• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bort med allt krimskrams

• Trådstartare Trådstartare Philippe Stern
  • Start datum Start datum
P

Philippe Stern

Guest
Bort med allt krimskrams från Köp & Sälj. Om man t ex söker på Rolex så kommer det en uppsjö av träffar på korthållare, muggar, nyckelband, länkbitar etc. För helvete! Skapa en egen avdelningen eller nåt för allt som inte är klockor. Sen alla dessa jäkla bumpar. Hela tiden . På krimskram. #omg #fuckkrimskrams #kämpadenke #kämpaspencer #fixanu

Vad hände med rebellen och frifräsaren @Philippe Stern ? Den här tråden är lite av en besvikelse, du låter numera som vilken gammal forumräv som helst. #mainstream

Och för att svara på frågan: det är ingen dum tanke att annonser med klockbrandade icke-klockor får flytta till Lifestyle köp/sälj. To be continued... :)

Vad hände med rebellen och frifräsaren @Philippe Stern ? Den här tråden är lite av en besvikelse, du låter numera som vilken gammal forumräv som helst. #mainstream

Och för att svara på frågan: det är ingen dum tanke att annonser med klockbrandade icke-klockor får flytta till Lifestyle köp/sälj. To be continued... :)
Jag tänkte att det är dags att bidra med min enorma intelligens och utveckla KS i rätt riktning. #babysteps #newtrump

Hur söker man på köp&sälj?
upload_2016-11-11_9-45-38.png

Ingen fråga jag brinner särskilt starkt för över huvud taget, men just detta låter helt rätt. Varför ska en plånbok det står "Louis Vuitton" på säljas i Lifestyle men en plånbok det står "Rolex" på säljas under vanliga K & S.. Nu står det förvisso i reglerna att "klockrelaterade saker" får säljas i det sistnämnda, men en plånka känns inte särskilt klockrelaterad bara för att det står "Rålecks" på den.. Länkbitar o dyl. visst, men plånkor, nyckelband etc... Nä..

När ni ändå är på gång så ta bort alla typer av annonser från "Nya inlägg"-sidan :)
(Alternativt ta bara med nya annonser 1 gång)

Blir fortfarande, av någon anledning extremt provocerad på folk som "mjölkar" AD på giveaways för att sedan SÄLJA skiten till (hutlösa) priser på K&S. Vafan, ge bort den till en forumbroder i utbyte mot en grogg eller något istället. Eller skänk pengarna till BCF. Eller AIK-tifo.

Neeej, ta inte bort dem från k&s! Kan man inte bara lösa det genom något enkelt filter - att man bara väljer att söka på klockor och inte krimskrams om man så önskar?

Jag tycker det är superkul att kunna bläddra i k&s för att hitta någon kul klocka och att man ibland råkar stöta på intressant "krimskrams" som man annars inte skulle tänka på att specifikt söka efter. Har köpt en hel del goa tillbehör på det sättet. Lfestyle-delen besöker jag aldrig för mitt syfte med att hänga på KS är klockor, och inte att snacka om "lifestyle". Misstänker att många tänker likadant, och att en flytt av krimskrams till lifestyle-delen skulle leda till färre affärer.

Snälla KS, bli inte ett nytt WUS med hundra del- och underforum. Taggar och filter är ett bättre sätt att gå

Med en förbättrad filtrering borde problemet kunna lösas utan att något annat behöver förändras. Relevant reaktion annars. Om det gick att lösa med filter så blir bumpfunktionen en funktion som man kan ta bort. Det borde vara skämskudde på att sälja giveaways, gäller både köpare och säljare egentligen. Jag har en grön Rolexkeps liggandes. Gör något gott för pengarna du tycker den är värd så får du den av mig.

Jag förstår inte varför man motsätter sig något som förbättrar Köp & Sälj? Finns ju noll fördelar med att alla annonser ligger i en salig röra. Fokus för huvudsidan Köp & Sälj är ju rimligen klockor, om jag vill frossa runt i Hublotkepsar och Rolexnyckelringar kan jag väl göra det i en undergrupp.

Blir fortfarande, av någon anledning extremt provocerad på folk som "mjölkar" AD på giveaways för att sedan SÄLJA skiten till (hutlösa) priser på K&S. Vafan, ge bort den till en forumbroder i utbyte mot en grogg eller något istället. Eller skänk pengarna till BCF. Eller AIK-tifo.
Och jag blir fortfarande, begriper inte varför, irriterad på folk som snyltar sig med på Hublot-event, vinner en Hublot och sedan har mage att sälja den. Nej, han borde ha gett den till en forumbroder som uppskattat den bättre (tex mig), eller auktionerat ut den till förmån för BCF, men absolut inte till AIK-tifo(?).:D:p:D

Och jag blir fortfarande, begriper inte varför, irriterad på folk som snyltar sig med på Hublot-event, vinner en Hublot och sedan har mage att sälja den. Nej, han borde ha gett den till en forumbroder som uppskattat den bättre (tex mig), eller auktionerat ut den till förmån för BCF, men absolut inte till AIK-tifo(?).:D:p:D

Ouch!

Jag förstår inte varför man motsätter sig något som förbättrar Köp & Sälj? Finns ju noll fördelar med att alla annonser ligger i en salig röra. Fokus för huvudsidan Köp & Sälj är ju rimligen klockor, om jag vill frossa runt i Hublotkepsar och Rolexnyckelringar kan jag väl göra det i en undergrupp.
Det är nog ingen som motsätter sig förbättringar på K&S, vad som definieras som förbättring är dock subjektivt...

Visste att den här skulle komma ;) och vadå SNYLTADE sig med?! Jag vann en plats fair and square genom att svara på QUIZ, och sedan gick jag ju fan hem typ först av alla, vilket betyder att jag nyttjade den fria baren minst av alla! Jag tycker att mitt beteende under kvällen var mycket solidariskt, jag skrev även vänliga forumtrådar om hublot och rob! Jag FÖRTJÄNADE den där jävla klockan och pengarna som kom ut av försäljningen, mer än någon annan liten SLYNGEL på det här forumet!!! :D

Det jag typ stör mig mest på är att många av de som säljer sina giveaways är såna som även är notoriska flippare som säljer nya klockor från utländsk AD etc, dvs bara mjölkar pengar. Genom KS. Gillar ej.

Tillbaka
Topp