• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bra handlare i Tyskland?

HSK

Patek
2-Faktor
Jag antar att du likt de flesta som är intresserade av utländska handlare är ute efter sportstål från Rolex men du kanske menade något annat? Bra handlare finns överallt men det är svårt att ge rekommendationer på en så pass vag fråga.

Det underlättar även om du anger någon form av geografisk begränsning om du inte vill ha tips utspridda över hela landet.
 
Senast ändrad:

Zefside

Breitling
Stämmer, det var en otydlig fråga. Mer specifikt är det handlare som säljer äldre dressklockor som Rolex datejust från 80-talet, inte nya klockor! Tyskland nämner jag specifikt då de oftast är mer pålitliga och kan även besökas i person ifall det krävs.
 

ArneF

Omega
Jag köpte en fin gammal Heuer 1153 av bachmann-scher.de i München för några år sedan. Mycket nöjd.
 

ArneF

Omega
6D405A4C-83C3-435B-8904-6309584DB555.jpeg
Väldigt fin klocka, som jag sålde för ett år sedan.
 

AoL

Omega
Har handlat av Prestige Luxusuhren GmbH och fick toppen service! Klocka levererad med express dagen efter jag köpte :)
 

kmg

Patek
2-Faktor
Hej alla,

Är det någon som kan rekommendera bra handlare i Tyskland att hålla koll på?
Det jag tycker att man ska göra är att kolla upp handlare även om de har många trusted check outs.
Exempelvis så tänkte jag handla av schreiter-muenchen.de (trusted sedan 2005) en gång, men sen gjorde jag en liten koll och givet att det skrevs en del negativt om honom (oaktat sanningshalt) så valde jag att inte köpa något.
Bara ett litet medskick. De som övriga rekommenderar ovan är säkert reko.
 

Zefside

Breitling
Det jag tycker att man ska göra är att kolla upp handlare även om de har många trusted check outs.
Exempelvis så tänkte jag handla av schreiter-muenchen.de (trusted sedan 2005) en gång, men sen gjorde jag en liten koll och givet att det skrevs en del negativt om honom (oaktat sanningshalt) så valde jag att inte köpa något.
Bara ett litet medskick. De som övriga rekommenderar ovan är säkert reko.
Tack för tipset. Det är tyvärr ett bra exempel på hur svårt det kan vara att köpa en klocka... Även när man vänder sig mot handlare som har varit med länge så hittar man ofta negativa sidor, speciellt när det rör sig om äldre klockor.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Tack för tipset. Det är tyvärr ett bra exempel på hur svårt det kan vara att köpa en klocka... Även när man vänder sig mot handlare som har varit med länge så hittar man ofta negativa sidor, speciellt när det rör sig om äldre klockor.
I denna handlares fall rörde det sig om anklagelser om import av fake från Asien som såldes som äkta. Som sagt, kan vara bullshit, men räcker för att jag ska vända om och gå därifrån.
 
Topp