• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Om någon är på jakt efter en MEMO SAIC så finns det en chans nu hos Stockholms Auktionsverk i Malmö.
Screenshot_20250725-150525_Facebook.jpg

Ser inte helt rätt ut av någon anledning... Samma konto har också en Breitling uppe för en tusenlapp
1753455894811.png
1753455909403.png
Uppenbar fake. Presage Quartz och det står Seiko 5 på baklocket. Inte många rätt där. Anmälde annonsen.

Du måste ha skrivit fel på priset @Jimbo
Vad borde den kosta då?

Hittade en till fruktansvärd annons på Tradera med uppenbart redigerade bilder. Mycket möjligt att man faktiskt får en okej klocka eftersom kontot verkar ha en del omdömen, men intressant att bara ha en enda suddig bild på klockan och tycka att det är en bra strategi att redigera in den på TRE "wrist shots"...

1753630427002.png

Hittade en till fruktansvärd annons på Tradera med uppenbart redigerade bilder. Mycket möjligt att man faktiskt får en okej klocka eftersom kontot verkar ha en del omdömen, men intressant att bara ha en enda suddig bild på klockan och tycka att det är en bra strategi att redigera in den på TRE "wrist shots"...

1753630427002.png
Den där dåren har alltid haft jättespeciella annonsbilder. Men det här måste ju vara någon form av nytt rekord.

Nu har jag ingen vidare koll på hur andrahandsmarknaden brukar se ut för det här märket. Men om inte jag missuppfattat något ser det väl ut som att @Jimbo hoppas på att få igen vad den kostade i inköp när den väl landat i Sverige, för en oanvänd klocka? Jag har ingen aning om det är optimistiskt eller inte. Men om det har blivit tröskeln för att en annons skall anses vara "lustig" blir det nog rätt många som kvalar in till den här tråden framgent.

Du måste ha skrivit fel på priset @Jimbo
Håller med om att det är fantasipengar för ett micromärke, men priserna på C24 för samma modell är mellan 15-35. Med andra ord, säljaren är nog rätt ute med priset, men att hitta en köpare är nog inte busenkelt.

Håller med om att det är fantasipengar för ett micromärke, men priserna på C24 för samma modell är mellan 15-35. Med andra ord, säljaren är nog rätt ute med priset, men att hitta en köpare är nog inte busenkelt.

Passa på att leta fram alla G-shock lådor man har också. De kan man tydligen försöka bli miljonär på 😂

Wow! Jag har kvar alla lådor och tillbehör till alla mina G-shocks. Så om jag säljer dem får jag loss pengar till flera till G-shocks...🤓

Tillbaka
Topp