• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Finns bild på cert som säger 2531.80. Sen är det den där jordgloben på baklocket som jag tycker inte kan ha införts under 2531.80's produktionstid utan senare på co-axial. Ändlänkarna ser inte märkta ut. Det här är skumt...
1750934454085.png

1750934516601.png
Ja det är mycket som inte stämmer där. And for that reason I'm out.

Pantbanken svarade dessutom att de misstänker att ring + armband är bytt. Men vi kan ju misstänka ännu mer. Serienumret säger ju 2006 som produktionsår för den ursprungliga klockan men var den är kan vi bara spekulera i.

Ja det är mycket som inte stämmer där. And for that reason I'm out.

Pantbanken svarade dessutom att de misstänker att ring + armband är bytt. Men vi kan ju misstänka ännu mer. Serienumret säger ju 2006 som produktionsår för den ursprungliga klockan men var den är kan vi bara spekulera i.
Det verkar vara en 2531.80 med tavla, visare och vridring(insert) från en 2254.50. 2006 kan stämma och att den fick en jordglob på baklocket sitt sista år är nog korrekt har jag hittat. Alla delar ser rätt och äkta ut även om ändlänkarna borde vara märkta 825. Men antingen vill man ha en Peter Blake eller en James Bond, det här blir ju en franken och ingetdera.

Det verkar vara en 2531.80 med tavla, visare och vridring(insert) från en 2254.50. 2006 kan stämma och att den fick en jordglob på baklocket sitt sista år är nog korrekt har jag hittat. Alla delar ser rätt och äkta ut även om ändlänkarna borde vara märkta 825. Men antingen vill man ha en Peter Blake eller en James Bond, det här blir ju en franken och ingetdera.
Intressant att det är den andra vi hittar. Och bara i Sverige. Förstår inte varför man förstör en 2531.80 eftersom det blir så uppenbart märkligt när certet dessutom anger vad det varit från början. Nåväl. Vi får önska budgivarna på Pantbanken lycka till.

Jag köpte en Planet Ocean 8800 av CoC för ett tag sedan. Den annonserades som fullset men visade sig sakna stämplat garantikort, hängtagg och flera länkbitar. Dessutom var ytterkartongen helt söndermanglad, vilket heller inte framgick av annonsen. Klockan var förvisso i fint skick, men det är ändå surt när man tror man köper fullset och så saknas det tillbehör, plus att man måste börja jaga rätt på länkbitar på egen hand. Det påverkar ju andrahandsvärdet om inte annat.
Tycker just hangtagen är lite av ett gissel. Hos vissa handlare verkar den inte vara avsedd att följa med, hos andra går det att tjata sig till. Som exempel kom min Omega Seamaster utan hangtag, denna köptes ny på Bergströms. Tycker det faller på sin egen orimlighet att det skulle vara möjligt att köpa en klocka ej-fullset från auktoriserad handlare. Därav har jag för sinnesfridens skull valt att tänka bort dessa som något att lägga vikt och tankekraft på.

Tycker just hangtagen är lite av ett gissel. Hos vissa handlare verkar den inte vara avsedd att följa med, hos andra går det att tjata sig till. Som exempel kom min Omega Seamaster utan hangtag, denna köptes ny på Bergströms. Tycker det faller på sin egen orimlighet att det skulle vara möjligt att köpa en klocka ej-fullset från auktoriserad handlare. Därav har jag för sinnesfridens skull valt att tänka bort dessa som något att lägga vikt och tankekraft på.
Visst, men nu var det inte hängtaggen jag störde mig på utan det andra. En hängtagg hade jag kunnat leva utan.

Tillbaka
Topp