Mitt psyke hade klarat mer men tvek om min biceps hade orkat svinga runt den sÄ lÀnge.Hade eventuellt klarat en kvart![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Mitt psyke hade klarat mer men tvek om min biceps hade orkat svinga runt den sÄ lÀnge.Hade eventuellt klarat en kvart![]()
Invicta har gedigen konkurrens!Mycket klocka för pengarna!
![]()
Mycket klocka för pengarna men ÀndÄ, du fÄr ju dubbelt sÄ mÄnga kronor som i vanliga fall!Mycket klocka för pengarna!
![]()
Fake AP lÀnk ute pÄ tratten⊠In och anmÀl!
![]()
Audemars Piguet Royal Oak, armband i borstat stÄl.
Utropspris: 75 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2026-09-15 20:47:16. Köp & sÀlj begagnade & oanvÀnda Klockarmband pÄ Tradera.www.tradera.com
![]()
I detta fall dÄliga bilder men en AP lÀnk kommer inte inplastad pÄ det sÀttet i en zip-pÄse. Sen Àr priset lite vÀl lÄgt för en lÀnk som sÀkert kostar +30-40k list. Kan garantera att under lupp hade det varit skarpa kanter och kass finish.Som icke AP-kunnig, vad ska jag titta efter pÄ lÀnken i annonsen för att se att den Àr fake?
Lyxförpackningen och 75:- i utropspris/1200:- reservationspris ger vÀl en liten indikation kanske. Vad kostar en Àkta lÀnk? 100k?Som icke AP-kunnig, vad ska jag titta efter pÄ lÀnken i annonsen för att se att den Àr fake?
I detta fall dÄliga bilder men en AP lÀnk kommer inte inplastad pÄ det sÀttet i en zip-pÄse. Sen Àr priset lite vÀl lÄgt för en lÀnk som sÀkert kostar +30-40k list. Kan garantera att under lupp hade det varit skarpa kanter och kass finish.
Lyxförpackningen och 75:- i utropspris/1200:- reservationspris ger vÀl en liten indikation kanske. Vad kostar en Àkta lÀnk? 100k?
Edit: tvÄa pÄ bollen
Absolut, men i just det hÀr fallet Àr ju bilderna rÀtt kass (troligen med flit). SÄ det Àr svÄrt att peka pÄ detaljerJa priset Àr sÄ klart en tell, men tÀnkte om det Àr nÄgot som Àr kass borstat eller inte polerat rÀtt. TÀnker ju mer fel man kan fÄ med i en anmÀlan desto bÀttre.
Alltid intressant att lÀra sig mer sÄ man lÀttare kan urskilja vad som fake.
Fick tyvÀrr mail frÄn Tradera precis om att dom inte tagit bort annonsen dÄ den inte bryter mot nÄgra regler.Fake AP lÀnk ute pÄ tratten⊠In och anmÀl!
![]()
Utropspris: 75 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2026-09-15 20:47:16. Köp & sÀlj begagnade & oanvÀnda Klockarmband pÄ Tradera.www.tradera.com
![]()
För referens sÄ förpackas en orginallÀnk pÄ detta sÀtt.Som icke AP-kunnig, vad ska jag titta efter pÄ lÀnken i annonsen för att se att den Àr fake?
Ska rycka i lite trĂ„darâŠFick tyvĂ€rr mail frĂ„n Tradera precis om att dom inte tagit bort annonsen dĂ„ den inte bryter mot nĂ„gra regler.![]()
194 omdömen ocksÄ, lÀskigt. Undra om personen ifrÄga sjÀlv blivit blÄst och köpt en fake i tron om att den Àr Àkta.Fake AP lÀnk ute pÄ tratten⊠In och anmÀl!
![]()
![]()
Tro mig, han vet att den Àr fake194 omdömen ocksÄ, lÀskigt. Undra om personen ifrÄga sjÀlv blivit blÄst och köpt en fake i tron om att den Àr Àkta.
Gamla chronomater Àr @DrKlocka specialitet men denna mÄste vara fejk va?
Gravyren pÄ B:et pÄ baksidan ser helt fakked app ut. Dessutom stÄr 7:an i datumfönstret vÀldigt lÄngt ner ser det ut som.
![]()
Breitling Chronomat automatisk kronograf | Blocket
Breitling Chronomat 81.950/B13047 herrklocka med ett automatiskt urverk. Klockan har dubbla referens och som jag har förstÄtt Àr detta sÀllsynt. Klockan har enwww.blocket.se
Jag tÀnkte pÄ Breitling-loggan pÄ baksidan. Men jag kollade pÄ C24 och den ser faktiskt legit ut. Tur att jag inte anmÀlde för dÄ hade jag kanske brutit min 100%-liga segersvit pÄ Blocket.Det fuckade B:et pÄ baksidan Àr vÀl ÀndÄ en Ätta?
Jag har aldrig direkt lÀst pÄ om dessa, men jag hade ÀndÄ aldrig ens funderat pÄ att den skulle vara fejk.
DÀremot hade jag stört mig pÄ att datumet linjerat sÄ pass dÄligt, sÄ en rejÀlare service hade jag fÄtt rÀkna in i priset.
Som sagt. Handla aldrig pÄ Tradera. Stötta inte den jÀkla skitsidan.Fick tyvÀrr mail frÄn Tradera precis om att dom inte tagit bort annonsen dÄ den inte bryter mot nÄgra regler.![]()
Bra pris dock.Ah PP watches... Nu flippar han allokeringar
![]()
Fake AP lÀnken togs bort till slut efter lite pÄtryckningar frÄn ADFick tyvÀrr mail frÄn Tradera precis om att dom inte tagit bort annonsen dÄ den inte bryter mot nÄgra regler.![]()
2014 ocksÄ ?Fake Tag Heuer ute pÄ tradera av det sÀmre slaget.
![]()
TAG Heuer Carrera "1887 SpaceX" klocka
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2026-09-20 19:07:02. Köp & sÀlj begagnade & oanvÀnda Automatiska klockor pÄ Tradera.www.tradera.com
![]()
Sub dial @6 pĂ„ originalet rĂ€knar timmar och sub dial @12 â30-minâ för den som undrar dĂ€rför Ă€r det lĂ€tt att identifiera quartz kopior med helt annan layout pĂ„ tavlan. Se original nedan för referens
![]()
SĂ„ mĂ„nga fel att listan skulle bli lĂ„ng⊠Limited nr. XXXX/2013. Ăr ju second hand sĂ„ hĂ€r Ă€r det sĂ€kert Ă€rligt att de inte vet om att klockan Ă€r en varumĂ€rkesförfalskning.2014 ocksĂ„ ?
Borta nu.Fake Tag Heuer ute pÄ tradera av det sÀmre slaget.
![]()
TAG Heuer Carrera "1887 SpaceX" klocka
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2026-09-20 19:07:02. Köp & sÀlj begagnade & oanvÀnda Automatiska klockor pÄ Tradera.www.tradera.com
![]()
Sub dial @6 pĂ„ originalet rĂ€knar timmar och sub dial @12 â30-minâ för den som undrar dĂ€rför Ă€r det lĂ€tt att identifiera quartz kopior med helt annan layout pĂ„ tavlan. Se original nedan för referens
![]()
Vad Ă€r det hĂ€r? Ăr det kinaklockor med eta-urverk, eller Ă€r det riktiga panerais med enklare urverk?
Hittat ett gÀng sÄnna hÀr annonser pÄ bland annat tradera.
![]()