• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bra klocka till motorcykel.

Oskar89

Basic
Hej som framgår av titeln letar jag efter en automat klocka 5-10k som tål vibrationerna som ofrånkomligt kommer av att köra motorcykel. Om någon har bra tips på en sådan helst en lite tuffare look på klockan så mottages det gärna
:)

Kika in i Sjöö sandströmtråden och leta rätt på
@meo_swe: s UTC Extreme som knegar betongindustri. Den enda klockan hittills jag har sett internetbevis för när det kommer till just vibrationer under längre tid :)

Fler exempel finns säkerligen på forumet, fler kommer fylla i, och generellt tror jag du kan vända på frågan: vilka automatare klarar inte en hojtur? Antagligen väldigt få.

Hej som framgår av titeln letar jag efter en automat klocka 5-10k som tål vibrationerna som ofrånkomligt kommer av att köra motorcykel. Om någon har bra tips på en sådan helst en lite tuffare look på klockan så mottages det gärna
:)
Kör själv Vespa och mina mekaniska klockor har inte gett upp!
Vill du vara trygg även i regn så lägg sådär en tusing på en Ryss :)

Förresten, bildgoogla på "seiko sumo" och "seiko samurai". Har inte koll på exakta priser, men mkt klocka för pengarna. Sthlm? Isf Klockmäster Globen. Annars kanske gnomonwatches.com ?

@Smeden tack för tips, har ett par olika turtles och även en gen 1 monster så låter som att det borde vara lugnt att köra med dem! Annars är sumos coola de också, samurai har jag dock aldrig kommit överens med :)

Vad kör du hoj? Jag har kört Ducati och Triumph i 10 år med alla möjliga klockor utan problem. Har svårt att se att det behövs en extra tålig klocka om man inte kör Buell eller HD.

Näe kör Honda hade bara för mig att jag läst någonstans att vibrationer från typ mc kan förstöra gången i Klockorna tar ju ingen dyrare men vill ju inte att ens favoritklockor ska ge upp iaf :p

Vad kör du hoj? Jag har kört Ducati och Triumph i 10 år med alla möjliga klockor utan problem. Har svårt att se att det behövs en extra tålig klocka om man inte kör Buell eller HD.
Men! Du hör väl att herrn letar ett argument att köpa ny klocka!? Sånt bör väl bejakas?! :) ;) SJÄLVKLART måste man ha en vibrationstålig klocka för att åka hoj. Helst en dyr en! Hälsa fruga/sambo/whatever-she-is det @Oskar89 :)

@rm83 haha så sant frugan kanske inte gillar det, har en maxgräns på 10klockor så måste ju sälja av något om nåt nytt ska in bara :p

Vis av erfarenhet från krock med ett rådjur säger jag att ingen klocka är bra för motorcykel. I alla fall inte om den sitter på armen. Anledningen är att jag slog ur en benflis ur handleden. Troligtvis på grund av klockan. Kollar man på mc-ställs dragkedjor på ärmarna sitter dessa oftast på insidan. Jag antar att det är så inget ska ta i. Kanske lite tråkigt svar.

SCED057? :D Jag vet att det även finns någon typ av digital variant men minns inte vad det är för modell.

serveimage(5).jpg

Har kört mycket encylindrig 500 med sköna vibrationer och Rolex på armen utan problem med klockorna. Så en automatare i prisintervallet 5-10k borde funka bra.

Tillbaka
Topp