar inte att vara synliga i och för sig.
 
Nja, Borlänge har haft sådant rykte, måhända i annan sorts kriminalitet men ändå. Jag har för övrigt rötter i Siljansnäs och det är en fin ort, särskilt i sommartid. Fast internetbedrägerier tenderar inte att vara synliga i och för sig.

Jag menade såklart inte att dra hela Siljansnäs över en kam. Inte ens alla klocksäljare därifrån!
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
upload_2017-3-29_14-22-1.png


Eller så kan man köpa direkt...

upload_2017-3-29_14-20-59.png



Bra band som jag även tidigare köpt (50 kr för tre band ink. porto från Finland).
 
Topp