• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blodmånen

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Var stollig nog att stiga upp i morse och ta en bild…
Blodmånen.jpg

Månfas som indikerar blodmåne vore en komplikation som heter duga… :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fantastiskt och jag är djupt avundsjuk. Vid 01.00 i Stockholm så var den då fortfarande vita månen otroligt stark och jag ställde larmet 04.00 med stora förväntningar. Kameran var laddad och kikaren hängde i hallen...nu skulle himlafenomenet förevigas.

Men vad händer....jo, på tre timmar så har ett tjockt molntäcke dragit in över Stockholmstrakten och där jag bor gick det inte ens att gissa sig till vart månen fanns bakom alla moln. Jag hoppade till och med in i bilen och tog en tur för att se om den syntes någon annanstans. Vid 05.30 fick jag nog och kröp ner i sängen igen lagom vresig.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Det var ju trist, så ursäkta saltet i såren, men här i Lund var det stjärnklart. Det stora problemet var istället all belysning. En litet seriösare observatör hade nog åkt ut från staden med ett rejält tele och ett stativ.. ;)
 

Freddie L

Panerai
Också lite besviken faktiskt. Den var i en annorlunda färg, men inte speciellt dramatisk eller apokalyptisk.

Barnen var imponerade iaf, och det hade säkert Stockholmarna varit också. ;)
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Snacka om att bli besviken:shifty: Gick upp strax efter 04:00 och tittade ut genom fönstret. En liten röd prick?! Den skulle ju vara gigantisk! Hytte med näven och gick till sängs igen:rage:.

Mvh

Också lite besviken faktiskt. Den var i en annorlunda färg, men inte speciellt dramatisk eller apokalyptisk.

Barnen var imponerade iaf, och det hade säkert Stockholmarna varit också. ;)

Ja, å inte fan vaknade leksakerna till liv som dottern påstod (det hade hon sett på Spökskolan)… Så man kan bara hålla med :)
 
Topp