Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad roligt, kul att det finns så mycket olika hobbys och inriktningar på ett och samma forumKul! Jag är tävlingsspelare sedan 10 år tillbaka och har spelat i ett antal klubbar i Stockholmsområdet genom åren. Har blivit ett antal timmar i träningshallen!
Kortnabbar på bh och backside på fh.![]()
Falcks VM var ju fantastiskt. Hoppas att han kan fortsätta prestera så bra och då bryta sig in och vara bland de 10 bästa i världen.Vad roligt, kul att det finns så mycket olika hobbys och inriktningar på ett och samma forum
Jag spelade lite i femtonårsåldern för att sen ta upp det femton år senare, så jag är en komplett noob, men jag börjar vinna lite mot gubbarna i klubben efter ett års övning i alla fallVad tyckte du om Mattias Falcks VM då? Han kör ju kortnabb som du fast på forehand
![]()
Hoppas jag också, hans spelstil är väldigt rolig att titta på tycker jag. Hade varit skoj om Sverige kommer upp sig lite så att det blir mer populärt med bordtennis igenFalcks VM var ju fantastiskt. Hoppas att han kan fortsätta prestera så bra och då bryta sig in och vara bland de 10 bästa i världen.
Haha, kul! Jag hade förlorat med 11-0 i alla set om han inte hade givit mig en poäng av mercyKarriären på is sen 3-4 år, körde innan dess i div 3 ett gäng år (ett år i tvåan också) i Stockholmsområdet.
Rolig sport som jag fortfarande följer aktivt.
Mötte faktiskt Mattias Falck för många år sen, efter en otroligt jämn match förlorade jag med 0-3.
Hade inte en chans![]()
Okej, nabb på bh alltså? Jag kör med viscaria-stomme och tenergy 05 på bh och fh. Alldeles för snabbt för mig men kul när det fungerarNeubauer diamant på bh
Minns inte forehand, tenergy kanske?
Stomme troligen primorac off-
Kul! Det är nog ungefär den tiden jag lägger på bordtennis i veckan ocksåVisst liras det bordtennis! Motionärstränar ett par dagar i veckan, spöar kollegorna på kontoret och lirar med en kollega efter jobbet en dag i veckan. Blir väl ca 5-7h "organiserat spel" i veckan och säkert nån halvtimme om dagen på jobbet...
Kör en Stiga Carbonado 245 med Butterfly Dignics 05 på bägge sidorna, har även en Stiga Azalea allround med Stiga Genesis 2 soft på bägge sidorna.
Butterfly är väl lite av klockbranschens Rolex. De är både bra på att ta betalt för grejerna och på att marknadsföra. Samtidigt som de lanserade dignics för en tusenlapp styck så passade de på att höja tenergy med några kronor också, smart dragVisst liras det bordtennis! Motionärstränar ett par dagar i veckan, spöar kollegorna på kontoret och lirar med en kollega efter jobbet en dag i veckan. Blir väl ca 5-7h "organiserat spel" i veckan och säkert nån halvtimme om dagen på jobbet...
Kör en Stiga Carbonado 245 med Butterfly Dignics 05 på bägge sidorna, har även en Stiga Azalea allround med Stiga Genesis 2 soft på bägge sidorna.
Ja, 945 kronor för en platta är väldigt dyrt, men för mig lär dom hålla något år så i det stora hela är det inte så farligt. Lär ju inte bli bättre av Dignics ändåButterfly är väl lite av klockbranschens Rolex. De är både bra på att ta betalt för grejerna och på att marknadsföra. Samtidigt som de lanserade dignics för en tusenlapp styck så passade de på att höja tenergy med några kronor också, smart drag![]()
Får nog ta och prova det!Visst är det så gällande Dignics, men det är ett grymt bra gummi. Bra fart, bra grepp, bra spinn och faktiskt bra kontroll i det också. Betydligt mycket bättre aktiv block än Tenergy, och känns inte lika känsligt heller.
Okej, nabb på bh alltså? Jag kör med viscaria-stomme och tenergy 05 på bh och fh. Alldeles för snabbt för mig men kul när det fungerar![]()
Okej jag förstårPrecis, det är ett halvlångt nabb, klart mera effekt än kortnabb men lite svårspelat men jag lärde mig attackera relativt bra ändå.
Viscaria och tenergy är en galet snabb kombo... säkert kul men på bekostnad av kort och returspel väl?
Spelade flera år (när man fick limma) med en kinaplatta med elastisk japansk svamp på forehand, den kostade 130spänn
Körde sen rakza och tenergy.
Jag har aldrig gillat snabba stommar, rör hellre armen snabbare, helst rent trä också.
Körde flera år med Appelgren allplay (gammal) och primorac off-. Räckte utmärkt!
Hade även en ma lin extra off jag gillade mycket, hård och inte så himla snabb ändå.
Mvh robin
Okej jag förstår
Ja på bekostnad av allt skulle jag sägaJag borde köra med lite mjukare gummin men känner att det kan vara värt att lära sig spela med Tenergy.
Jag har provat lite trä men jag tyckte att "sweetspoten" blev lite för liten. Eftersom jag träffar lite halvdåligt ibland far bollen iväg åt alla håll när jag körde med det. Carbonstommar är lite mer förlåtande för mig eftersom dom är styvare.
Ja precis, ska testa lite mer sen när man fått in grundslagen lite bättreWhatever rocks your boat
Mvh robin
Kul! Om du kör 1.8 eller 2.0 så kan du ju gå upp en tjocklek i sriver. Annars kan jag rekommendera Bluefire från Donic, M3:an kan nog vara ett nästa stegLirar lite motionspingis några timmar i veckan. Världens roligaste sport.Har lirat med sriver gummin länge nu men funderar på att steppa upp lite. Vad skulle ni rekommendera att man ska testa istället? Kör hårt!
Håller med om världens roligaste sport!Lirar lite motionspingis några timmar i veckan. Världens roligaste sport.Har lirat med sriver gummin länge nu men funderar på att steppa upp lite. Vad skulle ni rekommendera att man ska testa istället? Kör hårt!
Kör en gammal stiga trästomme inget märkvärdigt... Tjocklek är 2.0 på gummit.Håller med om världens roligaste sport!
Var har du för stomme och tjocklek på sriver?
Du kan ju alltid prova maxtjockleken av sriver eller kanske Butterfly Rozena, det är poppis på min klubb. Bra kontroll och lite snabbare än sriver. Annars kan du ju prova Tenergy 05 fx. Det är en lite långsammare version av vanliga TenergyKör en gammal stiga trästomme inget märkvärdigt... Tjocklek är 2.0 på gummit.
Tråkigt att du gjorde illa dig! Jag trodde inte att bordtennis skulle ta så mycket på kroppen innan jag började spela, både knän, rygg och axlar tar en hel del stryk av dom snabba rörelserna.Lirade bordtennis i 10år men nu är skills o tempo lång gone.
Förra året fick jag höra att vi hade bordtennisträning på jobbet och att det var en duktig som var med. Ah, vafan, kan vara kul att testa. Efter ett par minuter borde jag ha hyfsad koll. Snubben var hyfsat ung o nån som legat 5:a på Frankrikes ranking...
Han var obv bättre men spelade ut honom nån boll iaf. Hjärnan hittade spelet men kroppen fick lida. Hade ont i axeln i 8månader inkl naprapatbesök.
Så kan det gå när gubbar glömmer bort åldern. Svinkul var det.
Jag har provat det innan, upplever att man måste slå hårdare för att få samma fart, men att det är mer skruvbump hehe. Några som lirar mycket nu eller? Bytte till kinagummi, vilken skillnad i spelstil. Älskar det.