• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon som har lite guld att låna mig så jag kan betala.
Billigt... :banghead:
0EFE7A4D-FD31-47E4-92F0-2CBDF9EA9D82.jpeg

E42DEC17-0646-4940-A644-D7BC63E48E82.jpeg

A4FA103B-2C30-4A09-B4F8-E8E7F7BFDD48.jpeg
 

jmspar123

Cartier
OBS! FÖR ATT SE PÅ KLOCKORNA BEHÖVER DU BESTÄLLA TID FÖR ATT VI INTE HAR KLOCKORNA INNE I BUTIKEN!!

De flesta annonsör brukar kunna förmedla ovanstående på ett normalt och sansat vis men tydligen inte Hedens. Dessutom dubbla utropstecken så att poängen verkligen ska nå fram. :D

Kan det vara som sa att butiken ligger i ett socioekonomiskt utsatt omrade.....?
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
OBS! FÖR ATT SE PÅ KLOCKORNA BEHÖVER DU BESTÄLLA TID FÖR ATT VI INTE HAR KLOCKORNA INNE I BUTIKEN!!

De flesta annonsör brukar kunna förmedla ovanstående på ett normalt och sansat vis men tydligen inte Hedens. Dessutom dubbla utropstecken så att poängen verkligen ska nå fram. :D
Undrar om man kan maila dem för visning?
HEJ, JAG SKULLE VILJA SE SEA-DWELLERN NI SÄLJER FÖR 1,4 MILJONER!! PS. JAG HAR EN SÄCK MED GULD MED MIG SOM BETALNING!!
 
Senast ändrad:

feffe79

Cartier
OBS! FÖR ATT SE PÅ KLOCKORNA BEHÖVER DU BESTÄLLA TID FÖR ATT VI INTE HAR KLOCKORNA INNE I BUTIKEN!!
De flesta annonsör brukar kunna förmedla ovanstående på ett normalt och sansat vis men tydligen inte Hedens. Dessutom dubbla utropstecken så att poängen verkligen ska nå fram. :D

Dessutom behöver vi BESTÄLLA en tid. Vanligtvis brukar man boka en tid. Får jag den hemskickad först?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Kan det vara som sa att butiken ligger i ett socioekonomiskt utsatt omrade.....?

Nej det ligger parallellt med Avenyn.
Med det sagt har de tidigare blandat ihop priser mellan olika klockmodeller i sina annonser. Sedan kan man ju tycka att det är en gnutta olyckligt när det handlar om dessa summor :D

Men han är bra att ha att göra med. Har köpt två klockor av honom utan problem och till bra priser.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Nej det ligger parallellt med Avenyn.
Med det sagt har de tidigare blandat ihop priser mellan olika klockmodeller i sina annonser. Sedan kan man ju tycka att det är en gnutta olyckligt när det handlar om dessa summor :D

Men han är bra att ha att göra med. Har köpt två klockor av honom utan problem och till bra priser.
Då betalandes i guld eller andra ädelmetaller antar jag ;)
 
Man kan ju hopps det men det är han som lagt ut en köpesannons, inte han som skrev till mig först. Tror han bara är rädd att bli smittad med kriminalitet och droger genom klockan
Tyvärr finns det fortfarande massor av människor som tror att tatuerade personer är knarkare och kriminella, har haft helt absurda diskussioner i arbetet med den typ av människor vilka tyvärr väldigt ofta är extremt inskränkta och trångsynta....... men mest trist för dem :)
 

123david

Omega
undrar om denna pjäs har hängt på en watchwinder i 10 år eftersom den är oanvänd och endast provad några gånger. Service för 12 brakare och ytterligare omgångar av tavlor och visare.
upload_2020-6-30_9-13-15.png
 

MrJL

Omega
2-Faktor
undrar om denna pjäs har hängt på en watchwinder i 10 år eftersom den är oanvänd och endast provad några gånger. Service för 12 brakare och ytterligare omgångar av tavlor och visare.
upload_2020-6-30_9-13-15.png

Om allt är som det ska så är det inte orimligt, googlade lite snabbt på Daytona och här ser du ungefär hur marknadspris/second hand-pris var för 10 år sedan:

Skärmavbild 2020-06-30 kl. 09.53.20.png

Så han plussar väl runt 100 000 på att sälja 10 år senare i nyskick...
 

123david

Omega
Om allt är som det ska så är det inte orimligt, googlade lite snabbt på Daytona och här ser du ungefär hur marknadspris/second hand-pris var för 10 år sedan:

Skärmavbild 2020-06-30 kl. 09.53.20.png

Så han plussar väl runt 100 000 på att sälja 10 år senare i nyskick...
- mmm det är inte priset som känns konstigt, det orimliga är att vara tvungen att serva en klocka som är oanvänd och som har nya visare och tavlor. känns lite ovanligt, möjligtvis kanske den har varit oanvänd sedan senaste servicen.
 

Ettåttatvåtre

Cartier
2-Faktor
- mmm det är inte priset som känns konstigt, det orimliga är att vara tvungen att serva en klocka som är oanvänd och som har nya visare och tavlor. känns lite ovanligt, möjligtvis kanske den har varit oanvänd sedan senaste servicen.
Det står att klockan har legat i bankfack "övrig tid". Har den legat där i 10 år är det absolut inte konstigt med en service, åtminstone ny olja och packningar.
 
  • Like
Reactions: HSK

HSK

Patek
2-Faktor
Det står att klockan har legat i bankfack "övrig tid". Har den legat där i 10 år är det absolut inte konstigt med en service, åtminstone ny olja och packningar.
Absolut, men 12k tyder på en ganska omfattande service på en mer eller mindre (enligt annonsen i alla fall) oanvänd klocka? Jag vet inte vad Rolex har för rutiner men de kanske kräver fullservice även om man bara vill få en liten rengöring?
 
Topp