• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Denna måste väl vara fejk? Anmäld men Tratten har inte tagit ned den, segt för den som budat 7500 om han faktiskt skulle betala för den...

1000055883.png

1000055884.png
Jag vet inte. Dom icke äkta Constellation jag sett har liksom skrikit fejk men den här gör inte det. Vad skrev du till Tradera? Att skriva ”Denna måste väl vara fejk?” till dom räcker ju inte. Man måste ju peka på detaljer som är fel.

Jag vet inte. Dom icke äkta Constellation jag sett har liksom skrikit fejk men den här gör inte det. Vad skrev du till Tradera? Att skriva ”Denna måste väl vara fejk?” till dom räcker ju inte. Man måste ju peka på detaljer som är fel.
Brukar räcka med att skriva "fejk" till Tradera

En Constellation är väl inte pläterad? "Guldet" på hornen som håller fast glasringen, samt på länken är ju helt bortnött. Se även hur länken ser otroligt slarvigt ihopsatt ut och dålig alignment på index. Tycker det skriker fejk...

Screenshot 2025-08-22 103246.png

Screenshot 2025-08-22 103251.png

Screenshot 2025-08-22 103259.png

Screenshot 2025-08-22 103320.png

Brukar räcka med att skriva "fejk" till Tradera

En Constellation är väl inte pläterad? "Guldet" på hornen som håller fast glasringen, samt på länken är ju helt bortnött. Se även hur länken ser otroligt slarvigt ihopsatt ut och dålig alignment på index. Tycker det skriker fejk...

Screenshot 2025-08-22 103246.png

Screenshot 2025-08-22 103251.png

Screenshot 2025-08-22 103259.png

Screenshot 2025-08-22 103320.png
Jo, på en 90-talare är det nog så faktiskt. På länken och klorna alltså. Är väl bara själva bezeln som är i solitt guld? Jag skriver inte det här för att tjafsa utan att rätt skall vara rätt. Överlåter år mer kunniga medlemmar att säga sitt om saken.

Jo, på en 90-talare är det nog så faktiskt. På länken och klorna alltså. Är väl bara själva bezeln som är i solitt guld? Jag skriver inte det här för att tjafsa utan att rätt skall vara rätt. Överlåter år mer kunniga medlemmar att säga sitt om saken.
Precis därför jag skriver också, vill ha en second opinion :)

Om den nu är äkta blir jag lite mörkrädd :D

När man skrollar blocket och hittar sina egna bilder på nån annans annons.. I säljarens försvar så äger Marathon rättigheterna till bilden, men inte en enda bild som säljaren faktiskt tagit själv, så vill inte försvara honom för mycket heller 😂

Har säkert nämnts i tråden innan då denna annons varit uppe flera gånger. Jag har noll koll på vintage Omega och skicket på denna är inte mint direkt. Vad är ett rimligt pris/värde på denna? Hade någon ens nappat på 50 000kr liksom.
Den är värd mer än 50. Det han begär nu är kanske inte helt uppåt väggarna fel, oklart hur marknaden ser ut just nu dock.

Tidigare har han legat helt galet i prissättning plus haft en helt odräglig ton. Vilket gör att den lär förbli svårsåld oavsett pris. Finns väl knappast nån i klockkretsar som är jättesugen på att ge sina slantar till fidde07 gissar jag.

Den är värd mer än 50. Det han begär nu är kanske inte helt uppåt väggarna fel, oklart hur marknaden ser ut just nu dock.

Tidigare har han legat helt galet i prissättning plus haft en helt odräglig ton. Vilket gör att den lär förbli svårsåld oavsett pris. Finns väl knappast nån i klockkretsar som är jättesugen på att ge sina slantar till fidde07 gissar jag.
Man blir inte jättesugen att göra affärer ihop med honom när han har den här tonen
1000010186.jpg

Har säkert nämnts i tråden innan då denna annons varit uppe flera gånger. Jag har noll koll på vintage Omega och skicket på denna är inte mint direkt. Vad är ett rimligt pris/värde på denna? Hade någon ens nappat på 50 000kr liksom.
109 000 kr för en CK 2914 är faktiskt inte orimligt. Om skicket är som beskrivet har den stort samlarvärde och den blir bara dyrare och dyrare för varje år.

Kuriosa: hade det var den Railmaster som var issued till peruanska flygvapnet, med P.A.F. graverat på baklocket, hade vi snackat 150-175k, kanske ännu mer en bra dag på auktion. Där har vi en riktig enhörning. Bara omkring 200 exemplar tillverkades.

Tror du att det innebär att det finns prutmån?
Alltid undrat hur han får sålt sina klockor givet hans priser. Hade hellre kikat på 777chronos eller stories of time som även brukar annonsera på forumet. En Rolex 124270 från 2021 på Jälmers för 85k https://www.blocket.se/annons/alvsborg/rolex_explorer_36_124270_fullset_toppskick_2021/1002853279

Samma klocka från 2022 i mint condition på Stories of Time annonserades för 77k https://storiesoftime.com/sv/products/explorer-124270-full-set-2022?_pos=3&_sid=7aa43a667&_ss=r

Tillbaka
Topp