Det var jag som blev lurad av personen som kapade
@Bohembengt. Han kontaktade mig gällande en Tag Heuer jag annonserat om i köpes forumet. Tänkte inget speciellt
Vi diskuterade pris och kom överens om 3000, han frågade om jag ville komma och kolla på klockan f2f och uppgav en adress. Informerade om att jag inte hade möjlighet då vi inte bodde i samma stad.
Han informerade om att han gärna ville hålla transaktionen på PayPal och länkade till denna tråden:
Jaha, Men vad roligt. Då har jag återigen blivit bedragen. Det hela började med att jag la ut en klocka på blocket till försäljning. Några timmar senare så blir jag kontaktad av en "köpare" som undrar om jag kan skicka klockan mot förskottsbetalning, och självklart så går jag med på detta. Det...
klocksnack.se
Han hade ett PayPal konto med namn som överensstämde med personen som bodde på adressen han uppgett.
Förde över pengarna och han bekräftade att han mottagit dem och att paketet skickas dagen efter. Roligt nog skrev han även i min GG tråd

och bad om återkoppling när jag mottagit klockan.
3 dagar senare och ingen klocka har dykt upp.
Ringde postnord och frågade om de kunde se ifall något paket i mitt namn är på väg varpå de uppgav att inget sånt var på väg.
Har några år på KS och det är första gången jag blivit lurad!
Tack och lov var det ingen stor summa men nu i efterhand så ser man ju alla röda flaggor

Jag har kontaktat paypal och informerat om att det är en person med falsk identitet som använt sig av deras tjänst.
Jag har även reklamerat kortköpet men tänker att jag håller förhoppningarna låga om att få pengarna tillbaka.
Tänker att det läskigaste är inte att jag blivit lurad utan att bedragaren har använt sig av en riktig persons uppgifter och även bjudit dit mig. Därför ser jag mycket allvarligare på det än på själva stölden.
Kommer självklart att polisanmäla detta!