• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Boxmaterial

Tro mig, jag hade hellre levt det liv jag känner för istället för att inte äta kött, inte klä mig i döda djur och i övrigt försöka göra klimatsmarta val.

Klimatförnekarna har det mycket bättre som tror på det som passar deras livsstil bättre. Vem är jag att avgöra vems forskningsrapport som är sanningsenlig? Men varför chansa.
"Klimatförnekarna" är ett äckligt ord, det syftar till att brunsmeta i vad som borde vara en vetenskaplig diskussion. Kort sagt, något man gör när argumenten tar slut.

Oris gör boxen till Staghorn av återvunnet material. En klocka som jag är väldigt sugen på. :)
En del av intäkterna går till att rädda korallreven.
oris-aquis-staghorn-restoration-limited-edition-2000-pcs.jpg
Att du inte slår till!?, snygg klocka och right up your ally!

"Klimatförnekarna" är ett äckligt ord, det syftar till att brunsmeta i vad som borde vara en vetenskaplig diskussion. Kort sagt, något man gör när argumenten tar slut.
Vilket bättre ord tycker du skulle vara mer passande för de som inte tror på vetenskapen då? Idioter? (Utifrån det faktum att en gigantiskt del (vågar inte skriva procent just nu då jag inte har siffrorna tillgängliga) av forskarna är överens om att det finns ett klimathot och att det är människan som har orsakat detta?
Jag tycker också att det är intressant att de flesta förnekare av detta faktum verkar tillhöra den "invandringskritiska":rolleyes: sidan. Jag tror inte de har förmågan att inse hur många klimatflyktingar detta problem kommer att innebära.

Senast ändrad:
Vilket bättre ord tycker du skulle vara mer passande för de som inte tror på vetenskapen då? Idioter? (Utifrån det faktum att en gigantiskt del (vågar inte skriva procent just nu då jag inte har siffrorna tillgängliga) av forskarna är överens om att det finns ett klimathot och att det är människan som har orsakat detta?
Jag tycker också att det är intressant att de flesta förnekare av detta faktum verkar tillhöra den "invandringskritiska":rolleyes: sidan. Jag tror inte de har förmågan att inse hur många klimatflyktingar detta problem kommer att innebära.
Ditt sätt att resonera visar på att du inte förstår "vetenskap", speciellt när du nämner "idioter". Något så komplext som medeltemperaturer och därtill klimatmodeller över tid kan aldrig bli så entydigt och enkelt som det framställs. Det hela handlar om en "tro", en modern sekulär religion.

Precis som du tar upp med invandringen, där har allt förvandlats till sekulär religion. "Invandringen är lönsam." Samtidigt är Sveriges mest mångkulturella stad Malmö en ekonomisk härdsmälta.

Se gärna detta programmet, sedan kan du berätta om det inte gör dig i alla fall lite fundersam.
"I samtliga fall blir barnen bättre när de separeras från föräldrarna."
Herre gud vilken skandal! ;)

Förstår det etiska med att inte använda skinnprodukter.
Gällande miljöfrågan.
Är det då inte mer miljövänligt att använda läder?
Iom det är en restprodukt.
Inte lika mycket kemiska medel som används som vid tillverkning av konstläder?
Sen finns det säkert ett tiotal olika sätt att behandla läder vid tillverkning.

Förstår det etiska med att inte använda skinnprodukter.
Gällande miljöfrågan.
Är det då inte mer miljövänligt att använda läder?
Iom det är en restprodukt.
Inte lika mycket kemiska medel som används som vid tillverkning av konstläder?
Sen finns det säkert ett tiotal olika sätt att behandla läder vid tillverkning.

Precis, det finns få riktigt enkla korrekta svar. De "enkla" svar som finns brukar komma från övertygade fundamentalister av olika sorter.

Att efterfråga läder lär dock sänka köttpriset, samt innebära att man beblandar sig med "djurlik", vilket en vegan nog inte gillar.

Ditt sätt att resonera visar på att du inte förstår "vetenskap", speciellt när du nämner "idioter". Något så komplext som medeltemperaturer och därtill klimatmodeller över tid kan aldrig bli så entydigt och enkelt som det framställs. Det hela handlar om en "tro", en modern sekulär religion.

Precis som du tar upp med invandringen, där har allt förvandlats till sekulär religion. "Invandringen är lönsam." Samtidigt är Sveriges mest mångkulturella stad Malmö en ekonomisk härdsmälta.

Se gärna detta programmet, sedan kan du berätta om det inte gör dig i alla fall lite fundersam.
"I samtliga fall blir barnen bättre när de separeras från föräldrarna."
Herre gud vilken skandal! ;)
Kuggtrulls kan vi inte lämna politiken utanför KS? Blir mycket trevligare så.

Tillbaka
Topp